Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 15:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

http://ekstrabladet.dk/112/article203652.ece

Citat:
En 29-årig kvindelig lærer fra Lemvig er fængslet i fire uger sigtet for besiddelse af narkotika. Politiet har fundet 363 gram amfetamin og 10 gram kokain på lærerens bopæl, oplyser TV/Midt-Vest.

Den sigtede lærer underviste i 7. og 8. klasse og havde netop gennemført forskellige projekter, hvor hun advarede eleverne mod narkomisbrug.

Politiet er meget sparsom med oplysninger om narkofundet, der har en salgsværdi på gaden på omkring 80.000 kroner.

- Vi er ude og afhøre flere personer med relationer til det her, siger kriminalinspektør John Steffensen.

Galt nok.. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det der umiddelbart slog mig, var forholdet mellem amfetamin/kokain. Lidt mærkeligt at have 10 gram kokain liggende, når man har over 350 gram amfetamin...

Egentligt synes jeg at det kunne være meget interessant at se hvorledes undervisningen var foregået. Jeg har (efter hvad jeg ved), aldrig modtaget undervisning vedr. rusmidler af en lærer som rent faktisk vidste hvad vedkommende talte om.
Hér taler jeg om personlig erfaring.
Det kunne være at den nævnte lærers undervisning i virkeligheden var ret informativ/forebyggende. Hvem ved?
Vedkommende behøver jo ikke nødvendigvis at være den store maxi-tramper-psykopat-Brian bare fordi at hun har flere hundrede gram stimulanser liggende... Eller hvad?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
R. Gurk skrev:
Vedkommende behøver jo ikke nødvendigvis at være den store maxi-tramper-psykopat-Brian bare fordi at hun har flere hundrede gram stimulanser liggende... Eller hvad?

Nej heller ikke efter min mening, men syns nu at det er ret meget amf at have liggende - især for en skole lærer.. Fordi jeg jeg syns at netop pædagoger der har med unge at gøre skal forsøge at være et godt forbillede.. og det er ikke efter min mening en der rykker en masse amf :roll: .. .. Og jeg syns ogs det lyder vildt mærkeligt at have 10 g cola.. og 300 og et eller andet gram amf liggende :shock: - Men hende on det ? hehe ;)

Og R.Gurk - Jeg tror ikke læreren under deres projeckt snakkede om stoffer som om hun selv har prøvet noget, men hvad ved jeg ? :) - Jeg kan kun sige at jeg havde / har en mandelig folkeskole lærer.. og han har fortalt klassen om de få gange han prøvede at ryge hash.. og han fortalte det på en måde der gjorde udtryk for at han ikke var vild med det - og det tror jeg også på, han virker ikke som typen der vil opleve en cannabis rus som noget vildt dejligt - Hans fortælling var ærlig (tror jeg da ? :D) og meget ligefrem, der var også nogle der spurgte om han havde prøvet andet end hash og det svarede han nej til.. - Det var ikke under nogen project uge han fortalte os det.. det var bare fordi vi gerne ville høre om hans oplevelser med cannabis, heh :)
Men om hende der i artiklen fortalte dem om det på en mere posiktiv måde skulle jeg ikke kunne sige.. - Men jeg tror da det var noget der gav forældrerne et ordeligt shock hvis de altså har fået at vide hvad deres børns lærinde lavede i weekenderne med alt det amf :twisted:

PS : Det der med "havde / har", er fordi jeg er en lille kid og først er på vej ud af 9. nu :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hvor er det lamt de skal ud med at hun er lære.. Hun får jo ikke et arbejde som lære igen, og hvad tror i så hun finder på at lave?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Infected Cope skrev:
Hvor er det lamt de skal ud med at hun er lære.. Hun får jo ikke et arbejde som lære igen, og hvad tror i så hun finder på at lave?

Det er da en vigtig del af sagen i mine øjne.. At hun har arbejdet med børn og haft et narko forbrug ved siden af (om hendes forbrug har været stort eller lille vides jo ikke med sikkerhed, men det tyder på at det var været ret strot hvis hun har 300 g. amf liggende der hjemme?) - Hun har været et dårligt forbillede for den / de klasser hun har haft, og jeg vil sige at det er klart at hun ikke får et job som lærer igen..

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Hun har været et dårligt forbillede for den / de klasser hun har haft, og jeg vil sige at det er klart at hun ikke får et job som lærer igen..

Hvorfor har hun været et dårligt forbillede? Der står jo ikke noget om at hun er narkoman eller misbruger. Hun er da et tydeligt eksempel på, at man sagtens kan leve et normalt og fornuftigt liv, selvom man har med stoffer at gøre. Jeg tvivler altså også på at det har været til eget forbrug det hele. Måske benyttede hun sig selv af kokainen mens hun solgte amfetaminen. Derfor den store forskel i mængderne.
I øvrigt kan jeg, som Cope, ikke se hvorfor det skulle ud at hun var lærer. Det er da yderst sjældent de siger noget om hvilken proffesion vedkommende har, når de anholder en for narko.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kald mig overbeskyttende men jeg syns ikke engange en "weekend narkoman" skulle være skolelærer.. - Og da slet ikk hvis hun dealer ??? :roll:

Titel:
Tidligere holdmedlem

overbeskyttende? hvad med ignorant, fordomsfuld, stupid, eller bare plain old dum?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

^^ ret sejt sagt alligevel ? - Ja, jeg er nok fordomsfuld men, der er også en grund til det vil jeg sige..

Det er langt fra alle der kan styre deres narko forbrug.. - Og i ved jo ikk om hun kunne vel ? (Ikke fordi jeg ved det.. )

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hehe, jeg synes ikke, at artiklen rummer nok informationer til at afsige nogen moralsk dom over læreren. Hvis hun ikke blander sit fritidsliv og undervisningen sammen er der i mine øjne ikke nogen problemer, men hvis hun omvendt promoverer stoffer - hvilket dog virker usandsynligt, fordi de fleste der har større mængder opmagasineret forsøger at undgå unødvendig opmærksomhed - bør hun selvfølgelig irettesættes.
I mine øjne er det forkert at køre med dobbeltestandarder indenfor erhverv hvor der ikke er tale om at sætte folks liv over styr, hvis en lærer derimod har et misbrug (hvadenten det er alkohol eller ulovlige rusmidler) der går udover hans/hendes undervisning, så må det være et tjenstligt og ikke et juridisk spørgsmål - ideelt set ihvertfald.

Titel:
Tidligere holdmedlem

hvis du per defination helt automatisk går ud fra at en der lejlighedsvist indtager en substans der er på en tilfældig menneskeskabt liste er et dårligere menneske der ikke er i stand til at lære børn noget hvad fanden laver du så her?????

Jeg kan godt garantere dig at der er lærere der vil falde ind under kategorien "weekendnarkomaner" der er bedre lærere på samtlige punkter end lærere der ikke er.

Jeg vil endda påstå at der er flere lærere der lider af uintelligens, eller personlighed som en røv, blandt dem der ikke tager narko, end dem der gør!

Senest rettet af Rex Mundi 13 jun 2006 14:48, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Psyko skrev:
Hehe, jeg synes ikke, at artiklen rummer nok informationer til at afsige nogen moralsk dom over læreren.

^^ Nemlig ;)

Rex Mundi skrev:
hvis du per defination helt automatisk går ud fra at en der lejlighedsvist indtager en substans der er på en tilfældig menneskeskabt liste er et dårligere menneske der ikke er i stand til at lære børn noget hvad fanden laver du så her?????.

:whogives:

Titel:
Junior medlem

kan virkelig heller ikke se hva forskellen gør om hun er lærre eller cykel mekaniker...
Fordi hun har en del amf liggende der hjemme, er der jo ingen der siger hun selv tager det..
Der findes skam også folk der bare gerne vil tjene lidt ekstra..(ku det jo også tyde på hun gjore med den mængde amf) Og hvem ved, kender hende ikke selv, men synes det er forkert og dømme folk ud fra en skod artikel.

tror der er flere "fine" folk der har fingeren med i noget uden folk ved det...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hun skulle have lov at forblive lærer. Så kunne skolen reklamere med "ægte information fra en lærer der virkelig ved noget om stofferne"

:cry: *Sniff*

Hader når folk bliver fængslet pga narko.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Selvfølgelig er det da en relevant oplysning, at hun er lærer! Når man har med mennesker, og især børn og unge, at gøre, er sådanne anklager da dybt problematiske; og det uanset hvad min holdning til diverse stimulanser så måtte være.
Hvis hun bliver dømt og afsoner en straf, der står mål den forbrydelse, hun har begået, er der IMO selvfølgelig ikke noget i vejen for, at hun kan fortsætte som lærer; såfremt straffen ikke direkte har forbudt hende dette.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ManFromAnotherPlace skrev:
Selvfølgelig er det da en relevant oplysning, at hun er lærer! Når man har med mennesker, og især børn og unge, at gøre, er sådanne anklager da dybt problematiske; og det uanset hvad min holdning til diverse stimulanser så måtte være.

:yeah: - mener jeg også

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Etherlungs skrev:
Hun skulle have lov at forblive lærer. Så kunne skolen reklamere med "ægte information fra en lærer der virkelig ved noget om stofferne"

:cry: *Sniff*

Hader når folk bliver fængslet pga narko.

Ja fordi alle der tager stoffer ved en masse om dem!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Optimus Prime
Citat:
Ja fordi alle der tager stoffer ved en masse om dem!
HAHA!! Gik der lige lidt Brian førdømelse i den :lol: Men der er jo sletter ikke nok information i denne artikel til at man kan sige noget som helst der kan være mange grunde til at have 300 g amf til at ligge det kan være noget hun opbevare for en ven eller noget helt trejde. Men når alt kommer til alt behøver man vel ikke at være en dårlig lære bare fordi at man tager stoffer. På min gamle skole havde vi en ''x'' narkoman ude og fortælle at han holdte enlig et godt fordrag selv om han så ud til at være temmelig brændt.

Mvh Tom.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
hvad er der nu i vejen med at være cykelmekanikker 8)
jeg kender også et par lærer der har prøvet div. rusmidler, også mere end 1 gang - og jeg ville blive henrykt, hvis de blev skiftet ud med de gamle grå eksempler jeg husker fra min historie-, dansk-, mat-, mf.-undervisning, fra folkeskolen.
selvfølgelig skal børnene beskyttes mod misbrug...
det er umuligt at beskytte børn mod at prøve nye ting af (man kan måske skræmme de mest ignorante og godtroende), men unge med lidt pillefinger-snilde vil altid prøve sig frem.
så kan man så prøve at forklare dem hvordan en afhængighed opstår, og hvor modbydeligt det kan være at sidde fast i den.... - og det har ingen af de gråhårede på min skole formået.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Sufix skrev:
Nej heller ikke efter min mening, men syns nu at det er ret meget amf at have liggende - især for en skole lærer.. Fordi jeg jeg syns at netop pædagoger der har med unge at gøre skal forsøge at være et godt forbillede.. og det er ikke efter min mening en der rykker en masse amf :roll: .. .. Og jeg syns ogs det lyder vildt mærkeligt at have 10 g cola.. og 300 og et eller andet gram amf liggende :shock: - Men hende on det ? hehe ;)

Amf til salg, Koka til eget forbrug?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]