Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 00:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@rn49780: Vel talt.

/Edit: Også til dig, Mikkel - havde desværre overset dit indlæg.

Senest rettet af syreperlen 23 maj 2006 00:08, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Jeg synes, Mikkel har nogle gode pointer, hvilke også minder mig om Oddens kommentar om, at selvmord er en permanent beslutning til et midlertidigt problem.
Jeg tror personligt ikke, jeg nogensinde ville kunne komme så langt ned, at jeg kunne tage en sådan beslutning. Jeg tror min usikkerhed om, hvad der ventede mig efter døden eller måske i højere grad, hvad der ikke ventede mig, ville holde mig tilbage.
Men igen, så længe du ikke selv går med den slags overvejelser, har du vel ingen forudsætninger for at kunne sætte dig i en selvmorders sted. Selvom tanken virker skræmmende, tror jeg, at man i en sådan situation er sikker på, at hvad der end venter, så vil det være forløsning. (Hm... efter at have læst den sidste linie igen, synes jeg egentlig også det er en ret smuk tanke...) I en sådan situation tror jeg heller ikke, man har overskud til at tænke på andre end sig selv. Det kan virke urimeligt, men der er vel heller intet rimeligt i, at et mennesker føler, at selvmord er den eneste udvej?
Giver det mening at prøve at sætte sig ind i en selvmorders tankegang og prøve at vurdere, om selvmordet er en rationel beslutning? Jeg tror det ikke... Tilgengæld kan det forhåbentlig være medvirkende til at os, der stadigt er her er mere opmærksommme på vores medmennesker og deres befindende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
@rn49780, Ali og ManFromAnotherPlace..
Jeg er helt enig..

Det er et følsomt og personligt område..
Døden er ganske naturlig, men selvmord er ikke..
Jeg vil helst ikke kommmentere emnet på andre måder end at give folk af samme holdning ret

Mvh. IC

Titel:
Dedikeret medlem

KenIshii skrev:
Derfor: der kan godt være det er synd for folk der springer ud foran et tog! Men når man bevidst vælger at ødelægge mindst en anden persons liv (togchaufføren) og påvirke mange mennesker ved sin egoisme, kan jeg ikke have ondt af dem. Jeg synes det er enormt svinagtigt at tænke sig så lidt om, når man træffer en beslutning. I mine øjne ødelægger det al den gode karma en person har opbygget i sit liv, at slutte det på den måde.

Hvad der kunne have været et minde om en behagelig person, hvis liv sluttede i utide, bliver til "fucking idiot - du fortjener ingen varme tanker".

Det der er virkelig et af de bedste eksempler på totalt mangel på empatisk sans!
Hvis man er kommet så langt ud, at man ikke tænker over, om man ødelægger en anden persons liv, tror du så overhovedet, man har noget som helst overskud til at tage det med i sine overvejelser? Nogle mennesker har stadig overskud nok til at tage deres liv på en måde, som skader andre folk mindst muligt, men du kan sgu da ikke sige, at folk ikke fortjener nogle varme tanker, bare fordi de er kommet så langt ud, at det eneste, som fylder deres hoved er selvmordet.

Det er ufatteligt trist, at man kan ende der, men det er endnu mere trist, at du ikke kan se den fortabte person bag gerningen.

Titel:
Dedikeret medlem

Mikkel skrev:
Buddhister ser lidelse som et stadie, hvor man lærer noget om sig selv og sine medmennesker og får et større indblik i andres lidelse. Lidelse kan derfor være noget positivt og lærerigt for nogle mennesker. Under alle omstændigheder er det - for mig at se - usandsynligt at lidelsen varer ved hele livet, og der ingen vej er ud af den.

Og buddhisterne har da helt sikkert ret - man lærer utroligt meget om sig selv og sine omgivelser, når man har en ordentlig nedtur.

Men du glemmer at tage en ting i betragtning: Hvad hvis man ikke har oplevet andet end lidelse hele livet? Hvordan skal man så se en ende på den?
Hvis hele ens liv har været overskygget af livslede, så kender man jo ikke til andet. Er der så en anden udvej?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
TheBo > Det er vel også mangel på empatisk sans, at man ikke i det mindste tager sit liv på en lidt mere sofistikeret måde? Jeg er enig i, at man ikke kan dømme folk, der er helt ude i tovene efter de samme standarder, som man dømmer andre mennesker efter, men det er stadigvæk en skidt skidt måde at begå selvmord på.

Titel:
Dedikeret medlem

Psyko skrev:
TheBo > Det er vel også mangel på empatisk sans, at man ikke i det mindste tager sit liv på en lidt mere sofistikeret måde?

Jep, helt enig - jeg mener jo netop, at man i selvmordets stund og i tiden op til kan være totalt blottet for alt andet end tanken om selvmordet.

Relativistisk båthorn

lis skrev:
selvmord, den rigtige løsning??? selvmord er toppen af selvoptagethed og ligegyldighed overfor andre... selvmordet giver den døde fred, men efterlader så mange mennesker i dyb og uoprettelig sorg og skyldfølelse...

Du må lære at tilgive...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
TheBo skrev:
Mikkel skrev:
Buddhister ser lidelse som et stadie, hvor man lærer noget om sig selv og sine medmennesker og får et større indblik i andres lidelse. Lidelse kan derfor være noget positivt og lærerigt for nogle mennesker. Under alle omstændigheder er det - for mig at se - usandsynligt at lidelsen varer ved hele livet, og der ingen vej er ud af den.

Og buddhisterne har da helt sikkert ret - man lærer utroligt meget om sig selv og sine omgivelser, når man har en ordentlig nedtur.

Men du glemmer at tage en ting i betragtning: Hvad hvis man ikke har oplevet andet end lidelse hele livet? Hvordan skal man så se en ende på den?
Hvis hele ens liv har været overskygget af livslede, så kender man jo ikke til andet. Er der så en anden udvej?

Jeg ved ikke, om buddhister har ret. Jeg er ikke selv buddhist. Jeg prøvede såmænd bare at sige, at den tilgang man har til alle ting i livet kan afgøre, hvordan du kommer ud på den anden side. Jeg prøver at have en positiv tilgang til min hverdag - det synes jeg, alle skal prøve. Selvom det i perioder kan være svært.

Jeg er ikke dum, og jeg kan sagtens se, at den tilgang buddhister har til lidelse er deres skjold, der netop beskytter dem mod det samme. Alligevel synes jeg dog, der er sandhed i, at lidelse er en fase, som vi alle gennemgår fra tid til anden.

Jeg tror ikke, der er nogen, der har oplevet et helt liv udelukkende i lidelse. Når man taler om sindstilstandene depression og lykke, så er det jo ikke en enten eller situation. Jeg anser mig selv som værende lykkelig, men for det meste er jeg bare neutral - et eller andet sted midt i mellem. Nogle gange kan vi alle føle os nede. Og nogle gange har vi nogle rigtig gode stunder. Måske er disse stunder værd at leve for.

Jeg tror simpelthen ikke på, at man ikke kan kende til andet end lidelse. Men jeg vil ikke bedømme, hvorvidt et selvmord er den rigtige eller forkerte løsning - det skal være op til personen selv i situationen. Selvmord er et valg.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Folk som begår selvmord er i fare

Fare for at blive erobret af sorte magikere og underkastet deres vilje efter døden

Anyone hørt om Nekromantikere og levende-døde

Har en begået selvmord kan han vandre rundt som en slags genfærd/spøgelse og kan bruges af magikere som kan rejse ud af kroppen

Derfor må jeg sige at jeg har ondt af både de efterladte men så sandelig især også for den pågældende som desvære efter at det er sket må sige whoops.... :(

Vi bør hjælpe den slags mennesker også efter at det er sket ved at få kontakt til dem hurtigst muligt via åndemaning, man skal bare være klar over at deres shells/lifeforce såvel som måske enda en del af deres sjæl kan være taget i brug af demoner eller andre onde entities f.eks. hobgoblins

De findes!!!! Im not kidding!!

Bedst vil være hvis man kan nå direkte kontakt med personens essens eller ånd

Titel:
Dedikeret medlem

Du er fandeme svær at tage seriøst nogen gange, Astral. :shock:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg er skam MEGET seriøs, har du ikke hørt om necromancers før?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Astral@

Jeg troede du i en anden tråd var kommet til den konklusion at du snart skulle til at slappe lidt af med konspirationsteorierne og det metafysiske?

Fint nok, du har dine holdninger, men at postulere dine metafysiske påstande som endegyldige sandheder er toppen af arrogance, og jeg synes du skal vende tilbage til det topic hvor du skriver du vil til at nyde livet igen! (Svjh. den måde du sevl definerer det på)

De bedste ønsker herfra!

Titel:
Dedikeret medlem

Astral skrev:
Jeg er skam MEGET seriøs, har du ikke hørt om necromancers før?

Jo da. Som regel i forbindelse med rollespil og fantasy-litteratur.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Johndeere skrev:
Astral@

Jeg troede du i en anden tråd var kommet til den konklusion at du snart skulle til at slappe lidt af med konspirationsteorierne og det metafysiske?

Fint nok, du har dine holdninger, men at postulere dine metafysiske påstande som endegyldige sandheder er toppen af arrogance, og jeg synes du skal vende tilbage til det topic hvor du skriver du vil til at nyde livet igen! (Svjh. den måde du sevl definerer det på)

De bedste ønsker herfra!

Men videnskaben postulere da også en masse ting...

Nekromantikere er kendt siden gammel tid, idéen er at man fremmaner de døde og spår via dem, eller at man laver zombier, at man forvandler sig til en vampyr osv.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Astral skrev:
Johndeere skrev:
Astral@

De bedste ønsker herfra!

Men videnskaben postulere da også en masse ting...

Nekromantikere er kendt siden gammel tid, idéen er at man fremmaner de døde og spår via dem, eller at man laver zombier, at man forvandler sig til en vampyr osv.

Ja, men videnskaben har fremlagt uomgængelige facts i forhold til mange ting.
Ingen af de ting du snakker om er nogensinde blevet bevist!
Men jeg vil da godt se klare facts på at der findes zombier, necromancers og andet gøjl.
Og nej jeg gider ikke se på links fra alle mulige mere eller mindre utroværdige sider, tak!
Kom ud i den dejlige sol, nyd livet, istedet for at sidde og comtemplate alle de skide ramblings hele tiden!
Det hele handler ikke om konspirationer og alt det andet du roder med i dit hoved, at tænke på alt det der paranoide shit gør dig jo kun extremt socialt incapaciteret.
Get yourself together!

Senest rettet af Fluffy McPooch 15 jun 2006 13:05, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Indlæg slettet.. Hold jer til emnet!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]