Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg faldt over dette interview med den evigt rejsende forfatter og samfundsdebattør Ib Michael, og det fyldte mig med en ubestemmelig glæde, så jeg vil ikke snyde jer for også at læse det. Placeringen af emnet var jeg lidt i tvivl om, da det rummer lidt af hvert, men ellers må det blive flyttet. God fornøjelse.

http://www.information.dk/InfWebsite/Fr ... Vis=197756

(Jeg har taget en kopi som kan erhverves ved henvendelse, da Informations indhold har det med meget hurtigt at blive til betalingsartikler)

Et tekstuddrag:

Citat:
Mødet med Mayakulturen blev en gigantisk øjenåbner for den 25-årige Ib Michael, der inden ekspeditionen til Mexico med bl.a. maleren Per Kirkeby havde debuteret med En hidtil uset drøm om skibe.

"Det var opfyldelsen af den ældgamle drengedrøm om at være opdagelsesrejsende, som vi gennemførte midt i en meget politiseret tid. Og der gik min sjæl op i røg. Sammenstødet mellem de forskellige kulturer, deres anderledes ornamenter og billeddannelse og junglen blev jeg helt besat af. Deres liv, kunst og ritualer og brug af bevidsthedsudvidende stoffer for at søge visioner og indsigt i, hvad der var bag om livet, var et helt nyt verdensbillede i mit hovede," siger Ib Michael.

Senest rettet af Rapsej 18 jun 2006 19:29, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
tak for tippet, jeg har lige hurtigt skimmet den og den ser vældigt intressant ud , må hellere få den læst i løbet af dagen sådan helt ind til benet :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Dejlig artikel, jeg tror jeg må se at få læst noget mere af Ib Michael!

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vest/midt sjælland
nu- mennsker...Ja, han har en oprigtig tilgang til livet/flot vinkel på det. Vores samfund idag, i den vestlige kultur, bygger jo egenlig også på nogen hel forkerte værdier, hvor det er somom den oprigtige glæde ved tilværelsen, kan virke væk, fordi de rigtige værdier i mennesker, ikke passer ind/ er ligegyldige i vores vestlige kultur.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
For et par år siden så jeg et dokumentar program på DR1 hvor Ib Michael rejste tilbage til sydamerika og tog Ayahuasca sammen med den samme indianer som han tog det med som ung, og på samme sted. Kameraerne var på under selve trippet og han beskrev hvad der skete med ham mens det stod på. Det var et meget interessant program, men har det desværre ikke på bånd.

Titel:
Insane psychedelia user!

Fenriz skrev:
For et par år siden så jeg et dokumentar program på DR1 hvor Ib Michael rejste tilbage til sydamerika og tog Ayahuasca sammen med den samme indianer som han tog det med som ung, og på samme sted. Kameraerne var på under selve trippet og han beskrev hvad der skete med ham mens det stod på. Det var et meget interessant program, men har det desværre ikke på bånd.

Det program du tænker på er forholdsvist nyt og hedder "Poeter på trip", det blev sendt på DR2 for et stykke tid siden og jeg mener at Do You Speak Wak har lavet en post herinde hvor man kan downloade hele programmet fra.

Mvh Jonas!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
SmølfeFarmer skrev:
Fenriz skrev:

Det program du tænker på er forholdsvist nyt og hedder "Poeter på trip", det blev sendt på DR2 for et stykke tid siden og jeg mener at Do You Speak Wak har lavet en post herinde hvor man kan downloade hele programmet fra.

Mvh Jonas!

Der har også været et tidligere program, omtrent for et par år siden, som fulgte Ib Michael (og ikke de 3 yngre skribenter, som "Poeter På Trip") på en tur til Sydamerika hvor han tog ayahuasca. Jeg husker ikke hvad programmet hed, men det var ret godt! Hvis nogen kommer i tanke om titlen, må de meget gerne sige til.

Titel:
Insane psychedelia user!

Poeter på trip var bare titlen for temaaftenen, den film i tænker på er højst sandsynligt Troldmandens lærling, hvor Ib Michael snakker om sine oplevelser med ayahuasca, junglen, livet og hvor man også ser ham sidde i en lille hytte i junglen og være tydeligt påvirket at ayahuasca.
Han snakker en del om bølgerne der kommer ud af det hele og en del andet som lyder meget spændene. :) .

Troldmandens lærling er en del af temaaftenen, og jeg synes bestemt også de andre dele har deres berettigelse - derfor referede jeg til den og ikke direkte til troldmandens lærling, my bad!

Mvh Jonas!

Edit: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=13163

Senest rettet af LarmerFyr 19 jun 2006 14:49, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
SF> :) Nej, den udsendelse jeg henviser til var ikke en del af temaaftenen. Der blev vist en del KLIP fra den originale udsendelse, men den vi taler om foregår kun i Amazonas - og er IMO mindst lige så interessant som Ib Michael-udsendelsen der var en del af tematirsdagen.

Titel:
Insane psychedelia user!

I stay corrected, ved du evt. hvad udsendelsen hedder?
Jeg troede at troldmandens lærling som varede omkring 25-30 minutter var det hele, men vil da meget gerne se mere med ham hvis muligt!

Mvh Jonas!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]