Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 23:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Nu har mine små Lowryders være i blomst i et godt stykke tid og mon ikke de snart er klar til at blive høstet? Jeg syntes ikke skudene bliver større
(de er skuffende små, men sådan er lowryder vel) og desuden er flere og flere af hårene begyndt at blive brune, nærmest visne?

Hvad siger eksperterne?

http://www.uploadtemple.com/view.php/1154288137.jpg

http://www.uploadtemple.com/view.php/1154288386.jpg

http://www.uploadtemple.com/view.php/1154288523.jpg

Tak på forhånd.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes du skal udvise noget tålmodighed. Jeg synes slet ikke de ser høstklare ud. Lidt skarpere billeder ville have været guld, men det går. Forklaring:

Det første jeg ser er, at du kun har en lille smule blomster endnu. Det bør sådan slag på tasken (da jeg ikke har dyrket LR før) kunne blive meget tættere blomsterstande. At der er rigtig mange hvide tråde betyder at din plante blomstrer, IKKE at den er høstklar.

Det afgørende er i bund og grund, om dine trichomer på planterne er parate. Trichomerne er de harpikskirtler, som laver alle "krystallerne" på blomsterne og de nærmeste blade. Kender igen ikke LR specifikt, men dine blomster og småblade skal være dækket af disse krystaller.

Krystallerne skal derudover helst begynde at gå fra den helt friske, klare over i mælkehvide og endelig gyldne/brune. Alt efter hvornår du høster bliver virkningen respektivt: mild/klar/frist/ikke-potent til rimelig frisk/potent/funktionel til potent/stener/narkotisk. <----- kræver lup

Du kan godt bruge metoden med at glo på hunblomsternes støvfang (de små tråde), men det er en indirekte vej. I hvert fald skal du op på nogen flere brune/visnede støvfang i forhold til hvide, før du overhovedet kommer tæt på høst.

Men post flere billeder senere.

Titel:
Junior medlem

Billederne er dårlige men ja skudene er lidt ynkelige. Det er dog massere af krystaller og derfor mente jeg at det snart var tid til høst;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg ville også vente lidt. Forvent dog ikke "fede" buds på LR ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Raz skrev:
Billederne er dårlige men ja skudene er lidt ynkelige. Det er dog massere af krystaller og derfor mente jeg at det snart var tid til høst;)

Jeg tror godt du kan forvente en del mere harpiks og nogen flere blomster. Tit starter der jo med at komme noget bittesmå krystaller, men de kan tit vokse sig større (selv om alt ser småt ud i den størrelsesorden). Måske bliver buds ikke kæmpestore og tykke, men sådan er planter jo så forskellige (Original Haze er eksempelvis noget tyndt skravl, men sjovt at ryge alligevel ;) )

Overvej evt. at købe en stærk lup, så du kan følge med i trichomernes udvikling. Det er lidt småsvært med 10x til 20x med en alm lup, men man bliver bedre og bedre jo flere timer man har brugt på at nedstirre sine tøser :) (Rygtet siger vist at 30x er bedst, men sådan én har jeg ikke selv)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]