Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Hey.

Hvordan kan det være at e-pillerne virker meget bedre når man er fyldt godt op i maven med mad i forhold til når man æder e-piller på næsten tom mave..?

Nogen gange synes jeg slet ikke pillerne virker ordenligt hvis man æder dem på tom mave...

Det er som om at e-pillerne æder alt hvad der er i maven synes jeg..
Synes os man får det ringe når man æder dem på tom mave..

Kan jeg få en forklaring der?
Nogen der kan relatere?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg syndes jeg for det vildere på E når jeg ikke har så meget i maven.. End hvis jeg har spist hele dagen. Men jeg kan også få det dårligt hvis jeg ikke har mad i maven og spiser kiks.

Titel:
Det kan have noget med blodsukkeret at gøre og det generelle velbehag man føler, når man er mæt. Sult gør ofte en irritabel og træt og det er måske ikke de bedste forudsætninger når man tager MDMA.

Jeg tror ikke der er nogen dybere forklaring, andet end man føler sig bedre tilpas når man er mæt og det bliver så "forstærket" af MDMA'en.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Theis skrev:

Hvordan kan det være at e-pillerne virker meget bedre når man er fyldt godt op i maven med mad i forhold til når man æder e-piller på næsten tom mave..?

Jeg troede faktisk at det virkede lige på den modsatte måde.. Altså at for at få det meste ud af pillerne, så skulle man have så lidt i maven som muligt. Sådan er det da ihvertfald med svampe, er det ikke..?

Titel:
Flueknepper kongen

Måske fordi der er tryptophan i mad, og det omdannes til serotonin, så der er mere at give af? Det er blot usandsynlig spekulation...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Theis skrev:
Hey.

Nogen gange synes jeg slet ikke pillerne virker ordenligt hvis man æder dem på tom mave...

Det er som om at e-pillerne æder alt hvad der er i maven synes jeg..
Synes os man får det ringe når man æder dem på tom mave..

Kan jeg få en forklaring der?
Nogen der kan relatere?

Det kan være fordi maven ikke registrerer at der er noget at fordøje i mavesækken, fordi en tablet fylder så lidt. Så bliver der ikke udskilt fordøjelsesvæsker, og stoffet bliver absorberet langsommere. Det er også årsagen til at mange former for medicin skal tages sammen med et måltid. Jeg vil tro det virker bedre hvis man bare spiser f.eks. et æble til.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Levose AKA Veritas skrev:
Måske fordi der er tryptophan i mad, og det omdannes til serotonin, så der er mere at give af?

ER der andre ting som kan forhøje din serotonin mængde, så man kan trippe mere pr. pille...?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
MethylOle aka bling bling skrev:
ER der andre ting som kan forhøje din serotonin mængde, så man kan trippe mere pr. pille...?

Jeg tror at man skal æde voldsomt meget tryptofan for at få en markant øget effekt. 5-HTP er et bedre bud. Søg og du skal finde.

Titel:
I almindelig hverdagskost er der ret beskedne mængder tryptofan. Jeg mener der er en liste på erowid over hvilke bestemte typer kost der er relativt højt indhold af tryptofan i, og det er altså ikke sådan noget mad man spiser med sovs og kartofler til.

Som Prometheus også siger - måske virker stoffet hurtigere sammen med et måltid fordi mavetømningshastigheden øges når der er noget at arbejde med, samt at fordøjelsesenzymer mm. "aktiveres".

Men jeg holder nu stadig på, at det er fordi man har den mæthedsfølelse, som bl.a. afspejler sig i øget aktivering af belønningssystemet. Der er selvfølgelig også en masse andre mekanismer, men dem kan jeg ikke rigtig ;)

Titel:
Medlem

Jeg har hørt, kan godt nok ikke lige huske hvor, at når man tager piller af den ene eller den anden slags skal de indtages på let mave for at undgå skader i mave sækken, og få den bedste mulig efekt ud af dem.
Men skal ikke kunne sige om det er noget hjerne død narko snak, på en værtshus en tidlig søndag morgen eller om der faktisk er noget med hold i det.
Men det lyder da meget sansynligt.
I set og settings står der også at man bør trippe på let mave. Dvs et let måltid før.

Mvh Tom

Titel:
Den med at ødelægge mavesækken er vist lidt af en myte. Så skal det være et stof der enten øger mavesyresekretionen eller hæmmer prostaglandinsyntesen enten direkte eller indirekte, så maveslimhinden ikke bliver opretholdt tilstrækkeligt og man derved får mavesår.

Mig bekendt er der heller ikke særlig mange hjælpestoffer og/eller bindemidler der har nogen synderlig negativ på mavesækken i de mængder der indtages sammen med et par piller.

Titel:
Insane psychedelia user!

Pharm skrev:
I almindelig hverdagskost er der ret beskedne mængder tryptofan. Jeg mener der er en liste på erowid over hvilke bestemte typer kost der er relativt højt indhold af tryptofan i, og det er altså ikke sådan noget mad man spiser med sovs og kartofler til.

Det er nu ikke fordi det er svært at få pæne mængder tryptofan i kosten. Det er en af de essentielle aminosyrer, og altså noget der indgår i de proteiner man får i kosten, hvad end det er af animalsk eller vegetabilsk oprindelse. Så jo, det er tit og ofte noget man spiser sovs og kartofler til. Der er så nogen proteinkilder som er mere tryptofanholdige end andre, men jeg tror ikke man kan booste sit serotonin-niveau mærkbart på den måde - med mindre man spiser specielt tryptofanrig kost i en lang periode.
L-tryptofan blev i en periode anvendt som et naturligt antidepressiv indtaget som kosttilskud, men aminosyren lader til at have en noget mere akut effekt når den indtages i ren form. Under alle omstændigheder vil 5-HTP tjene samme effekt, men med konvertering af en højere del til serotonin.

Titel:
Hehe, nu mente jeg nu ikke at man ikke spiste aminosyre med sovs og kartoffler - det ville nok være lidt svært at undgå :)

Hvad jeg mener er, at de kilder med ekstra højt tryptofan indhold, som er tilgængelige, ikke er det man nok har lyst til at spise alt for meget af. Jeg mener ting som ost, særlige kødekstrakter, nogle typer nødder og ansjoser (og andre fisk) indeholder relativt meget tryptofan og det er nok ikke det man har allermest lyst til at pre-loade med inden en MDMA tur. Så er 5-HTP i kapsler nok at foretrække :)

EDIT: Fandt også lige lidt brugbar information omkring tryptofan

Citat:
Ligeledes er det kun ca. 3% af almindelig tryptofan der konverteres til serotonin i kroppen, når det tages oralt, hvorimod hele 70% konverteres, når det tages i form af 5-HTP

fra http://www.vitaviva.com/da/health/healt ... ls.37.aspx

Titel:
Det er billigere at bestille Griffonia Simplicifolia 30% 5-HTP ekstrakt og så evt. komme det i kapsler. Det kan også bare opløses i vand og så drikkes (selv om det ikke er verdens mest vandopløselige). Jeg vil tro dem som sælger 5-HTP i kapsler tager en del mere for det, hvis man regner det ud i kr/kg, end hvis du bestiller råvaren selv.

Ingen kilder! -Dex

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Pharm skrev:
Det kan også bare opløses i vand og så drikkes (selv om det ikke er verdens mest vandopløselige).

Nej, det kan det ikke, Griffonia-ekstrakt er noget afskyeligt smagende stads, som foretrækker at danne stenhårde klumper.
Hygroskopisk crap!

Titel:
Dex: Det er jo bare et link til en hjemmeside der sælger kosttilskud? Sorry, hvis det er imod reglerne ;)

Ja, jeg ved godt at griffonia er meget fugtsugende (havde noget liggende som langsomt kom til at ligne harpiks), men jeg har altså drukket det opløst i vand flere gange. Eller... måske ikke opløst, som i forsvundet, snarere suspenseret :)

Men det kan altså godt lade sig gøre, selv om det nok er smartere at putte i kapsler (selv om det kan være noget besværligt eftersom det klistrer af helvede til).

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg får kuldegysninger ved tanken, hvordan kan du få dig selv til at tvinge Griffonia-ekstrakt i vand ned ??? :shock:

Titel:
det smager da ikke så slemt? Har kørt en 5-HTP kur hvor jeg tog omkring 500 mg 30% ekstrakt om dagen, i ca. 1½-2 mdr. Der puttede jeg bare pulveret i et glas vand, rørte rundt og skyllede ned. Synes ikke smagen var særlig væmmelig. Har også prøvet at opløse det i diverse drikke, f.eks. the og cola. Det smagte dog lidt mærkeligt i the :)

Så er ephedra eller guarana pulver da langt værre IMO.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
Sorry :offtopic: men sniffer du så os thermo power pulver..? :lol:

Titel:
Hvis man har smagt 5-HTP så vil man også vide, at det altså ikke er så slemt. Der findes forskellige ekstrakter mm. der smager langt værre. Jeg tror bare det er Dextrose der er lidt af en tøs ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]