Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Holbæk
Fluffy McPooch skrev:
Hole>> Måler du GHB i hætter? Man skal sku da vide hvad koncentrationen er på det, dvs. hvor meget GHB der er pr. mL..!
Og desuden er GHB altid flydende, det bliver blandet op i vand, og er alligevel også så vandsugende at det ikke kan betale sig andet.
Og stop så stop dog det der fucking small talk, snak med Fanny over pm!
Du har jo gennempulet denne tråd med off-topic snak!
Og som andre har sagt, tag at læs og lær lidt herinde istedet for at komme med anbefalinger til desideret farlige kombinationer.
Du aner jo tydeligvis ikke en bjælde om hvad du snakker om!
At du har lavet så vanvittig en kombination og den er gået godt, er kun rent held + stor tolerance.

-Fluffy

Det var noget jeg havde fået af en bekendt -den var ret koncentreret. Men har ikke PH-sticks, og har heller ikke råd til dem. Det er ikke et stof jeg tager normalt... Har taget det 3 gange... Og synes kun det var den sidste gang jeg fik det weird...
kan man forveksle det med MDMA, for jeg havde altid troet det var det samme (indtil jeg læste på denne side)... (var imod designer drugs indtil for nylig -fed, dope og alt andet som ikke er lavet i sommerhuse ( :P ) , tog jeg istedet).
Men kemisk shit, er nu sjovere...
Og hey, det skal lige siges at jeg var påvirket af GHB da jeg skrev det første indlæg...
Og ja ja...

Titel:
Medlem

Prometheus skrev:
Hole skrev:
Jeg stavede det forkert igen, fordi at det band er et fedt minde. Vi var klar over at det var forkert stavet. men vi blev ved med at hedde det (eftersom vi havde lavet cover, logo (håndlavet) osv. )

Hehe, OK, det er faktisk en ret god grund. Jeg skal prøve at lade være med at spille så smart en anden gang.

Så skal jeg også prøøøve at have en normal tone på, når jeg skriver tilbage...
men man skal jo lige filtrere lortene fra, i en menneske-cyber-masse, som denne, før man udleverer af sig selv...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Fluffy McPooch skrev:
Ok, er det ikke Na-GHB saltet der bliver for det meste der bliver solgt på gadeplan? Mener jeg at have læst i et par topics efterhånden, men kan bare ikke lige finde noget pga. søgemaskinen.
Er K-saltet meget værre end Na-saltet?
Er der flere salte? For det synes jeg ikke at have fundet info om nogen steder.
Men Na-GHB smager heller ikke ligefrem af blomster, der kan man da snakke om et stof hvor man kan smage det er et salt.. :lol:
Mvh Fluffy

Mon ikke Na-saltet er langt det mest udbredte, da NaOH er lettilgængeligt og billigt.
K-saltet smager heller ikke af nektar, men har en lidt mere lakridsagtig smag end Na-saltet IMO, men smager stadig lige "saltet" ved samme koncentration som Na-saltet.
Jeg vil tro, at der kan laves salte af 1.- og 2. hovedgruppes hydroxider af alkali- og jordalkalimetaller, sålænge hydroxiderne de er tilstrækkeligt vandopløselige. Dog er det ikke alle disse salte, der er lige sunde :wink:
Endvidere kan der laves salte af vandopløselige carbonater(måske også hydrogencarbonater? ).
Jeg har aldrig hørt om ammoniumsaltet ud fra ammoniak, men det burde kunne lade sig gøre.
Generally spoken, så kan der højst sandsynligt laves salte ud fra alle vandopløselige baser, der er "mere basiske end GHB er sur"...hvis altså reaktanten er GBL.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
SVJV er det kun Na-, K-, Ca- og Mg-saltene der er forsvarlige at indtage.
Li[sup]+[/sup]-ioner ville nok være uforsvarligt at indtage i de mængder, og GBL ville SVJV blive til 2-Pyrrolidon hvis man brugte salmiakspiritus (NH[sub]4[/sub]OH) til reaktionen.

Men GHB er laksativt nok i sig selv, så hvorfor kunne nogen have interesse i at indtage Mg-saltet? Man ville sguda sidde på tønden hele tiden. :lol:

Hole skrev:
Og hey, det skal lige siges at jeg var påvirket af GHB da jeg skrev det første indlæg...

Var du samtidigt liderlig? :D

Titel:
Medlem

Dextrose skrev:
SVJV er det kun Na-, K-, Ca- og Mg-saltene der er forsvarlige at indtage.
Li[sup]+[/sup]-ioner ville nok være uforsvarligt at indtage i de mængder, og GBL ville SVJV blive til 2-Pyrrolidon hvis man brugte salmiakspiritus (NH[sub]4[/sub]OH) til reaktionen.

Men GHB er laksativt nok i sig selv, så hvorfor kunne nogen have interesse i at indtage Mg-saltet? Man ville sguda sidde på tønden hele tiden. :lol:

Hole skrev:

Var du samtidigt liderlig? :D

Ja klart nok dér *peger* eller noget...
Hvad er GHB præsist, udover en form for downer... Og hey Dex, lad nu være med at besvarer dette med en masse tal, ikke? :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Well... Det er en form for downer.
gamma-Hydroxy-Butansyre, eller på saltform gamma-Hydroxy-Butyrat[sup]-[/sup].

Det meste står i vores WIKI-entry, omend det ikke er helt komplet:
http://psychedelia.dk/wiki/index.php/GHB

Men et billede siger jo mere end tusinde ord:

Billede

Titel:
Medlem

Hmm, der står godt nok det bliver kaldt ''flydene ecstacy'' -det er det da ikke, vel :?: Er det godt nok det samme som MDMA? :?
Er ikke vant til designer drugs... Men nu tager jeg sgu ikke andet :roll:
.o0(Nå jo... Hasss!)0o.

Dex - Hvordan sætter du billeder ind? ...kan man sætte nogle ind som ikke er på en HP?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Nej, det er absolut ikke det samme som MDMA...

"Flydende Ecstasy" er et meget misvisende og uheldigt gadenavn som GHB har fået (desværre internationalt, det bliver kaldt det samme i UK og USA).

Det korrekte gadenavn er helt klart Fantasy.

Mht. billederne, så bruger du IMG-knappen, men du skal først uploade billederne til et sted, som f.eks. http://www.imageshack.com/

Titel:
Medlem

Okey...
De 2 gange jeg tog MDMA, var det også lidt mere en ''gang i den''-følelse, end sidste gang... Fik sådan en ekstem fulde-følelse... Havde det som om jeg kørte rundt og rundt... Smager begge dele af salt? Er du også oppe nu Dex? Heh... Ikke sovet?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, jeg er i hvertfald ikke typen der står tidligt op, medmindre jeg er tvunget til det! :lol:

MDMA smager bittert, ligesom mange andre syntetiske stoffer.
Na-GHB smager ret salt med et lille touch af sæbe(?), vil jeg mene.
K-GHB smager også ret salt, men med et touch af... øh... bitter lakrids (og sæbe).
Ca-GHB smager bare plain bittert, og af gode grunde har jeg aldrig smagt Mg-GHB.

Det er ikke usandsynligt, men meget atypisk at der bliver solgt andet end Na-GHB på gadeplan.

Den "fulde-følelse" du får af GHB er helt normal, da GHB ligesom alkohol påvirker GABA-receptorerne i hjernen, hvilket også er årsagen til at man aldrig må blande de to ting, da de derfor er krydstolerante og forstærker hinandens effekt.

Der er flere folk der er døde på den konto - også et par stykker i Danmark...
Hvis det ikke er respirationen der går i stå, så er der stor sandsynlighed for at blive kvalt i sit eget bræk og/eller få mavesyre i lungerne imens man er bevidstløs... Kedelig måde at dø på!

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
...............

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 11:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg kan personligt kun smage forskel.
Der burde egentligt heller ikke være den store forskel i effekten, selvom jeg har læst at nogen folk finder Ca- og Mg-saltet mere euforisk.
(Placebo?)

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
..............

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 11:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Erstat Na med K, Ca eller hvad du nu vil ha' i stedet.

edit: HUSK at omregne mængderne!

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
...Mg-saltet mere euforisk.

Hvilken eufori, at sidde på tønden hele aftenen :lol:

-Jimmy Carter

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Troll skrev:
Mmm Dex.... At du! ikke kan mærke forskel tillægger jeg nok lidt, at hjerner som vores har prøvet lidt af hver ;) Så måske dem der skriver der er en forskel er ”friske” hjerner.

Øh nej, om der sidder det ene eller det andet alkali-metal på, burde være ret ligegyldigt for GHB-anionen's effekt.

Rent farmakologisk burde det ikke have noget at sige, og de burde have samme effekt allesammen.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg synes nu ellers at noget af det bedste ved GHB er den afførende effekt, der er sku ikke noget bedre end at sidde på tønden og blive fuldkommen tømt :wink:

Titel:
Quarrelsome sponser

...................

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 11:46, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Troll>> Der findes heller ikke nogen tabel, du skal regne det ud så du har ækvimolære(eller hvordan det nu staves) mængder af hvert stof, eksempvis GBL og Na(det mest anvendte svjv.).
Der er en FAQ der handler lidt om hjernekemi i dette forum.
Eller ihvertfald om hvordan narko går ind og påvirker hjernen(og det er jo det vi gerne vil vide... :P).
Kan findes her
Men ellers godt forslag med "kemi FAQ" osv., det er bare lige med motivationen fra dem der har denne viden.
Og også et spørgsmål om man overhovedet forstår det alligevel, når man ikke er blevet sat ind i grundprincipperne af en lærer.
Mange af disse ting, er IMO svært at lære uden at prøve forsøg osv. mange gange.

Mvh Fluffy

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Troll skrev:
Dex – du skriver om “GHB-anionen's effekt”. Kan det formuleres som ’det der påvirker cellerne, påvirker ens uanset hvilket der bære det frem til cellen’?

I grove træk ja, ligesom der ikke nogen forskel på effekten af MDMA-hydrochlorid og MDMA-sulfat.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]