Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 20:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Jeg er stoppet med bønnen for 7 uger siden(hverdags misbrug), hat ikke røget siden, og vil høre hvordan folk har det med at administrere tjalden efter at røget hver dag... kan man holde det på et moderat niveau, eller er det enter eller??

peace bubbles

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ved godt det er meget individuelt, men vil gerne høre foæks erfaringer, evt. råd?!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Jeg har selv været igennem et stop efter et hverdags misbrug, og min meget klare erfaring er, ihvertfald for mig, at jeg blev nød til at stoppe helt. Prøvede at ryge med på nogle joints, og faldt lige tilbage i mit hverdags halløj.

Mange af mine venner ryger stadig, men tror virkelig bare det handler om at ha det dejligt med at du ikke ryger med. Så kan du sidde og kigge på de andre som bliver skæve og tænke, ahh hvor er det dejligt det ikke er mig.
Det hjalp ihvertfald mig.

Man skal ikke tage afstand fra det, så kan man måske komme til at savne det for meget, men lær at få et distanceret forhold til det.

Alt det her er selvfølgelig meget individuelt, og det som virker for mig, kan være noget lort for andre.

Hva med dig selv? Kan du administrere det, og hvor mange gange har du røget siden?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Når jeg har sommerferie ender det tit med at jeg ryger hver dag fordi der ingen lektier er og man ikke behøver at være så "klog". Når sommerferien så stopper modererer jeg det til weekender kun, eller sjældenere alt afhængig af hvor meget jeg skal præstere fagligt. For mig er tricket at jeg skal have noget at lave. Hvis jeg ikke rigtigt går og laver det store (læs: Hjernedødt fritidsjob), ryger jeg meget. Men hvis der derimod er nogle krav til hvad jeg skal kunne og leve op til har jeg ikke problemer med at skære ned. Jeg ved ikke om det fungerer sådan for alle, men uanset hvad er det en god idé at have noget at rive i hvis man skal trappe ned/stoppe med et rusmiddel :)

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

Jeg har det sådan at det er enten eller, der findes for mig ingen gylden middelvej. Jeg stoppede efter jeg i lang tid havde røget hver dag. Jeg har ikke røget i over 7 måneder , men har spist hashboller 5-6 gange, så det svare vel til at ryge en gang om måneden..... :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

bubbles, prøv også at se her (afstemning om folk er til nedtrapning eller totalt stop): http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=15015

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Hva med dig selv? Kan du administrere det, og hvor mange gange har du røget siden?

Jeg har ikke røget i 7 uger overhovedet! :D
For mig er det nemmeste også at sige nej når alle bonghovederne sidder og ryger mig i hovedet og lukker lort ud, men så snart jeg er alene er det slemt...

jeg har det sårn at jeg vil holde en lang pause inden jeg kaster mig ud i at finde den "den gyldne mellemvej", hvis den altså findes for mig! :?

tak for alle svarene, peace fra bubbles :D

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Måske en lidt nørdet løsning på problemet, men sidste år hvor jeg ville skære mit cannabis forbrug ned til et par gange i ugen, frem for dagligt, valgte jeg at udvikle et simpelt program til at holde styr på mit forbrug for mig.
Jeg bestemte at for hver dag jeg havde røget, ville jeg have 2 dage uden røg (dvs gennemsnitligt lidt over 2 dage i ugen).
Så kunne foreksempel tage 4 dage i en uge, hvis jeg havde lyst til det, og så derefter se hvor mange dage jeg behøvede pause for at overholde min regel.
Praktisk hvis man har lidt svært ved at styre det, ikke er så god til at huske hvor meget man har røget og ikke vil binde sig til kun at ryge i weekenderne.
Det var en god hjælp i starten og gjorde at jeg ikke behøvede at tænke over forbruget, da jeg let ville kunne se statistik over det.
Hvis nogen kunne tænke sig programmet vil jeg med glæde dele det.
(det er dog lige pt. en konsol applikation uden grafisk brugerflade og indstillingsmuligheder, men vil da gerne opdatere det hvis det har interesse).

Titel:
spacey skrev:
Måske en lidt nørdet løsning på problemet, men sidste år hvor jeg ville skære mit cannabis forbrug ned til et par gange i ugen, frem for dagligt, valgte jeg at udvikle et simpelt program til at holde styr på mit forbrug for mig.
Jeg bestemte at for hver dag jeg havde røget, ville jeg have 2 dage uden røg (dvs gennemsnitligt lidt over 2 dage i ugen).
Så kunne foreksempel tage 4 dage i en uge, hvis jeg havde lyst til det, og så derefter se hvor mange dage jeg behøvede pause for at overholde min regel.
Praktisk hvis man har lidt svært ved at styre det, ikke er så god til at huske hvor meget man har røget og ikke vil binde sig til kun at ryge i weekenderne.
Det var en god hjælp i starten og gjorde at jeg ikke behøvede at tænke over forbruget, da jeg let ville kunne se statistik over det.
Hvis nogen kunne tænke sig programmet vil jeg med glæde dele det.
(det er dog lige pt. en konsol applikation uden grafisk brugerflade og indstillingsmuligheder, men vil da gerne opdatere det hvis det har interesse).

Lyder interessesant, link?

Titel:
Psychedelia Sponsor

X-O-o-BaN-Z:
Jeg skal lige rette programmet en anelse for at det virker på windows maskiner, men har ikke lige tid idag. Lægger et link i denne tråd inden nogle dage.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det er da allerede lavet?

Husker da ihvertfald et DOS program der kunne noget lign ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
få fat i den her ;)

http://www.gadgets.dk/product_info.php?products_id=699

Titel:
Psychedelia Sponsor

Hermed et link til føromtalte program:
http://www.4shared.com/file/3406432/66d0a243/roeg.html
Husk at have installeret et .NET Framework for at kunne eksekvere programmet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: HaPpYlAnD
Jeg har selv haft røget bong hver dag i cirka 6 år, og "stoppede" så med det, men ryger da stadig engang i mellem. Nogle gange et par gange om måneden og andre en enkelt gang.
Jeg kan sagtens lade være med at ryge hver dag, men det er nok fordi jeg ikke har lyst til at være i en evig skævert mere, men for mig er det ikke særlig svært, men for nogle er det nok.
Det er vel bare et spørgsmål om vilje styrke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]