Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 maj 2025 11:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Admin

Hej.

Til mine normale planter (jeg er faktisk ret glad for almindelige store grønne planter) kunne jeg godt tænke mig lidt ekstra omph, men er for fedtet til at betale regningen for strøm til en HPS.

Nogen der har erfaringer med LED grow lights? De lyder mega seje, men man skal jo altid tage alle salgstaler med et gran salt.

Læs her og kommenter venligst: http://stores.ebay.com/Gro-Tek-LED-Grow-Lights

MVH
KenIshii

Titel:
Medlem

jeg har snakket med en leverandør og der skulle jeg give omkring 400kr for ca 7-8w pr pære. der var 2slags. den ene med 10%blå lys og 90%rød lys den ande pære havde modsat altså 10% og 90& blå. jeg har selv bedt om at få lavet nogle efter mine krav (farve/nm-peak)

så vidt jeg ved koster det ca 5000 for 1oow LED (over alt) og det skulle vidst kun lige kunne betale sig da LED stadigvæk er pisse dyre.

der står ikke hvormange watt de grotek LED er på :lol:

Senest rettet af hampdyrker 19 aug 2006 14:11, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin

Prøv at læse her: http://www.ledtronics.com/ds/plantled/

Deres skinne bruger 6 watt og de påstår at den bruger ca 33 gange mindre strøm end HPS. Det vil sige at en skinne svarer til 200 watt HPS. To af sådan nogle skinner burde give et ganske fint lys til at dyrke alt.

Overser jeg et eller andet helt elementært her?

MVH
KenIshii

Titel:
Medlem

Citat:
Power consumption less than 6 Watts as compared to 100 to 1,000 Watts conventional grow lights consume. On average, you use 33-times less energy with our LED-PLANTBARs

der står " sammenlignet med 100 - 1000 W" så det kan godt være at man skal tage det med et gram salt. men hvis det er gennemsnittet på en pæres levetid, kan det vel godt være rigtigt.
hvis det er rigtigt kan det helt sikkert betale sig.
endtil videre er jeg vidst kun stødt på LED der er 6 gange så effektive. på dr.dk/videnskab siger de at LED er 5-6 gange så effektiv som en normale vækst lamper.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]