Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 07:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: blod donor
Junior medlem

Geografisk sted: havnen
hey allle.

Li et hurtigt spørgsmål.

jeg var nede og blive bloddonor her forleden.

da stod så i spørgsmålsskemaet om jeg havde sniffet kokain. Jeg svarede nej. Og så tog de en prøve af mit blod. Nu har jeg så kommet i tanke om at jeg faktisk havde sniffet kokain 1 uge før prøven. (ja ved godt det var ufattelig glemsomt af mig).

Nu lyder spørgsmålet så; ved I hvad der nu sker, når jeg får prøven tilbage?

Sker der ingenting? Får jeg en bøde? Nogen der ved noget omkring dette?

Spunken

Titel:
Medlem

De måler ikke prøverne for stoffer. Og den eneste grund til at man ikke må sniffe Coke hvis man er Blod donor er fordi at så mener de at man lever sit liv farligt og er i en udsat gruppe Aids og hvad de ellers kan finde på at give Coke skylden for.

Mvh Tom.

Ps. Jeg vil ikke kastereres hvis dette ikke er sandt men det var det de sagde til mig da jeg var nede for at oprette mig som bold donor.

Senest rettet af Tom's 28 jun 2006 20:06, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Tom's skrev:
Ps. Jeg vil ikke kastereres hvis dette ikke er sandt ...

Det er jo ikke noget du bestemmer, vel?

Titel:
Medlem

Jo for i ved ikke hvor jeg bor :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tom's skrev:
De måler ikke prøverne for stoffer. Og den eneste grund til at man ikke må sniffe Coke hvis man er bold donor er fordi at så mener de at man lever sit liv farligt og er i en udsat gruppe Aids og hvad de ellers kan finde på at give Coke skylden for.

Mvh Tom.

Ps. Jeg vil ikke kastereres hvis dette ikke er sandt men det var det de sagde til mig da jeg var nede for at oprette mig som bold donor.

Hvordan fungerer det det der bold-doneri?
Hvilke bolde er det man må donere (fodbold, tennis, bordtennis, etc.) ?
Må de ha' været brugte?

Titel:
Medlem

Dextrose skrev:
Tom's skrev:
De måler ikke prøverne for stoffer. Og den eneste grund til at man ikke må sniffe Coke hvis man er bold donor er fordi at så mener de at man lever sit liv farligt og er i en udsat gruppe Aids og hvad de ellers kan finde på at give Coke skylden for.

Mvh Tom.

Hvordan fungerer det det der bold-doneri?
Hvilke bolde er det man må donere (fodbold, tennis, bordtennis, etc.) ?
Må de ha' været brugte?

Ved ikke hvad du snakker om 8)

Site Webmaster
Brugeravatar

Spunken skrev:
hey allle.

Li et hurtigt spørgsmål.

jeg var nede og blive bloddonor her forleden.

da stod så i spørgsmålsskemaet om jeg havde sniffet kokain. Jeg svarede nej. Og så tog de en prøve af mit blod. Nu har jeg så kommet i tanke om at jeg faktisk havde sniffet kokain 1 uge før prøven. (ja ved godt det var ufattelig glemsomt af mig).

Nu lyder spørgsmålet så; ved I hvad der nu sker, når jeg får prøven tilbage?

Sker der ingenting? Får jeg en bøde? Nogen der ved noget omkring dette?

Spunken

Så vidt jeg nu ved, tager de stik prøver, og hvis de finder ud af du har taget stoffer, men de ikke er oplyst om det, vil de "disscarte" dit blod, og så sende dig et brev om du ikke er velkommen =)

Men iøvrigt flot af dig at du donerer blod. Det ville jeg gøre selv, hvis jeg ikke tog stoffer.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Der vil i al fald aldrig blive tale om nogen bøde eller politianmeldelse. Men de vil nok ikke have dit blod :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Har tænkt lidt over det tidligere, hvad egentligt hvis jeg sagde ja til at donere blod (kommer en del gange årligt herude og suger blod til sig) mens jeg havde et kraftigt forbrug af hash. Hvis det så ikke blev opdaget, ville vedkommende så ikke i teorien kunne "arve" mit høje indhold af THC, eller er der kun små mængder i blodet, og større indhold i fedt depoterne ?

Ville da ikke være så godt hvis man lige fik skudt 2L blod fyldt med THC (omdannet måske?) ind i kroppen under en operation haha. Tror en ikke-ryger ville få sig et chok i teorien af mit blod :P

Lyder ikke som om det kan ske i praksis, man går jo heller ikke rundt og er påvirket hele tiden selvom der er THC i kroppen.
Men så ville en prof. idrætsudøver som fik mit blod faktisk kunne blive knaldet for doping ?

Ikke at jeg vil kalde hash for doping men...

Håber da de laver mere end stikprøvekontrol, men jeg vil heller ikke donere mit blod mens jeg tager stoffer regelmæssigt, men har da tænkt på det på et tidspunkt

Titel:
Medlem

Jeg tror faktisk ikke der er ret meget at det blod man donere der bliver givet direkte til et anden menneske. Det er vist noget med at de ''sir'' de røde blod legmer fra og bruger dem.
Er der nogen der be eller afkræfte dette?

Mvh Tom

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]