Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: MDMA use
Junior medlem

Jeg har læst mig til at MDMA er ude af blodet efter max 5 dage. Men hva' vil det egentlig sige?
Her tænker jeg også på ens trip. Ved intagelse en uge efter sidste gang (hvor alt MDMA'en ikke kan spores længere), får man så et lige så fedt trip, som man fik første gang man tog det? Altså er det ligemeget om man venter 1 uge eller 1 måned med næste trip?

håber i forstår mig

mvh
Jon

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du tænker på tolerans. Og ja, kroppen udvikler tolerans ved alle rusmidler. I mere eller mindre grad.

Dog skal du også være opmærksom på at overforbrug af MDMA altid medfører nedtur, pga. den nedsatte produktion af serotonin i centralnervesystemet.
Og dét er egentligt dér at problemet ligger.

Derfor er det ikke ligegyldigt om du venter en uge, eller en måned.

Jo længere tid, jo bedre.

Titel: MDMA Use
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde Syd
Jeg synes at have læst et sted, at nogle eksperter på området, anbefaler at man max indtager MDMA 4 gange årligt for at få det maximale ud af substansen...

Mvh. Pro-Psy...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Der er jo en forskel på om der er sporbare mængder af MDMA i blodet og på om den kemiske balance i din hjerne er genoprettet. Derfor der som sagt ovenover her bliver anbefalet at vente en 2-3 måneder mellem hver gang

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har set 10 dage nævnt - for at undgå kroppen udvikler tolerance (mener det er i bogen "Ecstasy - en nuanceret indføring"; men har den ikke mere, så kan ikke be/afkræfte det)... har set mange her på P nævne +1 måned...

Nu vi er ved brugen, hvordan er erfaringen med at re-dosere for at forlænge trippets varighed... er det noget man kan slippe afsted med, skal holde sig fra eller hvad?

De par gange jeg har prøvet har jeg taget en pille (hvis jeg ikke kendte dem i forvejen) og så klappet en mere 45-60 min senere hvis jeg ikke lettede ordentligt på den første; men jeg tænker på når man er lettet og så ville udskyde landingen mere end de 3-4 timer det normalt holder :?:

Titel: Re: MDMA use
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jooon skrev:
Jeg har læst mig til at MDMA er ude af blodet efter max 5 dage. Men hva' vil det egentlig sige?

At noget er ude af blodet må vel referere til nedbrydningsstoffer og den slags, lidt som kokain kan spores op til ca. 1 uge efter brug og hash op til ca. en måned. Men ecstasy er vist hurtigere ude end 1 uge:

http://www.thegooddrugsguide.com/ecstasy/faq.htm :
"» How long does ecstasy remain in the body?
Less than 1% remains after 48 hours. This amount will not be detectable in blood or urine samples. However, Ecstasy users may test positive for amphetamines in the standard drug test."

Google: http://www.google.com/search?hl=en&lr=& ... tnG=Search

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
LSDrejø skrev:
hvordan er erfaringen med at re-dosere for at forlænge trippets varighed...

Jeg har selv ok gode erfaringer med redosering, det er dog lettest og bedst med med rent mdma. Lidt svært at redosere på kex, da man der også skal tage højde for alle bi-stofferne. Her tænker jeg mest på den overskydende amf.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

MethylOle aka bling bling skrev:
Jeg har selv ok gode erfaringer med redosering, det er dog lettest og bedst med med rent mdma. Lidt svært at redosere på kex, da man der også skal tage højde for alle bi-stofferne. Her tænker jeg mest på den overskydende amf.

Okay, men hvad så venter du et par timer og tager fuld dosis igen eller mindre dosis eller!??

Titel:
Junior medlem

vil også meget gerne have svar på ovenstående!!!

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg har bedst erfaring med at vente en time og så tage halv dosis. Man bliver ikke synderligt mere smadret bagefter og det forlænger rusen en smule. Jeg tror også det er den mest hensigtsmæssige måde at redosere på hvis man tænker på HR.

-Jimmy Carter

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

MethylOle aka bling bling skrev:
LSDrejø skrev:
hvordan er erfaringen med at re-dosere for at forlænge trippets varighed...

Hvad mener du med "Den overskydende amf"?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Muligvis at en ekstra dose amfetamin vil holde en oppe end del længere end hvis det kun var MDMA?
Det ville jeg ihvertfald tænke på, men jeg ville i det hele taget også holde mig fra ecstasytabletter med amfetamin, jeg ville i det hele taget holde mig fra amfetamin.

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Jeg har bedst erfaring med at vente en time og så tage halv dosis. Man bliver ikke synderligt mere smadret bagefter og det forlænger rusen en smule. Jeg tror også det er den mest hensigtsmæssige måde at redosere på hvis man tænker på HR.

Jeg faldt over den her
Citat:
In clinical use, largely in psychotherapeutic sessions of which there were many in the early years of MDMA study, it became a common procedure to provide a supplemental dosage of the drug at about the one and a half hour point of the session. This supplement, characteristically 40 milligrams following an initial 120 milligrams, would extend the expected effects for about an additional hour, with only a modest exacerbation of the usual physical side-effects, namely, teeth clenching and eye twitching. A second supplement (as, for instance, a second 40 milligrams at the two and a half hour point) was rarely felt to be warranted. There are, more often than not, reports of tiredness and lethargy on the day following the use of MDMA, and this factor should be considered in the planning of clinical sessions
det er jo helt i tråd med hvad Imp skriver... Desuden lader det til yderligere re-dosering er unødvendig... altså ingen grund til at hælde 10-15 kiks ned på en aften :roll:

Er det i øvrigt 1 timer efter du er flyvende eller en time efter du tog første dose?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Er det i øvrigt 1 timer efter du er flyvende eller en time efter du tog første dose?

1 time efter det begynder at peake sådan ca.

-Jimmy Carter

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg mener at det er Alexander Shulgin der anbefaler at redosere MDMA efter ca. 1 time med ca halvdelen af den oprindelige mængde.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Jeg mener at det er Alexander Shulgin der anbefaler at redosere MDMA efter ca. 1 time med ca halvdelen af den oprindelige mængde.

Præcis ham jeg havde doseringsforslaget fra :) Så jeg efterprøvede det og det fungerede ret godt faktisk. Ihvertfald den optimale måde at redosere imo.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]