Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 23:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: tæt på holbæk
er meget nysgerrig, og "næsten" n00b når det kommer til ethneogene urter.

ville gerne vide hvilke urter det kan anbefales at ryge, da jeg snart skal på roskilde festival og thebrygning er et mindre problem der...
er selvfølgelig udemærket klar over at jeg skal bruge bong og stormlighter, og helst bonghoved med lille gennemgang for at få gennemvarmet urten mest muligt.
har hørt om rygning af dmt holdige planter, virker det uden indtagelse af MAOi??

bi-post: hvis nogen evt. kender til nogen med opkvikkende virkning vil jeg meget gerne vide det. mange af mine koncerter ligger halvsent om natten, vil gerne være frisk og vågen (gerne meget påvirket alligevel) og helst vil undgå kemiske substanser.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Salvia Divinorum er en rigtig killer på bong, men måske for kraftig til en festival.

DMT, uden MAOi, ved jeg ikke rigtig noget om så se Fannys post.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Senest rettet af Optimus Crime 23 jun 2006 13:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

kender udemærket til salvia, men var ikke lige det jeg havde i tankerne... har aldrig prøvet salvia før, da det i min 3 ugers (doven hashryger) kamp for at få det til dk ikke lykkedes. så jeg vil helst gemme førstegangsoplevelsen til en dyb spirituel indre rejse igennem min underbevidsthed..

tænkte mere i retning af om f.eks. en kombination af chacruna og syrian rue ville virke... eller måske kratom, kava kava, lidt tobak og noget god tjald??

og er der nogen der ved om ephedra er aktivt ved rygning.??

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Optimus Prime skrev:
DMT, uden MAOi, ved jeg ikke rigtig noget om, tror godt det kan indtages uden en mao hæmmer, men effekten skulle blive mere hen af en tung knap så visuel rus. Ret mig hvis jeg tager fejl?

He he! Du tager meget fejl! At ryge ren DMT (dvs. krystaller) er nok noget af den mest ekstreme psykedeliske oplevelse du kan udsætte dig selv for. Selve trippet tager ikke mere end 15 - 30 min (fordi dine MAO-enzymer hurtigt nedbryder det), men på den tid er dit ego/jeg bortsmeltet og du er flydt tilbage til evigheden. Her eksisterer tiden ikke, og det er derfor ligegyldigt hvor lang tid du i jordtid er derud. Man får normalt ikke noget ud af at ryge DMT-holdige planter, da disse ikke har nok DMT i sig, til at udløse en psykedelisk oplevelse. DMT skal intages hurtigt i stor nok mængde (20-50 mg) for at udløse et gennembrud. Hvis det ryges for langsomt, opbygger kroppen lynhurtigt resistens.

Se mere om DMT her:
http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt.shtml

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

rettet, undskyld fejlen.

Senest rettet af iq_crash_test 23 jun 2006 12:04, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Eftersom Fanny citerer Optimus Prime så tror jeg svaret var ment til ham :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Hvis fanny ikke mente svaret til den oprindelige spørge vil jeg godt gentage at DMT er meget kraftigt psykedelisk og altså derfor ikke brugbart på en festival, i hvert fald ikke som første gangsoplevelse for nOObs!
Med hensyn til det opkvikkende havde jeg et par venner som et år brugte guarana og næste år colanød begge med en vis succes men også lidt mavekneb og dårlig smag som bivirkninger...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

iq_crash_test skrev:
er meget nysgerrig, og "næsten" n00b når det kommer til ethneogene urter.

ville gerne vide hvilke urter det kan anbefales at ryge, da jeg snart skal på roskilde festival og thebrygning er et mindre problem der...
er selvfølgelig udemærket klar over at jeg skal bruge bong og stormlighter, og helst bonghoved med lille gennemgang for at få gennemvarmet urten mest muligt.

OK, er ikke helt klar over hvilke urter du snakker om, men det lyder som salvia.

Her er lidt "n00b advice": hold dig for hulen da til nogen stoffer du kender ud og ind, når du skal bruge dem på festival. Festival er fedt, men det er IKKE nødvendigvis den bedste Setting for et trip på nye, spændende stoffer. Ved du hvad Setting er? Nej? Så bør du måske slet ikke tage stoffer - men prøv at læse op på emnet, for det er virkelig vigtigt.

Salvia er eksempelvis heller ikke et "fest stof", og hvis du havde læst nok triprapporter om stoffet, så ville du (burde) være skræmt fra vid og sans ved den blotte tanke om at tage det til en festival (med mindre du tager det sublingualt). Det samme med DMT.

Så henlæg eksperimenterne til en periode, hvor du kan styre Set og Setting optimalt, hvor du kan forvente at have en ædru sitter, og hvor eventuelle remedier, drikkevarer, seng/sofa og eventuel lægehjælp er til at få fat i.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg tror i misforstår ham lidt han spørger efter hvad jeg forstår bare hvilke opkvikkende urter han kan ryge på sin bong, med brug af storlighter han , snakker ikke noget om salvia. i har bare opfattet det sådan.

Udover kanna kender jeg ikke lige noget du kan ryge på bong og få en opkvikkende virkning ud af det. Måske du skulle have brygget (jeg ved godt roskilde er igang nu) noget te hjemmefra og taget det med koldt. :) eller sørger for at brygge om morgenen ved bålpladsen og så have til hele dagen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hyene skrev:
Jeg tror i misforstår ham lidt han spørger efter hvad jeg forstår bare hvilke opkvikkende urter han kan ryge på sin bong, med brug af storlighter han , snakker ikke noget om salvia. i har bare opfattet det sådan.

Hæ hæ, håber det næsten, men han udnævnte sig selv som n00b, så man ved aldrig. Jeg ved heller ikke alt selv, men den med at salvia skal ryges med stormlighter er vist en klassiker (men jeg aner ikke, om andre urter har samme rygte?)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
hyene skrev:
Udover kanna kender jeg ikke lige noget du kan ryge på bong og få en opkvikkende virkning ud af det. Måske du skulle have brygget (jeg ved godt roskilde er igang nu) noget te hjemmefra og taget det med koldt. :) eller sørger for at brygge om morgenen ved bålpladsen og så have til hele dagen.

Er Kanna ikke en depressant?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
@Fluffy McPooch tror den er ret svær at karaktisere den har en opløftende virking , men for mig at se ikke på en downer agtigt måde.

men Ilfg. erowid: Inebriating Sedative.
jeg sagde heller ikke det var en stimulant , bare den imo er opkvikkende.

Junior medlem

[quote]

OK, er ikke helt klar over hvilke urter du snakker om, men det lyder som salvia.

Her er lidt "n00b advice": hold dig for hulen da til nogen stoffer du kender ud og ind, når du skal bruge dem på festival. Festival er fedt, men det er IKKE nødvendigvis den bedste Setting for et trip på nye, spændende stoffer. Ved du hvad Setting er? Nej? Så bør du måske slet ikke tage stoffer - men prøv at læse op på emnet, for det er virkelig vigtigt.

Salvia er eksempelvis heller ikke et "fest stof", og hvis du havde læst nok triprapporter om stoffet, så ville du (burde) være skræmt fra vid og sans ved den blotte tanke om at tage det til en festival (med mindre du tager det sublingualt). Det samme med DMT.

Så henlæg eksperimenterne til en periode, hvor du kan styre Set og Setting optimalt, hvor du kan forvente at have en ædru sitter, og hvor eventuelle remedier, drikkevarer, seng/sofa og eventuel lægehjælp er til at få fat i.[/quote]

er kommet hjem fra festival, og er lidt fornærmet faktisk over jeres posts. nu citerer jeg Malkavian men han er ikk den eneste... skrev "næsten n00b når det kommer til ethneogene urter" og så går alle automatisk udfra at jeg aldrig har taget stoffer før, og ikke har læst op på de ting jeg overvejer at prøve....

for det første har skam læst op på det, og eftersom i havde travlt med a være bedrevidende fandt jeg selv frem til mit roskilde trip.. kanna, cannabis, x-hit kapslerne fra ethnoplanet, og alcohol.. perfekt kombintion til festival, men lad være med at overdrive, da kombo'en endte med a blive en psykadelisk oplevelse for mig.. hold jer til 10 kapsler, et par kanna hoveder, masser af J's, og alcohol som lysten byder..

for det andet, selv om det nok ikk er her det hører til... TAK til ekspidienten i ethnoplanet shoppen for at tage mig seriøst, og svare direkte på mine spørgsmål... håber du læser det her...

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: oppe i din momz
hahaha ja hvis ekspedienten solgte dig herbal x piller har det da været ham der har grint sin røv i laser....
de er så flæk og rent svindel...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Billede

!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]