Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where In Space
Hey
har lige fået 3 planter af en af mine gode venner, men er i tvivl om hvilken slags det er kan i måske hjælpe?
har billeder men ved ikke hvor jeg uploade dem til?

Mvh Viborg

Pics:

Billede

Billede

Billede

Update!

Hey igen :) takker for alle svarene, planterne er rigtig begyndt og skyde i været nu, med små topskud og det hele :)
men her er et billede jeg tog af dem i dag

Billede

Senest rettet af Night-Rider^ 04 jul 2006 22:14, rettet i alt 6 gange.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

http://www.imageshack.us

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Junior medlem

Jeg er HELT sikker på det er Cannabis alt andet er udelukket.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Jeg kan ikke umiddelbart se om det er en sativa eller indica men hvis det er dansk pot så er det vel en blandning af sativa og indica som de fleste dansker sorter er

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Omegn
Dog ser den sativa-domineret ud med de aflange blade, men meget svært at sige noget endnu...

Keep us up 2 date m8!!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tue_Track skrev:
Dog ser den sativa-domineret ud med de aflange blade, men meget svært at sige noget endnu...

Keep us up 2 date m8!!!

Det skal jeg gøre :D

De er så småt begyndt at lave topskud nu, så ser rigtig meget frem til høst :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Det er ikke til at sige om det er indica eller sativa, men højest sandsynligt en blanding som de andre er inde på.
Jeg vil da også råde dig til at smide dine planter over i nogen større potter, du begrænser deres vækst ved at have dem i så små potter.
10 l murerspande er gode til dette formål, bor nogen huller i bunden til dræn, og lav en god jordblanding af sphagnum og leca kugler.
Det vil de godt kunne lide... :D
Men ellers ser de sunde og dejlige ud... :)

Mvh Fluffy

Titel:
Det da de der narko hash planter, jeg tror det er den der sort Super gras - Det medføre gerne heroin misbrug umidlbart efter indtagelse.

Go fornøgelse!

Nej okay måske ikke, men som nogen nok har forklaret er det fuldstændig umuligt at besteme ud fra billeder.

Det er Sativa Dom phenoer og mere præsist kan du ikke komme, efter høst hvis du holder øje med hvornår de går i blomst og hvor langtid de skal bruge på at blive færdig. Kunne sige noget om hvor meget sativa dom de er, røggen vil også afsløre en del om hvor ren en sativa det er.

Held og lykke til

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

Citat:
efter høst hvis du holder øje med hvornår de går i blomst og hvor langtid de skal bruge på at blive færdig. Kunne sige noget om hvor meget sativa dom de er, røggen vil også afsløre en del om hvor ren en sativa det er.

og farven på hårene, lugten og evt farveændring af blade til lilla kan være med til at gøre det nemmere at identificere den.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hampdyrker skrev:
Citat:
efter høst hvis du holder øje med hvornår de går i blomst og hvor langtid de skal bruge på at blive færdig. Kunne sige noget om hvor meget sativa dom de er, røggen vil også afsløre en del om hvor ren en sativa det er.

og farven på hårene, lugten og evt farveændring af blade til lilla kan være med til at gøre det nemmere at identificere den.

Det skal jeg gøre. ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hampdyrker skrev:
Citat:

Øhh, hvordan skulle det hjælpe til at identificere den?
Stort set alle cannabis planter får orange hår sidst på sæsonen, og farveændring er der i mange planter, behøver ikke nødvendigvis være tilknyttet en sort, kan også bare ske ved at planten får kulde.
De planter ligner for mig ganske almindelig dansk pot, hvilket kan være en blanding af jeg ved ikke hvor mange sorter.
Tror det bliver svært at komme med andet end et ca. gæt på hvad sort det er, og kan det ikke egentlig også være ligemeget hvad sort det er, hvis den er god at ryge og smager fint?
Hvilket selvfølgelig kommer an på hvordan du behandler den mens den gror, under fældning, og efterbehandling.
Så tænk hellere lidt på det, og læs om curring osv., det er det der giver en god ryger, ikke sorten imo.
Du kan have lækreste skunk/pot efter høst, men ødelægge det hele ved at curre eller opbevarer det forkert.

Mvh Fluffy

Titel:
Medlem

du ved godt hvad phenotyper er ikke?
det er simpelthen grunden til at han vil identificere sin plante.
det eneste du har gættet er at det kan være en dansk pot krydset med hvem ved hvad og det gør det bestem ikke nemmer for ham at identificere sin planter. du ved godt at der er nogle planter der bliver lillae/røde fordi det ligger i generne. disse planter går hen og bliver lillae/røde langt oftere end dem der ikke har det i generne.
Den kunne ligeså godt være krydset med hvilkensom helst lilla sativa f.eks en afrikansk sort, stadigvæk beholde sativa-udseendet (da begge er sative) og blive lilla sidst på året.

ved at søge efter agg på dcf fandt jeg et billede af Jamaica Panama som
bestemt syntes havde lilla hår.......

Jeg skulle også mene at jeg ved hvorfor en skunk red hair/red hair skunk bliver kaldt det den bliver kaldt....
det samme gælder også white widow. (og jeg ved godt at WW´s hår kan blive røde)

hvis du siger at det ikke bliver nemmere at identificere sin plante ved at kigge efter farver på bladene og hårene så ved jeg ikke hvad jeg skal sige.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hampdyrker skrev:
du ved godt hvad phenotyper er ikke?
det er simpelthen grunden til at han vil identificere sin plante.
det eneste du har gættet er at det kan være en dansk pot krydset med hvem ved hvad og det gør det bestem ikke nemmer for ham at identificere sin planter. du ved godt at der er nogle planter der bliver lillae/røde fordi det ligger i generne. disse planter går hen og bliver lillae/røde langt oftere end dem der ikke har det i generne.
Den kunne ligeså godt være krydset med hvilkensom helst lilla sativa f.eks en afrikansk sort, stadigvæk beholde sativa-udseendet (da begge er sative) og blive lilla sidst på året.

ved at søge efter agg på dcf fandt jeg et billede af Jamaica Panama som
bestemt syntes havde lilla hår.......

Jeg skulle også mene at jeg ved hvorfor en skunk red hair/red hair skunk bliver kaldt det den bliver kaldt....
det samme gælder også white widow. (og jeg ved godt at WW´s hår kan blive røde)

hvis du siger at det ikke bliver nemmere at identificere sin plante ved at kigge efter farver på bladene og hårene så ved jeg ikke hvad jeg skal sige.

Jeg ved skam udemærket hvad en phenotype er, en variation af den overordnede sort.
Men, hvad vil du bruge det til i denne situation?
Han aner jo ikke hvad for en sort det er, så hvad vil du bruge phenotyper til?
Og desuden kan en phenotype adskille sig så meget fra den "originale" sort, at du næsten kan kende den mere.
Og ja, er også godt klar over at nogen sorter kan få røde/lilla pistiller(Passion1# bl.a) eller blade pga. af dominante gener i sorten, der altid(stort set) sender dette videre til næste generation.
Men igen, hvad kan vi bruge det til i denne sammenhæng, du kan intet sige ud fra dette.
Mange danske potte har også røde/lilla hår, men siger stadig intet om deres ophav.
Der kan være krydset så meget på kryds og tværs i den sort han har nu, at det stort set er umuligt at sige hvad det er - derfor - Dansk pot!
Hvis han ikke har købt hans frø som værende en specifik sort(helst f1), så er det stort set umuligt at fastslå hvad sort det er.
Prøv at spørg enhver erfaren hampdyrker om dette:

"Fastslå lige denne sort, ud fra et billede"

Det kan han ikke, og det kan du heller ikke, så drop det! :P
Jeg er ikke en erfaren dyrker, men har ret godt styr på teorien bag dyrkning.

Mvh Fluffy

Titel:
Medlem

Citat:

så vil du sige min påstand er forkert?

altså kan farven på hårene, lugten og evt farveændring af blade til lilla ikke være med til at gøre det nemmere at identificere den.

Citat:
Prøv at spørg enhver erfaren hampdyrker om dette:

"Fastslå lige denne sort, ud fra et billede"

det kommer nok på et tidspunkt. prøver bare at fortælle ham noget der kan hjælpe ham senere hen.

nu siger du vel ikke det er offtopic vel???

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg ønsker jer held og lykke med identificeringen, men jeg vil nu også mene at det er ret umuligt.
Generelt kan man se om den er sativa eller indica-domineret, men præcis hvilken strain det er er stortset umuligt pånær hvis det er noget let genkendeligt som lowrider eller ducksfoot.

Vent til høsten er i hus og navngiv den derefter selv! :)
Det er min plan med mine små damer.

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:

altså kan farven på hårene, lugten og evt farveændring af blade til lilla ikke være med til at gøre det nemmere at identificere den.

Jo, det kan det. Men har du overhovedet læst hvad jeg skriver?
Der kan jo være blandet så meget forskelligt med hinanden, at det ikke er til at sige hvad det er for en sort ffs :idea:
Og hvis der er blandet meget på kryds og tværs, er det jo heller ikke en sort mere, vel?

Citat:
det kommer nok på et tidspunkt. prøver bare at fortælle ham noget der kan hjælpe ham senere hen.

Kommer nok på et tidspunkt, hvad mener du helt præcist med det?

Glem dit foretagende, som alle andre end dig har sagt herinde, det er umuligt at fastslå hvad sort det er ud fra billeder.
Ikke for at snakke om at det sikkert ikke er én sort, men en blanding af alt muligt, så just forget it!
Han kan vel også bare spørge dem han har fået frøene af?

EDIT: Smid da endelig nogen billeder op af dine damer Farmer, vil da godt se hvad du har gang i, i haven... :P

Titel:
Medlem

Citat:
hampdyrker skrev:
Citat:

Øhh, hvordan skulle det hjælpe til at identificere den?

Citat:
Citat:

Citat:
Der kan jo være blandet så meget forskelligt med hinanden, at det ikke er til at sige hvad det er for en sort ffs
Og hvis der er blandet meget på kryds og tværs, er det jo heller ikke en sort mere, vel?

rigtig nok.

Citat:

Kommer nok på et tidspunkt, hvad mener du helt præcist med det?

nogle af kendetegnene der teoretisk set kan være med til at identificere planten. (
Citat:
)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hey igen..

Ja nu er planterne blevet noget størrer, en af dem har lavet en del "hår", så den lugter så dejlig i haven/værelset :D
Alle planterne er også begyndt at blive lilla på stelken i toppen,
håber det kan hjælpe på indetifikationen af dem :)

Mvh Viborg

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja så er der flere billeder til folket :)

Billede

Billede

Billede

Mvh Viborg

Titel:
Fine planter du har fået lavet dig, hvad for nogen var det du fik af mig?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]