Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

hej jeg har 2 spørsmål til ghb opskriften..

Spørgmål 1: der er 1 af jer der har sagt at man bare kan gå ned i matas og købe Naho.. det passer ik.. jeg har selv været der nede og de kendte ik noget til det.. er det fordi det hedder noget andet nede i matas(et andet navn og lign.)

Spørsmål 2: der står i opskriften at man skal bruge destilliseret vand... kan man ik bare bruge almindelig postevand.??

Titel:
Admin
Brugeravatar

1: Nej, man kan ikke købe "Naho" i matas, men man kan derimod godt købe NaOH. Det går også under navnene natriumhydroxid eller bare "kaustisk soda".

2: Først og fremmest, skal det være demineraliseret eller destilleret? Du må bestemme dig :) Nu ved jeg ikke så meget on at lave GHB, men det er sandsynligvis fordi postevand indeholder en masse mineraler og urenheder som det ikke er smart at få med i syntesen. Demineraliseret vand kan også fås i matas.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Imp skrev:
1: Nej, man kan ikke købe "Naho" i matas, men man kan derimod godt købe NaOH. Det går også under navnene natriumhydroxid eller bare "kaustisk soda".

2: Først og fremmest, skal det være demineraliseret eller destilleret? Du må bestemme dig :) Nu ved jeg ikke så meget on at lave GHB, men det er sandsynligvis fordi postevand indeholder en masse mineraler og urenheder som det ikke er smart at få med i syntesen. Demineraliseret vand kan også fås i matas.

Mvh.

Billede

Thumbs up for det sobre svar!

Jasamo, tror du ikke eventuelt du skulle genoverveje projektet inden du kommer galt afsted. Det lader ikke til at du har helt styr på det der kemi-sjov 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Jeg oprettede også en tråd om GHB syntese, som åbenbart forsvant pga af hacket. Mine sprøgsmål gik på Erowid GHB synthesis FAQ, men det er åbenbart ikke denne opskrift du spørger til da denne nævner at der bruges normalt postevand.

Jeg kom ikke længere i opskriften end til at opløse NaOH i vand og lade den eksotermiske reaktion ende, men opløsningen var ikke klar som nævnt i opskriften, men istedet hvid grumset. Jeg har set nogle nævne "Food grade quality" NaOH, men hvad er det helt præcist, og kan det have betydning for at opløsningen ikke blev klar? Det var iøvrigt NaOH fra Matas jeg brugte.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Jeg har set nogle nævne "Food grade quality" NaOH, men hvad er det helt præcist, og kan det have betydning for at opløsningen ikke blev klar? Det var iøvrigt NaOH fra Matas jeg brugte.

Det kan godt være fordi du ikke brugte "human/food grade" NaOH, at dit resultat blev grumset. Når man får kemikalier der ikke er human grade, så indeholder det en masse urenheder. Det er f.eks. ligesom NOS vs. N2O patroner. Det er nok en god idé at alle dine ingredienser derfor er human grade, når det jo er noget der er beregnet til menneskelig indtagelse du skal lave.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

OK, det tænkte jeg nok. Finde der en speciel dansk oversættelse for human grade? og hvor kan det købes?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
du kan ikke købe NaOH der er beregnet til andet end at rense afløb med i frihandel, indkøb af renere kvalitet kræver du har adgang til indkøb hos kemikalie grosister.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
Kaustisk soda fra matas sku virke ganske fint. Og vis ik er det dig der har lavet en fejl et sted i synthesen

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Øhh, jeg puttede det i vand.....hvor gjorde jeg noget galt?

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg tror heller ikke du skal regne med at div. narkoproducenter gider købe "humangrade" kemikalier og demivand, hvis det ikke er nødvendigt...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Der er kalk i alm. postevand. Når der tilsættes NaOH til postevand, så stiger pH og der udfældes bla. kridt, som ses som en uklar, mælket suspension.

Hvis der anvendes ionbyttet/destilleret vand til selve reaktionen, så kan kridtudfældningen undgås. Vandets renhed er meget vigtigere end NaOH´ens renhed. NaOH i detailhandelen er ren nok til formålet.
Når pH er tjekket og evt. justeret, så kan der godt laves fortynding med normalt postevand, da pH nu er ~neutral.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hede skrev:
CannaChem skrev:
Vandets renhed er meget vigtigere end NaOH´ens renhed. NaOH i detailhandelen er ren nok til formålet.

ville du også bruge den, hvis du selv skulle indtage det?
dem på usenet snakker om der skulle være nogen ret nasty kemikalier i hvis det ikke er food grade

Der er ikke noget problem med kaustisk soda/NaOH fra matas/føtex/whatever, det meste af det GHB du får i hænderne her i danmark er blevet lavet vha. det.

Mvh Jonas!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

man kan sagtens bruge natron i stedet for , og så lang tid ekstra tager det heller ikke. men så vidt jeg ved er den NaOH man køber til alm brug i dk uden de tung metal rester man snakker om i usa. Jeg ville ikke have nogle betænkninger ved at indtage det især ikke så længe det sker oralt, skulle jeg lave forsøg med at skyde mit ghb ville jeg nok finde noget analyse grade.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Hede skrev:
bortset fra min vens ! han bruger natriumhydrogenkarbonat (natron) istedet, da det er fri for alle mulige nasty rester. det tager godt nok længere tid men så ved jeg hvad jeg står med i hænderne.
Men hvis det derimod ikke var til mig selv kunne jeg være ret ligeglad.måske derfor det meste er lavet med industrikemikaliere?
-Hede

Det er jo altid rart at minimere diverse tungmetaller o.l. i den endelige suppe.
Men hvilken gbl anvendes ved fremstillingen? Hvis det er indkøbt som et industrielt opløsningsmiddel, så er der vel ikke så meget at hente på sundheden, hvis der anvendes "food grade" NaOH/KOH til reaktionen?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

nah der er ligeså mange uheldige sporstoffer i industrial grade GBL. Man kunne ligeså godt fremskaffe et Farmaceutisk GHB salt i første omgang vis man skal gøre det så perfekt

Titel:
Moderator
Brugeravatar

5% affalds stoffer er fandme også meget vis du så samtidigt brokker dig over NaOHen der ikke er ren nok tror den er en hel del mere end 95% ren. 5% kan være meget eller lidt alt efter hvilke affalds stoffer vi snakker om , og hvilken mængde du har tænkt dig at indtage af dem :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nu bliver meget NaOH jo lavet fra NaCl (svjv), så der er vel grænser for hvor farlige urenhederne kan være...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Hvis i alligevel absolut vil bruge NaOH , skulle der være en god ting at lave 60% af sit batch med NaOH og de 40% med KOH, da man ellers kan risikere at få for meget sodium i kroppen...

Hede du skal da drikke/æde/sniffe pænt meget GHB hvis du skal ha for meget "sodium" i kroppen af den grund.... Overvej engang hvor meget salt du æder om dagen.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Nej, googlede lidt på en LD-50, men blev enig med mig selv om at det var for latterligt. Tror sgu du lammer dig godt igennem en OD på GHB før du får for meget natrium.

Mængden af natrium kan du sagens regne ud.

1 gram GHB ---> 1 g/104,11 g/mol = 9,6 mmol = n(Na)

m(Na)= 9,6 mmol *22,99 g/mol =0,221 g

Men hvis du har overskud af NaOH, er det jo klart at der vil være mere natrium end 0,221 g pr gram GHB nede i suppen. Nu har jeg ik lige lavet GHB før så ved ik hvor stort overskud du bruger.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Nu har jeg godt nok aldrig vejet mit salt før jeg puttede det på maden, men jeg har nu stadig på fornemmelsen af at 25g bordsalt er en massiv dosis som nok skal give et højt blodtryk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]