Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Valmuer
Junior medlem

Hej psychedelia
nu har jeg læst lidt her på siden omkring opiums valmuer Papaver somniferum, og de har haft min interesse. Men så læste jeg at det ikke kun var dem der indeholdte opiater eller lignende stoffer, er jeg helt galt på den? ihvertfald er jeg meget interesseret i og finde ud af om de valmuer jeg har i haven kan bruges? billede herunder:
Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Jeg kan ikke sige dig hvilken valmueart du har dig der på de billeder, men måske kan du tage et billede af hovederne med fx. en lighter ved siden af, for at få en fornemmelse af størrelsen, da det nok vil gøre det betydeligt nemmere for nogle af de andre på boardet at identificere dem.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg ved ikke hvor store dem på det øverste billede er, så det er lidt svært at bedømme dem.
Men umiddelbart ville jeg sige go for it, de ser rigtige ud!

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
De er uden tvivl Papaver somniferum.

Titel:
Junior medlem

Tak for svarene :)
Tror jeg vil gå ud og lave noget te på dem så

Titel:
Medlem

Geografisk sted: KbhK
snit i dem først - og skrab saften af når den er tør (og sort). Gentag over et par dage, indtil der ikke kommer mere.

derefter kan du plukke og hænge til tørre - og gemme til du ikke har mere rå-opium :D

... den opløser du i munden og sluger - brug MEGET lidt - a´la et halvt tændstikhoved til start.

Go stener

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
-foil- skrev:
snit i dem først - og skrab saften af når den er tør (og sort). Gentag over et par dage, indtil der ikke kommer mere.

derefter kan du plukke og hænge til tørre - og gemme til du ikke har mere rå-opium :D

... den opløser du i munden og sluger - brug MEGET lidt - a´la et halvt tændstikhoved til start.

Go stener

En anden metode til fremstilling af opium er at koge de tørrede/friske valmuehoveder i vand med lidt citronsaft.
Filtrer derefter vandet fra og kog det ind til opium.
Man kan også fremstille en finere opium ved at køle vandet ned til halvdelen af det er frossent og så hælde det der ikke er frossent fra et par gange. Teorien er at morfinen skulle blive i det vand der ikke er frossent endnu og plantematerialet skulle være i det frosne så man kunne fremstille en meget finere form for opiumed højere morfinindhold og mindre plantedele.
Det virker ihvertfald fint.

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: KbhK
tjoh - men nu er jeg typen der blender hovederne og drikker opiums-smoothies - så går der helt sikker ikke noget til spilde :D

Tørrede hoveder der er blendet fint, holder sig i min erfaring fint i fryseren - så kan man altid drysse lidt på sin ymer om morgenen :shock:

Titel:
Junior medlem

Hej
Jeg skar i ca. 10 hoveder og lod saften løbe ud. Efter et par dage hvor saften var blevet brunt, skrabede jeg det af og samlede det sammen til noget der svarede til en ært.
Jeg puttede det i en æske og gemte det i et par dage. En aften delvist røg og spiste jeg ca. halvdelen senere resten af kuglen. Helt uden effekt :(
Forkert fremgangsmåde?
forkerte valmuer?
Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]