Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
heej psy.dk :) - nu har jeg aldrig prøvet lsd før (og svampe for den sags skyld).. og har nada forstand på lsd frimærker, men kunne godt tænke mig at prøve det.. så kunne godt bruge et par råd om hvad for nogle mærker jeg skal skaffe mig til mit første trip. Altså hvad skal jeg spørge om når jeg skal købe mærkerne ? Noget om hvor mange mics der er i.. men hvor mange er der normalt i osv ?.. og evt. hvis i ligger inde med nogle gode tips til et første gangs lsd trip ville det også være super dejligt :)

Knuus sufix

p.s har prøvet søge maskinen, men fandt ikk rigtigt noget ;/

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hey hey... du skal ikk' bekymre dig så meget om, hvilke mærker det er, og du kan ikk' regne med, hvad folk fortæller dig mht. styrke. Derfor bare køb de mærker, du får tildelt, og start evt. med at tage et halvt. Du kan altid tage et halvt til. Hvis det ikke var nok, så vent to uger og start med 1-1½ mærke... Bare prøv dig frem, men start hellere for blidt ud end for hårdt, specielt hvis du ikke er vant til psykedeliske stoffer.

Tja, omgivelserne skal være stille og rolige, uforstyrrede og velkendte. Ingen fremmede mennesker og så ellers bare god musik efter behov og en god ven eller to, så er settings rimeligt i top.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay, mange tak Minimal :)

Men det er sådan jeg er blevet tilbudt lidt forskellige pris klasser.. og kun under 50 kr.. hvilket jeg ikke er så tryg ved.. da jeg syns det lyder som noget utroligt usundt at putte i munden når det er så billigt.. - Er det prisen ? eller er det noget junk jeg er blevet tilbudt ?

Hvis det overskrider forums reglerne at reply på det her.. bare smid mig en pm så :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Under 50 kr. stk. er ret billigt, hvis det er enkelte mærker og ikke ark, du er blevet tilbudt. Men mon ikke det er sikkert nok at smide et lille stykke pap i munden? :wink: Det er ikke umuligt, at du har en hæderlig kontakt, der ikke tænker på at tjene fedt. Et billigt mærke slår dig næppe ihjel, du får nok højst et LSD-trip. :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Well, har bare hørt så mange skræk historie om evigsheds trip osv.. (og jeg sagde under 50 kr fordi jeg ikke trode man måtte nævne priser.. men ser ud til man godt må..) - Det var 20 kr for 1 stk frimærke.. syns bare det lyder lidt for billigt :) hehe - Hvilket måde vil i forresten anbefale at man prøver lsd på første gang ? ;o som frimæker ? eller en anden form ?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Prisen er jo relevant nok, når du er i tvivl, om den har betydning. Hvem har ikk' hørt skrækhistorier om LSD? :lol: De er stærkt overdrevne... Du skal såmænd bare have dit sind med dig (dvs. ikk' være totalt ude af balance psykisk og på kanten af depression) og nyde dit trip. Du skal nok være helt normal igen dagen efter, selvom du har fået en ny oplevelse. Hvis du vil have et lille godt råd, som gør det ekstra sikkert, at du ikk' får et ubehageligt trip, så tag LSD'en så tidligt på dagen som muligt. Hvis du fx begynder kl. 21 om aftenen og begynder at trippe kl. 22.30, så kan du meget vel være blæst hele natten og morgenen med og først være i stand til at sove næste dag ved middagstid pga. alle de tanker og indtryk. Og når din krop og hjerne bliver kørt ud af træthed, samtidig med at du tripper, så kan det godt blive ret underligt og for nogle ubehageligt.

Jeg synes også, at 20 kr. lyder MEGET billigt. Måske sku' du høre, hvad mærkerne hedder, og vende tilbage med det. Hvis det er nogle mærker, som er kendt, må du jo bare anse dig selv som værende heldig. ;)

Frimærker er en god måde at starte på. Én dråbe kan fx godt være rimelig kraftig, mens et frimærke fx kan deles i to halve.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg tror stadig ikke på begrebet 'evighedstrip', men det er klart at man bør tage sine forholdsregler før et psykedelisk trip.
Set & setting er, som du nok ved, ret vigtigt. (Se evt psychedelias FAQ)
Derudover er mærkerne også ret vigtigt, som Minimal også pointerer, altså hvilket motiv der er, da det typisk vil vise nogenlunde hvor mange mics der er, da nogen kender det osv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay tak for alle de gode råd :) - Jeg vil prøve at høre min mate om hvad for et movtiv der er på frimærkerne.. - Også var det lige noget andet jeg også gerne vil vide, jeg kan ikke helt huske i hvilken tråd.. men det var her på forumet hvor nogle ville ønske at de have prøvet psykedeliske soffer da de var noget ældre.. tror det var 18 de sagde.. (og det var ikke bare en der sagde det.. tror det var en 5 stykker) og jeg ville høre om hvad grunden til det er ? og om andre har det på samme måde ;s

p.s ; det skal lige siges at jeg kun er en lille kid på 16 8)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Sufix skrev:
Okay tak for alle de gode råd :) - Jeg vil prøve at høre min mate om hvad for et movtiv der er på frimærkerne.. - Også var det lige noget andet jeg også gerne vil vide, jeg kan ikke helt huske i hvilken tråd.. men det var her på forumet hvor nogle ville ønske at de have prøvet psykedeliske soffer da de var noget ældre.. tror det var 18 de sagde.. (og det var ikke bare en der sagde det.. tror det var en 5 stykker) og jeg ville høre om hvad grunden til det er ? og om andre har det på samme måde ;s

p.s ; det skal lige siges at jeg kun er en lille kid på 16 8)

Minimal> :) Thumbs up, god information du deler ud til knægten!
Sufix> Jeg hører til en af dem som mener at langt de fleste vil være bedst tjent med at vente til de er blevet lidt ældre end 16 med at kaste sig ud i kraftigt virkende psykotroper. Der er selvfølgelig forskel på hvor hurtigt folk modnes, og enkelte vil sikkert kunne drage nytte af LSD i så tidlig en alder. Dog er sindet efter min mening ikke modnet tilstrækkeligt hos den gennemsnitlige 16-årige til at det er forsvarligt at "stress-teste" det i så voldsom en grad som LSD kan gøre. Det ER en gennemgående heftig påvirkning, og jeg tror det er vigtigt at identiteten får lov til at "størkne" en del inden man begynder at indtage substanser som potentialt kan pille ved hele virkelighedsopfattelsen. Jeg selv var 18 da jeg prøvede svampe første gang, og 19 da jeg prøvede LSD - hvis jeg havde haft muligheden havde jeg sikkert prøvet begge dele tidligere, men det er jeg idag glad for at jeg ikke havde; den alder virkede til at være meget passende for mit vedkommende. Nu ved jeg ikke hvor megen erfaring du har med andre psykedelisk virkende substanser, men jeg vil råde dig til i hvert fald at have en del erfaring med svampe før du prøver LSD. Svampetrippet kan være lige så kaotisk og ustyrligt som LSD, men blot det at varigheden er omtrent det halve af LSD, gør at oplevelserne for de fleste er en hel del nemmere at kapere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak prome, var lige det jeg ville høre :) - Jeg har ingen erfaring med svampe, lsd osv. har kun erfaringer med amf og "alle former" for cannbis.. Jeg tror nu godt at jeg med min personlighed og min psyke kan klare et lsd trip, men det skal jeg ikke gøre mig for klog på :p - anywayz, jeg tror jeg venter et par år med at prøve lsd... (hvis jeg kan ;b)

Tak for alle de gode svar :)

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Sufix skrev:
Tak prome, var lige det jeg ville høre :) - Jeg har ingen erfaring med svampe, lsd osv. har kun erfaringer med amf og "alle former" for cannbis.. Jeg tror nu godt at jeg med min personlighed og min psyke kan klare et lsd trip, men det skal jeg ikke gøre mig for klog på :p - anywayz, jeg tror jeg venter et par år med at prøve lsd... (hvis jeg kan ;b)

Tak for alle de gode svar :)

Et andet godt råd jeg vil foreslå dig er at starte med svampe, det giver også en god psychedelisk effekt og vare knap så lang tid, så kan du jo se om det er noget for dig med den slags :)

Skulle du gå hen og få et dårligt trip så ved jeg godt 4-5 timer kan føles som en evighed, men 10+ er altså noget længere :) Nu er chancen jo heller ikke så stor for det hvis du er nogenlunde fornuftig i hovedet, men man ved jo aldrig :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hehe tak :b - jeg tror jeg vil tage den med ro og ellers bare :joint:

Titel:
Insane psychedelia user!

I stedet for at begynde med LSD ville jeg heller tage 2CB. Trippet er ikke så langvarigt, men rigtig sjovt!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
daffy duck skrev:
I stedet for at begynde med LSD ville jeg heller tage 2CB. Trippet er ikke så langvarigt, men rigtig sjovt!

Ja, det mener du!
Jeg bryder mig personligt ikke særligt om 2c-b, og ville til en hver tid foretrække et lsd trip... :)
Men kunne da forestille mig det er meget godt sammen med lsd, dog synes jeg ikke om det for sig selv.
Pas på med at sige så nogen "sandheder", idet de kun passer for dig... :wink:
Men kan da også godt anbefale 2c-b, idet at det ikke varer så lang tid, giver en meget visuel effekt, og ikke så meget mindfuck.
Hvis man bare vil prøve at se sjove farver, så vil jeg anbefale 2c-b. Men hvis man vil have noget lidt mere dybt, så vil jeg imo anbefale andre ting.
Jeg brød mig personligt ikke om det aspekt at 2c-b er "overfladisk", mens der sikkert er andre der værdsætter lige nøjagtig dén egenskab.

Mvh Fluffy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

2c-b, lyder som noget jeg tror jeg vil prøve først :shock: - bare se lidt farver uden mind fucks lyder godt :twisted:

Hvad er "gade navnet" for 2c-b ? :roll: - mener aldrig jeg har hørt nogle snakke om de har taget 2c-b... ;s - det må have et gade navn ? ;b

Titel:
Tidligere holdmedlem

nej, det kaldes bare 2cb, Nexus er vist også brugt nogle få steder, men her i dk tror jeg at folk tænker på nik og jays pladeselskab eller dextroses kat når de hører det

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har dex en kat ?! :shock:

hmm bare 2cb ? bah, så må jeg ud og lede 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Sufix skrev:
2c-b, lyder som noget jeg tror jeg vil prøve først :shock: - bare se lidt farver uden mind fucks lyder godt :twisted:

Hvad er "gade navnet" for 2c-b ? :roll: - mener aldrig jeg har hørt nogle snakke om de har taget 2c-b... ;s - det må have et gade navn ? ;b

Nu er det jo ikke bare sådan at du er garanteret ingen mindfucks.
Det er et psykedelisk stof, og kan trække ting frem som du ikke vil have det til at gøre.
Men der er imo mindre chance for mindfucks på stoffer som 2c-b og 2c-i, da de er lidt "overfladiske".
Men vil også lige tilføje, at man i min erfaring skal passe lidt på med cannabis i forbindelse med det, da det kan forstærke det meget på godt og ondt.

Mvh Fluffy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nej rolig fluffy :) - Det er ikke sådan at jeg tænker "nå okay fluffy siger man ikke kan få mind fucks så der er ingen chance for at det sker", ved godt der er en chance for det.. sådan er det jo med alle stoffer hehe :)

Men tak for den oplysning om cannabis, var rigtig vigtig for mig hehe ;) - skal se om jeg kan holde mig fra en pind på mit første 2c-b trip når det sker engang :roll:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Rex Mundi skrev:
nej, det kaldes bare 2cb, Nexus er vist også brugt nogle få steder, men her i dk tror jeg at folk tænker på nik og jays pladeselskab eller dextroses kat når de hører det

:lol:

Desværre løb kræet væk i sensommeren, da den (og jeg) var på strejfetur, men jeg regner med at få en sød lille killing igen snart...

:offtopic:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]