Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa gutter .. Lige mit første indlæg :D - Har siddet og fulgt godt med på dette forum uden at have en bruger, men har selv et par spørgsmål nu, så here goes :) Jeg skriver en god og grundig beskrivelse af det hele, og jeg håber ikke det kommer til at tage for meget af jeres tid ..

--

Det er weekend, den 14/7-06, og min ven har skaffet 5 af nogle ret gode piller.

Vi sidder på Frederiksberg Rådhusplads, og jeg har ikke prøvet det før. Jeg tager derfor en halv pille, skylder ned med noget kakao, og venter spændt på E-følelsen, som var ukendt for mig på det tidspunkt. Vi sidder i et kvarterstid, og der er stadig ikke sket noget. Vi begynder at gå op mod "Søndermarken", og lige da vi kommer ind i parken, beslutter vi os for at tage en halv pille til, eftersom der ikke var nogen konkret ændret tilstand i mit sind. Ned kom den. - Så bevæger vi os igennem Søndermarken, og sætter os på en bænk overfor et Springvand, og taler godt igennem.

Vi hører noget musik via min telefon, og jeg begynder at småfnise lidt og driller ham med at det er nogle skod piller .. og det er cirka 45 minutter efter at jeg indtog den første halvdel. Vi bevæger os hjemad, og mens vi går på en sti i Søndermarken kan jeg føle at der sker noget .. Og det er fucking godt. :)

Vi mangler smøger og jeg skal have nogen .. Inde i butikken kan jeg klart mærke en ændring i min synstilstand, og jeg har det pisse fedt :roll: .. 3 piller tilbage, og fed start på weekenden.

Vi får skaffet nogle flere - Nemlig 29. Måske ikke for klogt. Og de var dyre. - Lørdag kl 12:00 indtager jeg 2 af disse piller (det samme gør min ven), og efter 45 minutters tid har vi det PISSE godt, og jeg er meget vild med stoffet .. Vi tog mere og mere. Men følelsen kom ikke igen, selvom det var det man regnede med - ergo vi er rimelig ukloge på ecstasy.

Søndag .. Starter med at indtage 2 kix efter 9 timers søvn. Der er intet sket med mig (læs: INTET!), efter 2 timer og det undrer mig. Min ven begynder langsomt at trippe og får det fedt, mens jeg bare sidder og glor. Jeg indtager 2 til, for at få en virkning .. Det hjalp heller ikke. 3 timer senere, føler jeg stadig intet. Jeg tager 2 til og skyller godt igennem med vand .. Min vens trip er på det højeste, og det er BARE gode kix .. Så er vi oppe på 6. Jeg er i en meget afslappet tilstand, og slet ikke den der fest-tilstand som jeg har følt de sidste 2 dage. Absolut ingen trang til at tale, feste, danse eller noget. Det føles som om min krop prøver at nedkæmpe alle pillerne?

Jeg knuser en, og sniffer lortet godt igennem .. Der er stadig ikke en skid E-følelse over mig, men jeg er bare afslappet. Min vens storebror dropper forbi, og vi taler lidt. Jeg kan mærke en sløv fornemmelsen i kroppen og ikke mere. Han laver en slags te til mig, med en knust pille og en masse sukker og sådan. Drikker lortet på 10 minutter i stille doser, og det hjalp sku heller ikke noget.

Dvs: 8 piller om søndagen til mig, og ingen E-effekt? Er dette normalt?

Mit konkrete spørgsmål er dette: Efter min søvn om søndagen fik jeg selvfølgelig "den berygtede MDMA-nedtur", og fik grædt godt igennem over de mest latterlige små detaljer. Totalt depri.

Det der skræmmer mig er dette: Mit syn er sløvt, og min hjerne får regelmæssige "time-outs", og jeg har det stadig nu - Onsdag aften 19/7-06.

Ved lidt læsning hos Wikipedia har jeg fundet dette:

Other short-term effects:

(har fjernet andre effekter)

Shutter vision (nystagmus) -
http://en.wikipedia.org/wiki/Nystagmus

^ Kan det have noget med mit syn at gøre? Det virker korrekt nok, det føles bare som om at det er i hele hjernen, og at jeg får et sus ned igennem hele rygsøjlen hver gang jeg får det?

Om mandagen fik jeg disse "sus" i øjnene/hovedet 1 gang i minuttet, og højest 2 .. Nu, onsdag aften, får jeg det let op til 50 gange i minuttet ..

Så alt i alt: Er der andre der har prøvet dette? Bør jeg søge læge, eller skal jeg bare vente, og vente til det hele er ude af min krop :)?

Jeg håber ikke indlægget er for langt til at folk vil læse det ..

På forhånd 1000 tak :D

ps. tak for et super forum :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Pardon my french, men; din fucking klovn. Selvfølgelig er der så store reaktioner hvis du har spist ecstacy en hel weekend, uden meget pause.
Selvfølgelig er det normalt, at du om søndagen har så svært ved at få noget ordentlig ud af en oplevelse, hvor du forsøger at genopleve det du oplevede to dage før. Mit råd. Tænk over hvad du vil med dette, hvor lang tid du ønsker at leve med et forholdsvis velfungerende hovede. Lær også at acceptere at en oplevelse stopper når den stopper, og ikke tilknyt dig til den, og forsøge at opnå det samme så kort tid efter.

Undskyld den lidt hårde tone.. Men dine spørgsmål om det er normalt, og om du skal have hjælp etc. kan bedst besvares ved at du lige læser og analyserer en ekstra gang over hvad du selv skriver du har gjort.

Titel:
Junior medlem

Odden skrev:
Pardon my french, men; din fucking klovn. Selvfølgelig er der så store reaktioner hvis du har spist ecstacy en hel weekend, uden meget pause.
Selvfølgelig er det normalt, at du om søndagen har så svært ved at få noget ordentlig ud af en oplevelse, hvor du forsøger at genopleve det du oplevede to dage før. Mit råd. Tænk over hvad du vil med dette, hvor lang tid du ønsker at leve med et forholdsvis velfungerende hovede. Lær også at acceptere at en oplevelse stopper når den stopper, og ikke tilknyt dig til den, og forsøge at opnå det samme så kort tid efter.

Undskyld den lidt hårde tone.. Men dine spørgsmål om det er normalt, og om du skal have hjælp etc. kan bedst besvares ved at du lige læser og analyserer en ekstra gang over hvad du selv skriver du har gjort.

Det er jeg godt klar over, og tak for svaret :)

Jeg forstod dog ikke helt dit svar mht. hjælpen. Jeg er godt klar over hvad jeg selv har skrevet og oplevet, og vil heller ej gøre det i fremtiden .. :? .. Men skal jeg bare have godt med søvn, evt. spise nogen vitaminer og så er det overstået, eller kan jeg se frem til mit eget lille inferno :)?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Vent nogle dage med at gå til lægen´og gør det kun hvis det er meget slemt.

Og som Odden også siger, så er det mildt sagt åndssvagt det du har gjort. Jeg kan sagtens forstå du har det ad helvedes til hvis du har indtaget MDMA i så mange dage. Husk hver gang du skal give dig i kast med et nyt stof at læse meget om det inden du prøver det! Ellers lærer man på den hårde måde som du jo også har erfaret. Alt dette kunne jo have været undgået hvis du havde læst om det først.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Der er nok en del her der ved mere om ecstacys skadesvirkninger end jeg.. Men jeg tror bare du skal slappe af, og spise sund mad, ekstra vitaminer, og give dig tid til at evt. tage imod en lille nedtur. ( det er ikke sikkert den bliver værre end den er nu.)

Titel:
Junior medlem

Ja, jeg er godt klar over at jeg har dummet mig, både det med at læse om stoffet og tage så mange piller .. Ku bare godt være der var andre som havde prøvet det samme som mig, herinde ..

De store nedture har jeg ikke mere, kun MEGET lidt .. Det virker bare så sindssygt det med mine "time-outs", og det virker også meget seriøst. Jeg har også over det seneste stykke tid, spist godt med vitaminer.

Men jeg vil vente og se tiden an, om der evt. er andre brugere herinde der kan genkende, og nikke ja til følelsen .. Men vitaminer virker sku godt på det. :)

Og tro mig, de sidste par dage har jeg læst ufatteligt meget om ecstasy .. Næsten det der findes på internettet nærmest .. Har dog kun kommet tæt på det der Nystagmus, mht. det jeg føler ..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
æd aldrig og jeg siger ALDRIG ECTASY piller 2 dage i træk og slet ikke 3!! det går bare ikke, kender alt til det du snakker om m giv det tid, men seriøst, æd ALDRIG fucking e-piller 2 eller 3 dage i træk, din hjerne/dit sind/din drømme bliver FUCKT af det! og sådan er det bare... minimum 2 ugers pause, så kan det lige gå med det hele... skulle jeg hilse at sige;P .. snakker ren efaring!

spist ordenligt og sundt med fyldt mave og sig "FUCK DIG" til den depri nedtur der ligger i baghovedet ;)

Titel:
Junior medlem

Theis skrev:
æd aldrig og jeg siger ALDRIG ECTASY piller 2 dage i træk og slet ikke 3!! det går bare ikke, kender alt til det du snakker om m giv det tid, men seriøst, æd ALDRIG fucking e-piller 2 eller 3 dage i træk, din hjerne/dit sind/din drømme bliver FUCKT af det! og sådan er det bare... minimum 2 ugers pause, så kan det lige gå med det hele... skulle jeg hilse at sige;P .. snakker ren efaring!

spist ordenligt og sundt med fyldt mave og sig "FUCK DIG" til den depri nedtur der ligger i baghovedet ;)

Mange tak for svaret .. Det letter .. Vil jeg ikke gentage igen så.

Hvor lang tid gik der ca. før det med dit syn og det, gik væk?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jamen det med synet har jeg ikke prøvet men alt det andet der du beskriver og shit med du har ædt i 2-3 dage der , der kan sagstens gå 2 uger før du kommer på den rigtige side af livet igen..

og ja det er normalt der ikke er nogen effectk på 3 dagen, med mindre du ædder 3 gange så mange på en gang som du åd første dagen.. altså.. det siger jo sig selv..

og det der med sus i øjnene.. hmm kender det med sus igennem hjernen hvor det bare siger SMÆK og giver et ordenligt ryk i hovedet når man prøver på at sove..

kan forklare dig det på denne her amtør måde.. Menneske hjernen har et rum hvor der er noget væske ting som styre din lykke og ting og sager , og den bliver ca. næsten tømt når du tager mdma/ectasy pga. du bruger hele "lykken" på trippet , og hvis du så gør det flere dage i træk er der altså tømt ud! og så kommer nedturen hvor der skal fyldes op igen!

Titel:
Junior medlem

Theis skrev:
jamen det med synet har jeg ikke prøvet men alt det andet der du beskriver og shit med du har ædt i 2-3 dage der , der kan sagstens gå 2 uger før du kommer på den rigtige side af livet igen..

og ja det er normalt der ikke er nogen effectk på 3 dagen, med mindre du ædder 3 gange så mange på en gang som du åd første dagen.. altså.. det siger jo sig selv..

og det der med sus i øjnene.. hmm kender det med sus igennem hjernen hvor det bare siger SMÆK og giver et ordenligt ryk i hovedet når man prøver på at sove..

kan forklare dig det på denne her amtør måde.. Menneske hjernen har et rum hvor der er noget væske ting som styre din lykke og ting og sager , og den bliver ca. næsten tømt når du tager mdma/ectasy pga. du bruger hele "lykken" på trippet , og hvis du så gør det flere dage i træk er der altså tømt ud! og så kommer nedturen hvor der skal fyldes op igen!

Okay .. Jeg takker igen.

Det er altid fedt at man ikke er den eneste der får det på denne måde =p Jeg har lige bestilt 120 kapsler 50mg 5-HTP .. Jeg håber det også vil virke i fremtiden, før og efter, at vi skal til at indtage kix ..

Har du erfaringer med vitaminer og 5-HTP mht. Ecstasy? eller nogen andre :D?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
alex skrev:
Har du erfaringer med vitaminer og 5-HTP mht. Ecstasy? eller nogen andre :D?

Jeg har rigtig gode erfaringer med 5-HTP, L-Tryptophan, multivitamin og b6 vitamin i forbindelse med MDMA-brug. Jeg har ikke oplevet nogle tømmermænd overhovedet, på trods af omfattende kexeklapperi^^ på dette års fullmoon festival. Desuden gav jeg ca 200 mg. 5-HTP til en gut, der dagen efter en heftig MDMA brændert sagde: 'That 5-HTP you gave me is really amazing, I feel like a million dollars!!' :D

Jeg tog 150 mg. 5-HTP, 2 tabletter Matas Vitamin Mineral Plus(masser af guf + magnesium) og 1 tablet B6 vitamin(a 50 mg) før og efter indtagelse.

Edit: Husk: denne dejlige kombination af vitaminer, mineraler og serotonin precoursers mindsker ikke MDMA's fysiologiske skadevirkning på hjernen, du føler den bare ikke i samme grad :!:

Titel:
Dedikeret medlem

Alex, du skal nok blive helt normal igen - jeg regner med, at det er det, du har brug for at høre :-) Så bare rolig, det skal nok gå i sig selv, men det tager sin tid efter sådan en afbrændert.

Jeg har taget MDMA omkring 10 gange (ikke meget i forhold til andre men en vis erfaring er det da), og jeg har aldrig fået nedtur (højst en minimal smule dårligt humør i en enkelt dag). Opskriften lyder: 5htp før og efter, C-vitamin, helst ikke over 200mg MDMA pr gang og 1 MÅNEDS PAUSE! Det kan lyde af meget, men det er den sikre vej til et godt tillidsforhold mellem dig og din hjerne :-)

Angående den manglende effekt på tredjedagen: På Roskilde indtog jeg 120mg lørdag aften, og der var næsten ingen effekt trods det, at jeg havde ikke havde indtaget noget i mindst en måned. Min tolkning af det er, at min hjerne simpelthen ikke kunne kapere at skulle bearbejde indtrykkene efter 7 dages konstant fest og beruselse, så det undrer mig virkelig ikke, at du ingen effekt fik efter to dages serotonin-udtømning.

Håber du tager din oplevelse og alle svarene herinde seriøst.

Titel:
Junior medlem

Hva så drenge.. Ja jeg er så vennen der var med ham og fixede de piller der.. Dårlig samvittighed :\ Jeg tog selv 5? tror jeg og Alex tog 8 ( Om søndagen ) og jeg fik den VILDE nedtur på efter mit trip. Det var dybt åndsvagt af os og min storebror havde sagt, vi ikke skulle tage 3 dage i træk. Vi har lært af vores fejl og håber seriøst du får det bedre Alex.

Tak for super forum. Mig og alex har brugt hours på, at læse herinde.

- Kristian

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

har aldrig brugt det vitamin der, plejer bare at æde vol meget havrefras med mælk og drikke en masse appelsin juice inde jeg ligger mig til at sove efter et trip.

Hvor kan man bestille det 5htp der?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Theis skrev:
Hvor kan man bestille det 5htp der?

-->google :) - forhandlerlinks forbudt

Titel:
Junior medlem

Okay, mange tak for alle de gode svar gutter :) Er jeg taknemmelig for ..

Jeg har lige fået 60 kapsler 50mg 5-HTP ind ad døren, og en masse andre multi vitaminer. UDO'S CHOICE !!1 :D

Jeg kan love for at det virker .. og det virker også til at de der sus i hjernen er på vej ned igen. Så det hele er vel fint nok. =)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg skal lige have det skåret ud i pap... Det der 5-htp der, gør det selve MDMA rusen bedre eller forhindrer det efterfølgerne? (Personligt er jeg bare lidt træt dagen efter... intet andet; men har også holdt mig til max 2 kiks af gangen)

Titel:
Junior medlem

LSDrejø skrev:
Jeg skal lige have det skåret ud i pap... Det der 5-htp der, gør det selve MDMA rusen bedre eller forhindrer det efterfølgerne? (Personligt er jeg bare lidt træt dagen efter... intet andet; men har også holdt mig til max 2 kiks af gangen)

Ecstasy tømmer din Serotonin efter et trip.

Hvis du spiser f.eks. 150mg-200mg 5-HTP før du indtager Xmg MDMA (og efter), så får du ikke "den berygtede MDMA nedtur" .. Som jeg har fået !

Serotoninen er glædesstoffet i hjernen, og når det bliver det tømt ud betyder det depression i nogen tilfælde. :)

Med vitaminer (B6), og 5-HTP kan du forebygge det! Hehe :P

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
LSDrejø skrev:

Hvis du tager 5-htp FØR trippet ("preloader") burde det gøre virkningen bedre, idet du har større mængde serotonin i hjernen/synapserne/whatever.
Muligvis også en HR-effekt (formindskede tømmermænd), da lageret af serotonin ikke drænes så hurtigt.

Hvis du tager 5-htp efter trippet, hjælper det til at skabe ny serotonin, dvs. mindske "tømmermænd" og risiko for permanente skader i hjernen (såkaldt "Harm reduction"/HR).

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
alex skrev:
Okay, mange tak for alle de gode svar gutter :) Er jeg taknemmelig for ..

Jeg har lige fået 60 kapsler 50mg 5-HTP ind ad døren, og en masse andre multi vitaminer. UDO'S CHOICE !!1 :D

Jeg kan love for at det virker .. og det virker også til at de der sus i hjernen er på vej ned igen. Så det hele er vel fint nok. =)

Fremover kan du eventuelt også supplere med SSRI'er (Antidepressiv medicin à la "Cipralex"), da dette skulle have en gavnlig effekt, hvis man tager det 4-6 timer efter indtagelse af MDMA.

Søg evt. hér på siden eller erowid for mere info.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]