Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 06:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Risted tobak
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Det her lyder måske nok som et dumt spørgsmål, men det kommer aligevel for har ikke kunnet finde noget om det nogle steder :D

Når jeg rister smøger til mine joints for jeg dem sjælent ristet nok (for meget negotin og skidt) og prøver jeg at riste dem mere går der ild i.. Sikkert fordi jeg er virkelig dårlig til det, men tænkte om ikke man kunne købe "risted tobak" eller bare tobak uden de værste ting som negotin og tjære eller hvad det er der gør den kradser sådan ;)

Jeg ryger kun når jeg skal trippe, hvilket naturlighvis også gør at jeg nemt hoster og den slags. Det skal gerne være helt rent så jeg virkelig kan nyde det.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Prøv at kig lidt i nogle af bong-topicsne, der kan du læse lidt om grydemix og andre måder at riste tobakken på.

Mvh Thomhash

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
ja brug en gryde, det vil også være mit bud...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
bare brug sølvpapir ? :roll:

Titel:
Methylon Connoisseur

Der Mann skrev:

Well, det prøvede jeg igår, og det er faktisk en rigtigt god ide. Problemmet er så bare at det sviner lidt, men det er det værd :) tak :)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Winta skrev:
Der Mann skrev:

Well, det prøvede jeg igår, og det er faktisk en rigtigt god ide. Problemmet er så bare at det sviner lidt, men det er det værd :) tak :)

Eller så "rist" store batches tobak i vand. Bare sådan en Bali shaq (Jeg foretrækker helt klart gul når det er til cannabis) og smid i vand i et oar sekunder og lad det tørre.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Optimus Prime skrev:
Eller så "rist" store batches tobak i vand. Bare sådan en Bali shaq (Jeg foretrækker helt klart gul når det er til cannabis) og smid i vand i et oar sekunder og lad det tørre.

Det ville jeg også foreslå. Vandristning er vejen frem.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Er nikotinen _så_ vandopløselig at den ryger ud efter et par sekunder i vand?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

xh0r63 skrev:
Er nikotinen _så_ vandopløselig at den ryger ud efter et par sekunder i vand?

Ja og det er ikke bare vandopløseligt, det er blandbar med vand i næsten (eller?) alle forhold.

Citat:
Nicotine is a hygroscopic, oily liquid that is miscible with water in its base form

Citat:
As a nitrogenous base, nicotine forms salts with acids that are usually solid and water soluble

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Hvad med i en lille skål og så microbølgeovnen?

Titel:
Methylon Connoisseur

Optimus Prime skrev:
Winta skrev:
Der Mann skrev:

Jeg er ikke sikker på at jeg er helt med, har jeg forstået det korrekt når jeg tror at Bali shaq er en bestemt skaks tobak som man får i blade eller lignene, og så skal det bare ligges kort i normalt vand og tøres og så burde det være fint :O ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Winta skrev:

Jeg er ikke sikker på at jeg er helt med, har jeg forstået det korrekt når jeg tror at Bali shaq er en bestemt skaks tobak som man får i blade eller lignene, og så skal det bare ligges kort i normalt vand og tøres og så burde det være fint :O ?

Jep det er korrekt :)..

Når du rister en smøg bevæger du så lighteren eller smøgen ?

Har nemlig oplevet hvis du bevæger lighteren bliver smøgen alt for hurtig sort og går ild i den.

Men med en bette flamme og bevæger smøgen i stedet for sker dette ikke ;).

Titel:
Methylon Connoisseur

Poltas skrev:
Når du rister en smøg bevæger du så lighteren eller smøgen ?

Jeg bevæger altid smøgen, men det skyldes også at jeg ofte bruger skodlightere, og de har det med at smelte hvis man hiver dem for meget rundt imens man rister ;)

men det lyder spændene med de her Bali Shaq ting :O

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Winta skrev:
men det lyder spændene med de her Bali Shaq ting :O

Det behøver sku ikke at være Bali Shag. Bare køb en pung med noget hakket, velsmagende tobak.

Titel:
Junior medlem

Winta skrev:

Jeg bevæger altid smøgen, men det skyldes også at jeg ofte bruger skodlightere, og de har det med at smelte hvis man hiver dem for meget rundt imens man rister ;)

Kan varmt anbefale den nærmest legendariske Djeep lighter, eller de klassiske tokai lightere til 5 for en ti`er i ghetto..

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Kasper_fb skrev:
Winta skrev:

Kan varmt anbefale den nærmest legendariske Djeep lighter, eller de klassiske tokai lightere til 5 for en ti`er i ghetto..

Tokai er klart de bedste. Du ka købe en og holde den tændt til der ikke er mere gas uden den smelter.

Tokai har fattet at der osse bongrygere der bruger deres lightere .P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Mht. at riste med en lighter - holder du så pauser? eller rister du bare konstant indtil du mener den er færdig? hvis ikke, så prøv pauser.

Mt. at riste i vand - så er et par sekunder nok lige i underkanten :).
Bare tag en skål med massere af vand og læg tobakken i. Når det så skal op, så fang det hele med hånden, og pres vandet ud af det, og læg det så på en sølvpapirsbakke og rist - jeg ristede på brødrister, det gik fint.

Ikke fordi du SKAL gøre som jeg siger - bare et forslag selvfølgelig :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Optimus Prime skrev:
Tokai er klart de bedste. Du ka købe en og holde den tændt til der ikke er mere gas uden den smelter.

Tokai har fattet at der osse bongrygere der bruger deres lightere .P

Tokai styrer !

Skrev faktisk en indkøbs- og mod-guide til Tokai lightere på et tidspunkt ?

Hvis jeg ser folk der rister med alm. skodlightere, 1 for 10kr, 3 for 15kr. og 5 for 35kr. så tager jeg den, tramper på den og forærer ham en Tokai© fra lageret. Færdig

Før jeg blev klippet i dag købte jeg lige nogle timers forbrug af Tokai© sammen med nogle smøger...

Kunne faktisk kun finde to ? WTF ?

Billede
Klik for STORT

Anygay, Tokai styrer, og vil altid gøre det, og ligesom blunts og jointpapir på Q8 så vil Tokai være der for dem der kender kvaliteten af en god skod-lighter der bare holder og ikke koster mere end de dårlige skod-lightere. Heil !

Tag den med ro og lær at riste med tiden. Det er slet ikke så svært. Prøv med mindre flamme, tit bruger folk kæmpe flammer og bevæger smøgen i umenneskeligt tempo i vilkårlige retninger over den urolige flamme.

Lav flamme, længere tid, langsommere tempo er vejen frem.
De andre bliver også ristede, men for at få tobakken inderst i smøgen varm nok, brænder du ydertobakken, hvilket imo ikke smager godt. Et lavt stabilt tempo inde i flammen på ca. 1-1½cm. Udenom smøgen inde i midten bliver flammerne blå, og soder ikke så meget på smøgen. Efter at have varmet smøgen godt igennem, puster du alt røg ud x antal gange alt efter smag, og du ender op med en gylden både indvendig og udvendig, godt ristet smøg, efter min mening.

God ryger til alle. Tror jeg vil lege med mine Tokai© og frembringe noget røg :mrgreen:

Titel:
Methylon Connoisseur

Tak for det Xp3rt :)

Du burde næsten lave en guide ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude i Hampen
der er også brødrister metoden

våd din smøg som du vil gøre ved en hånd ristning tænd din brød rister hiv fileteret af .

alt efter hvor go en brød rister det er så ca 30 sek på den ene side og 30 sek på den anden side , pust i den til der ikke kommer røg ud af den mere.
også samme prusedyre en gang til også skulle den være der .

M.v.h

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]