Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 23:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 98 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Kommer du på Roskilde06?
Ja! 51%  51%  [ 45 ]
Nej! 44%  44%  [ 39 ]
Måske. 5%  5%  [ 4 ]
Afgivne stemmer : 88
Forfatter besked
 Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Drumstick skrev:
Mit spørgsmål er så : Er der nogen af jer, som har været afsted siden 2003, som kan sige noget om, hvor meget kontrol der er med stofferne ude på campingområdet? -og foran scenerne?

Hej drumstick - vi ses derinde.

Angående politi, så synes jeg ikke at have oplevet dem som særligt hidsige i 2004 hvor jeg var der, men jeg har heller ikke noget sammenligningsgrundlag fra tidligere år at trække på.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg skal i øvrigt prøve at se om jeg kan få hørt følgende:

- guns n roses
- siger ros
- opeth
- morissey
- bob dylan
- kashmir
- spleen united
- deftones
- tool
- under byen
- roger waters

og i metropolen:
- rumpistol
- Insen - alva noto og Ryuichi

I øvrigt tager jeg altid mod anbefalinger - er der fx noget elektronisk musik jeg mangler at give en chance her?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: tæt på holbæk
jeg kommer.. håber jeg da, har skaffet billet alt for sent, men den kommer først til dk lørdag, så håber på det bedste!!

i øvrigt, psychedelia hele vejen, synes det er en alt for cool ide med at mødes. det kunne afgjort give nogen positive vibrationer hen mod min damian marrley koncert :D

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg vil personligt forsøge at kigge lidt på alt det mere ukendte og alternative musik i år, for der må sgu være en masse fedt der (det er så lækkert at opleve en supergod koncert med et navn, man aldrig har hørt om men tilfældigvis lige kiggede ind til), og Avanti har anbefalet mig "Gogol Bordello," som er østeuropæisk folkemusik blandet med punk :-) De skulle efter sigende give et vanvittigt fedt sceneshow, så hvis I ikke har andet at give jer til fredag klokken 14, så kom derop (Arena)! Det skulle være den fedeste fest.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Drumstick skrev:
Mit spørgsmål er så : Er der nogen af jer, som har været afsted siden 2003, som kan sige noget om, hvor meget kontrol der er med stofferne ude på campingområdet? -og foran scenerne?

Nu ved jeg ikke hvilke stoffer du hentyder til, men der bliver røget hundredevis af joints til koncerterne, og politiet vender det blinde øje til. Jeg har hørt fra en politimand jeg kender at de direkte bliver instrueret i ikke at gå efter folk der bare ryger en joint, for "så kunne de anholde hele festivallen" (og blive meget upopulære).

Ude i campingområdet er der heller ikke den store fare for at blive snuppet, hvis man er diskret. Hvis man sidder og ryger dem lige op i hovedet, eller lader dem se man har stoffer på sig, bliver det konfiskeret og man får en bøde. Så vidt jeg ved laver de ikke deciderede razziaer mere, jeg har ihvertfald ikke hørt om det i nyere tid, så bare hold lav profil og faren for at blive snuppet vil være minimal.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg var på Skanderborg sidste år og sad ude på en af campingpladserne i randområdet (altså langt fra festpladsen), hvor mig og en kammerat var blevet shanghaiet af en lejr, fordi vi havde en guitar og gik og spillede Kim Larsen. Her sad vi så og hyggede og røg en bønne, og pludselig kommer så tre civilklædte ind og ransager hele lejren, kropsvisiterer os og anholder en af dem i lejren for at have for mange joints i sit telt. Jeg har aldrig set en så god stemning blive så dårlig på så kort tid. Især fordi en af betjentene var en totalt smartass, som gav mig kommentaren "Tag da de arme ned - tror du, det er en amerikansk film eller hvad?!," da jeg tog armene ud til siden, for at han kunne kropsvisitere mig. Idiot.
Nå, det blev en drifter-historie... Min pointe er vist bare, at de sikkert også er der på Roskilde, men man skal være meget uheldig, for at de kommer og ransager ens lejr. Og så får man nok kun en bøde alligevel. Men et godt råd: Hvis I har mere end 10 joints (ellers tjald til 10), så fordel dem i flere telte, for ellers kan de finde på at anholde jer for at have mere end til eget forbrug.

Men som sagt: No worries, de er ikke så aggressive, og de fleste af dem er sgu flinke nok og behandler folk pænt, hvis man ikke generer dem mere end nødvendigt.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Mht. ransagninger: De har tidligere gjort det, men så vidt jeg ved laver politiet ikke længere ransagninger på Roskilde Festival. Jeg vil tro det er fordi det er med til at gøre politet overordentligt upopulære. Der kan selvfølgelig altid være en idiot-badass cop eller to der går amok, men risikoen er minimal.

Det er femte gang jeg skal på Roskilde festival i år, og jeg har aldrig haft problemer med politet, trods heftig jointrygning og hashpebernøddespisning. På Roskilde festival synes jeg at politet generelt er overordentligt flinke, og jeg ser dem som en tryghedsfaktor mere end noget andet, modsat ude i den "virkelige verden", hvor jeg mere opfatter dem som hamrende irriterende. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Min erfaring med politiet på festivalen fra årene 2001,02,04,05 er at de ikke går efter folk der ser ud til at kunne styre deres rus, ikke gør det lige foran dem, eller på provokerende måder og ikke ser ud til at sælge. Hvis du derimod sidder med kæmpe bambusbonger og vælter rundt mens du puster røg efter dem tager de dig alligevel. Så bare slap af og hold det lidt i krogene....

Titel:
Jeg har også været der de to sidste år, og kender/har set mange der har taget masser af stoffer uden problemer. Et af årene lå vi i lejr ved siden af nogen der åd kiks hver aften og var fuldstændig stegte oven i hovedet. Et par venner har også taget både 2C-I, svampe og kiks dernede et år. Der er politi der patruljerer rundt ved de store koncerter, og jeg har set masser der sad ud til vejen og røg fede, mens politiet gik forbi og det havde de ikke noget imod.

Nu er Roskilde jo også lidt af en hippi festival og hash har jo været en del af ritualet gennem mange år, så jeg tror ikke de gør så meget ud af at folk ryger hash, men de er ikke så glade for at man går rundt åbenlyst og sælger, selv om det naturligvis sker. De slår dog hårdt ned på folk der handler med hårde stoffer som kokain, amfetamin, ecstasy osv. Men jeg tror ikke der er noget problem med at have med til eget forbrug. Bare man tager sit narko inden man går ud blandt offentligheden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Vagterne er somregl værre end politiet til at konfiskere hash på festivallen. De ender nok med selv at ryge det men kendet et par stykker hvor vagterne har taget det de nu lige havde. Men er også min oplevelse at politiet kigger den anden hvis de ser noget.

Men vi ses da på broen tirsdag hvis jeg da husker det :lol:

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Jago skrev:
Vagterne er somregl værre end politiet til at konfiskere hash på festivallen. De ender nok med selv at ryge det men kendet et par stykker hvor vagterne har taget det de nu lige havde.

Det har jeg aldrig oplevet, og det ville jeg godt nok heller ikke finde mig i. Vagterne er jo ikke andet end civile med en orange vest på.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kosmos
Nåede ikke at købe billet :?

Hvis nogen har en billet for meget, så skub lige til mig!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kosmos
TheBo > Det har garanteret været de samme spader som ransagede min lejr også sidste år. Der var sådan en fed en med skæg der var utilgiveligt flabet. De fandt intet på os 8)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
I skal fandme ikke lade nogen vagter rode i jeres lommer eller telte!
Spørg dem om et politiskilt, eller bed dem om at fucke af helvedes til... det burde være ret åbenlyst at de ingen autoritet har til at "ransage" en skid.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Dextrose skrev:
Spørg dem om et politiskilt, eller bed dem om at fucke af helvedes til... det burde være ret åbenlyst at de ingen autoritet har til at "ransage" en skid.

Nej, men hvis du ikke går med til det er de i deres fulde ret til at klippe dit armbånd og smide dig af pladsen. Det er privat område og som betalende kunde er man der på deres principper.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Halifaxxx skrev:
Dextrose skrev:

Nej, men hvis du ikke går med til det er de i deres fulde ret til at klippe dit armbånd og smide dig af pladsen. Det er privat område og som betalende kunde er man der på deres principper.

Hvorfor er de det?

Står der bag på billetten, at man giver sin juridiske tilladelse til at civiler må rode i ens lommer?

Hvis jeg var stiv og blæst festivalgænger, ville jeg nok føle mig i min fulde ret til at skubbe røvhullet omkuld og forsvinde i folkemængden...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Helt enig. Det nægter jeg at tro på, at de har ret til.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Det er vel heller ikke direkte privat område. Mon ikke man som festivalgæst har de samme rettigheder som kunderne i en privat butik?

På den anden side så kropsvisiterer de jo folk på vej ind på festivalpladsen.

Titel:
In our memories

Alternativ musikgennemgang til rusgilde06: http://www.musikbibliotek.dk/10317
God fest

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
dEEP aka Nick Namiac skrev:
Alternativ musikgennemgang til rusgilde06: http://www.musikbibliotek.dk/10317

Hmm, han virker godt nok ret subjektiv, ihvertfald er han af en eller anden grund ikke glad for The Unit og Barra Head.

Det er jeg tilgengæld, når dog desvære nok ikke at se The Unit.....

Nå, men lyt her og døm selv:

Barra Head - undermine

eller

http://www.playrec.dk/audio/index.html

..........

Jeg må dog give ham ret i at Menfolk er for fedt :D, selvom han får det til at lyde ret klinisk.

...

Nå, men god fest, dukker nok også op tirdag på broen, hvis jeg får nosset mig sammen, kunne være morsomt at få sat ansigt på nogle herinde fra :D .
Kate Winslet og ikke Kate Blanchett er det i øvrigt i Titanic, og jeg vil nok mene der er stor forskel Smølfe Farmer :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 98 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]