Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9764 Jeopardy Lane
Prøver her istedet ;

Hejsa ,

uden at uddybe nærmere, vil jeg gerne vide om der er nogen der ved om det skader mere hvis man tager kex og samtidigt er på antidepressiv medicin. Får noget der hedder Sertralin Ranbaxy ligenu.

Vil helst ikke uddybe nærmere, hvis det kan undgås.

MVH Jonas

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Sertralin (Ranbaxy) er en SSRI. ved foregående behandling med SSRI, er virkningen af MDMA betydelig mindre end hos ikke-medicinerede.
jeg ved ikke om større mængder af MDMA kan udjævne demme forskel, men det er ABSOLUTE IKKE ANBEFALELSESVÆRDIGT!!!!

Det lyder måske kliche-agtigt, men der er en grund til at du får anti-depressiver. mens du er påvirket føler du måske ingen problemer, men det kommer med garanti, når rusen er overstået.

den medicin du får ordineret er tænkt at skulle skabe en naturlig balance i dit serotonin-niveau, så det kan næppe være snedigt at indtage det stof af alle, der forsyrer din serotoninbalance mest muligt...
drik noget alkohol, og ryg evt. lidt hash.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
MDMA har - som alle andre stoffer og medikamenter - en forskellig virkning og skade på forskellige mennesker, men stoffet vil formentlig have den samme fysiske skadeseffekt på dig, hvorvidt du tager antidepressiv medicin eller ej.

Dog ville jeg ikke vove mig ud i et MDMA-eksperiment, hvis jeg var dig. Der må jo nødvendigvis være en grund til, at du tager den medicin, du tager. Hvis du er lidt psykisk ustabil, så kan det have ret uoverskuelige konsekvenser at tage et stof.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland, Stevns
som jeg siger til mine venner.. og som jeg selv vælger at følge.. hvis jeg føler jeg har det dep.. eller ved jeg er i en periode hvor det kan komme op.. så rør jeg slet ik kiks..

bare et påpegelse af hvad jeg selv gør..

srr for ot..

mht til dit spørgsmål kan jeg ik svare..

Titel:
SSRI gør så du ingen betydelig effekt får af MDMA (hvis du er på SSRI og tager MDMA samtidig). Det har noget med virkningsmekanismen at gøre og gælder for de fleste typer antidepressiva.

Ellers skal du trappe ud af medicinen over en to ugers tid og så holde dig clean en uges tid. Herefter vil du få optimal effekt af MDMA, som hvis du ikke var på SSRI, men det er dog ikke anbefalelsesværdigt, da der som regel er en grund til at man får antidepressiv medicin. Og udtrapning og indtagelse af MDMA gør det sandsynligvis ikke meget bedre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg tager Sertralin, har taget kiks 3 gange i løbet af 1 ½ år. Har godt kunne mærke der skulle mere til. Som om mine venners tolerance var lavere end min, jeg kunne nu godt regne ud hvorfor.

Ingen effekt er nok lidt overdrevet, som Pharm skriver ovenover.

Føler ikke det har skadet, har haft humørsvingninger 1 gang efter en e-tur.

Men du skal føle dig helt sikker på du er stabil nok til at kunne klare lidt efterdønninger.

Titel:
Hvor meget effekt man får kommer an på to ting

1. Hvor selektivt det medicin man tager er.
2. Hvor stor dosis man tager.

Sertraline er ikke særlig selektiv (selv om den går under betegnelsen SSRI) i forhold til nyere antidepressiva, men det er bevist, at SSRI betydeligt hæmmer effekten af MDMA.

Titel:
Medlem

Du skulle måske tænke over hovrfor du får anti depresiv medicin, og ud fra det tænke på om du overhovde bør indtage MDMA.

Evt. vente til du har det bedere.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
@ Psykosen

hvordan går det? har du fuldført eksperimentet, eller har du lyttet til stemmerne?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Og hvis du nu får SSRI'er FORDI du har taget mdma? Catch22...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]