Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hey psy.dk

Jeg har det problem at efter jeg har røget bong bliver jeg herre svimmel og får kvalme.. og får det sådan "alt-i-alt" herre dårligt.. og jeg gør det ikke når jeg ryger joints.. det har selvfølgelig noget at gøre med at bong "slår" meget hårdere end joint.. men stadig væk.. er der ikke noget jeg kan gøre for at ligesom forberede mig til at jeg skal ryge bong ? - Jeg har altid et glas vand eller et eller andet til at drikke når jeg ryger bong..

PS : Måske kan de her bruges ? (har nakket dem fra Dex's topic :twisted: )
http://www.disen.org/nutrition/pages-to-edit/fluids.htm
http://news.bbc.co.uk/sportacademy/hi/s ... 132209.stm

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Et råd er at riste tobakken HELT igennem - så den næsten er brændt. Det gør rygningen noget mindre træls, men tilgengæld stinker røgen uhyggeligt sødt. Lav en sølvpapirsskål til at riste tobakken i, hvis du er vant til bare at riste cigaretter.
Prøv evt. også at putte mindre hash/skunk/pot i dit mix - du kan jo altid suge flere hoveder :)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

shinsou skrev:
Et råd er at riste tobakken HELT igennem - så den næsten er brændt. Det gør rygningen noget mindre træls, men tilgengæld stinker røgen uhyggeligt sødt. Lav en sølvpapirsskål til at riste tobakken i, hvis du er vant til bare at riste cigaretter.
Prøv evt. også at putte mindre hash/skunk/pot i dit mix - du kan jo altid suge flere hoveder :)

Eller evt. lade være med at brænde tobakken? Så smager det da forfærdeligt, og bliver efter egen erfaring hårdere mod halsen.

En god idé hvis du vil gennemriste dit tobak uden det brænder, så vælt det i noget vand i et par sekunder og lad det tørre naturligt.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Optimus Prime>> Yeah that... :)

Shinsou>> Han skal da ikke putte mindre skunk/hash eller pot i mixet, det er jo det der smager godt, ikke smøgerne skuda... :lol:

Mvh Fluffy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fluffy McPooch skrev:
Shinsou>> Han skal da ikke putte mindre skunk/hash eller pot i mixet, det er jo det der smager godt, ikke smøgerne skuda... :lol:

:yeah: nemlig hehe xD - tak for rådene, men jeg plejer altid at riste det rigtig godt for at få det klamme nicotin ud. :twisted:

Titel:
Admin
Brugeravatar

Hvis du får det dårligt når du ryger bong hvorfor holder du dig så ikke bare til joints? Egentlig tror jeg bare det handler om tilvænning. Halsen og maven lærer jo at tilpasse sig. Men jeg kan sgu godt forstå du får kvalme når du ryger bong, det er jo også en ret skummel måde at ryge sit hash på imo. Ryg dog nogle joints og nyd dit røg i stedet for at få kvalme af det :)

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ryger begge dele... :joint:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Imp skrev:
Hvis du får det dårligt når du ryger bong hvorfor holder du dig så ikke bare til joints? Egentlig tror jeg bare det handler om tilvænning. Halsen og maven lærer jo at tilpasse sig. Men jeg kan sgu godt forstå du får kvalme når du ryger bong, det er jo også en ret skummel måde at ryge sit hash på imo. Ryg dog nogle joints og nyd dit røg i stedet for at få kvalme af det :)

Yeah that Imp. Hvis du fuldstændig vil undgå kvalme ved rygning af cannabis produkter, så undgå da bong.
Jeg har fanme aldrig smagt et bonghoved der smager godt, det er fysisk umuligt vil jeg mene... :lol:
Måske med en 2-kammers fætter med is i, hvor røgen bliver filtreret i vandet 2 gange, og der kommer intet ulækkert med op, men sådan en har jeg ikke prøvet.
Ryg joints istedet... :wink:

Mvh Fluffy

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, nu har jeg aldrig prøvet det men jeg kunne da forestille mig at vandristet tobak kunne vise sig brugbart?

... På den anden side: Hvad ved jeg?!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Du kunne os bare lave bonghoveder mindre. Jeg kan heller ikke tåle at suge kæmpe hoveder..

eller gøre som Imp siger ;)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Du kan også gøre som mig, og køre stilen med ren, smuldret hash i bonghovedet og intet andet. Kom evt. en rist i så der ikke er noget der falder igennem. Så behøver man kun ryge et enkelt eller to hoveder for at blive dejlig lam, istedet for at sidde og slamme hoveder til man får nikotinkvalme. Let's face it - tobak er et unødvendigt fyldstof når vi taler bong. Ligesom at blande cola i sin sprut, istedet for bare at drikke det rent... Hvad skal det til for? 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Drupe: Med det hash jeg plejer at ryge på bong skal der helst lidt tobak i, ellers så smelter det og bliver til en klump :)

Men kender flere der smider ligeså meget tobak i som i et jointmix, hvilket jeg aldrig gør. Putter ca. 1:1 i fylde, og varmer det hele op, mens jeg giver det en sammenblander. Så er det dejligt, og man får heller ikke tobakkens dårlige smag...

Jo mere jeg ryger, jo mindre tobak kommer jeg i, af en eller anden grund. Vil helst holde mig helt fri for det shit. Hvis det er skunk/pot så er tobak bandlyst. Hvis skunken er for stærk til at blive røget alene, bruges der pot til at blande i (eller tobak til nød) :)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Drupe: Med det hash jeg plejer at ryge på bong skal der helst lidt tobak i, ellers så smelter det og bliver til en klump :)

Men kender flere der smider ligeså meget tobak i som i et jointmix, hvilket jeg aldrig gør. Putter ca. 1:1 i fylde, og varmer det hele op, mens jeg giver det en sammenblander. Så er det dejligt, og man får heller ikke tobakkens dårlige smag...

Jo mere jeg ryger, jo mindre tobak kommer jeg i, af en eller anden grund. Vil helst holde mig helt fri for det shit. Hvis det er skunk/pot så er tobak bandlyst. Hvis skunken er for stærk til at blive røget alene, bruges der pot til at blande i (eller tobak til nød) :)

1:1!? Hvad er det du ryger? Jeg plejer med en smøg til 0.3-0.5g hash, og så selvfølgelig ska det jo lige ha en varmer og en blander.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Xp3rt skrev:

Bare lad det smelte, efter et stykke tid går der ild i det, og så suger du bare løs :). Virker fint for mig!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Drupe skrev:
Xp3rt skrev:

Bare lad det smelte, efter et stykke tid går der ild i det, og så suger du bare løs :). Virker fint for mig!

Du tænker ikke på det hash du spilder på den måde? THC har et kogepunkt på 155-157 °C, der er grænser for hvor længe det holder til en gløds varme.

Hvis man endelig skal ryge ren hash, tror jeg en vaporizer er klart den bedste løsning. Hjemmelavet som købt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Problemet er jo at det bliver relativt flydende, og løber ned i hullet, så det stopper. Plus at der ikke kommer særlig meget varme igennem klumpen som der ville gøre hvis der bare var en lille dosis tobak i, nok til at give lidt luft imellem...

Men har røget en del hjemmelavet hash på pibe, smager himmelsk, så kender udemærket den metode du beskriver, dog virker det andet bedre på mig har jeg fundet udaf, men ren hash smager nu engang bedst

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Optimus Prime skrev:
Drupe skrev:

Du tænker ikke på det hash du spilder på den måde? THC har et kogepunkt på 155-157 °C, der er grænser for hvor længe det holder til en gløds varme.

Man inhalerer jo al den fordampede THC, så hvad er problemet?

Xp3rt skrev:
Problemet er jo at det bliver relativt flydende, og løber ned i hullet, så det stopper. Plus at der ikke kommer særlig meget varme igennem klumpen som der ville gøre hvis der bare var en lille dosis tobak i, nok til at give lidt luft imellem...

Jeg plejer at bruge en rist, så løber det ingen steder. Og at forme små flade plader af hashen (hvis det er god hash), så får det hele varme og alt bliver brændt og til aske.

I skal selvfølgelig bare ryge det som i foretrækker, jeg fortæller blot om denne metode fordi jeg selv let får kvalme når der er blandet tobak i. Det undgår jeg helt med denne metode...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]