Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 19:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Du skal bare bruge nummeren!

Opiater bliver optaget bedre igennem endetarmen, og kan give 10% større effekt (Okay, ikke overvældende men alligevel...)

En let metode:

Tag dit opiat og opløs det i vand, eller brug evt. koldtvandsfiltrering på noget kodein. Husk at det skal være så koncentreret som muligt, så lad det stå et par dage, eller læg det i en 60 grader varm ovn for at sætte gang i fordampningen.

Når du er tilfreds, tager du en kanyle (kan købes på apoteket), og suger opløsningen op.

Buk dig forover, stik kanylen op i endetarmen, og tryk af :wink:

Titel:
Admin
Brugeravatar

En kanyle? :shock: Mener du ikke en sprøjte? Jeg vil personligt mene at det er ret farligt at give sig i kast med at putte en kanyle op i endetarmen.

-Jimmy Carter

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg stemmer for i stopper en kanyle op i røven.

Btw, hvor komme de data fra? Med 10% osv?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem

EN SPRØJTE! EN SPRØJTE! EN SPRØJTE!

Endetarmen optager opiater bedre end maven. Det er bland andet derfor der findes så mange morfin-stikpiller...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Øh hvad ???

Kodein skal da netop spises, fordi at det skal metaboliseres i leveren til morfin...

Derfor ikke sniffes, skydes, ryges eller op i numsen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Øh hvad ???

Kodein skal da netop spises, fordi at det skal metaboliseres i leveren til morfin...

Stoffer bliver metaboliseret i leveren, når stoffet kommer ud i blodet og bliver ledt til leveren.

Så om du optager det gennem mavesækken eller (vores alles favorit :) ) endetarmen, det må være det samme.

Der er sikkert en forskel deri at miljøet i mavesækken er ét, mens røven er noget andet. Kemikere (og skabsbøsser) kom med jeres bud ;)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Malkavian skrev:
Dextrose skrev:
Øh hvad ???

Stoffer bliver metaboliseret i leveren, når stoffet kommer ud i blodet og bliver ledt til leveren.

Så om du optager det gennem mavesækken eller (vores alles favorit :) ) endetarmen, det må være det samme.

Der er sikkert en forskel deri at miljøet i mavesækken er ét, mens røven er noget andet. Kemikere (og skabsbøsser) kom med jeres bud ;)

Kemiker eller skabsbøsse... Hmmm... Det må være jeres vurdering.
Der er ret stor forskel på om et stof optages over slimhinden i endetarmen eller det optages gennem mavesækken. Endetarmen er den eneste del af tarmsystemet hvor optagede stoffer ikke som det første sendes en tur forbi leveren - der er ingen såkaldt "first pass metabolisme" ved den administrationsvej. Derfor kan indtagelse ad denne rute på mange måder ligestilles med indtagelse ved insufflering.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men FPM'en for opiater er da ikke særligt stor? Kan det passe at der metaboliseres 10% (ved oral indtagelse), inden det sendes videre?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Endetarmen er den eneste del af tarmsystemet hvor optagede stoffer ikke som det første sendes en tur forbi leveren - der er ingen såkaldt "first pass metabolisme" ved den administrationsvej. Derfor kan indtagelse ad denne rute på mange måder ligestilles med indtagelse ved insufflering.

Crap ... I stand corrected :(

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
R. Girk skrev:
Men FPM'en for opiater er da ikke særligt stor? Kan det passe at der metaboliseres 10% (ved oral indtagelse), inden det sendes videre?

Kodein er egentlig et pro-drug - det skal faktisk en tur gennem leveren før det bliver aktivt. I leveren omdannes ~10% ved demethylering til morfin. ...Men var det hvad du ville have svar på?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
R. Girk skrev:

Kodein er egentlig et pro-drug - det skal faktisk en tur gennem leveren før det bliver aktivt. I leveren omdannes ~10% ved demethylering til morfin. ...Men var det hvad du ville have svar på?

Dvs. at man skal tage omkring 10 gange så meget kodein som morfin, ved indtagelse?

Og nej, det var egentligt ikke det jeg ville vide. Jeg troede bare ikke at opiater havde en FPM på 10%. Jeg ved egentligt ikke hvad jeg forventede.

Jeg har til gengæld hørt at FPM'en for visse (alle?) stimulanser er ret høj. 30% eller noget i den stil.
Har amfetamin og kokain samme værdier?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Nu ved jeg ærligt talt minimalt om opiater, men en lille tanke, der slog mig, var bare, at man måske skal passe lidt på med "forstærkning" af sin opiatrus, da det evt. kan være lidt svært at kontrollere...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ke skrev:
Nu ved jeg ærligt talt minimalt om opiater, men en lille tanke, der slog mig, var bare, at man måske skal passe lidt på med "forstærkning" af sin opiatrus, da det evt. kan være lidt svært at kontrollere...

Den regel gælder vist for samtlige rusmidler.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]