Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 19:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

hvilke svampe kan du bedst li
SN 35%  35%  [ 13 ]
mexicanske 27%  27%  [ 10 ]
hawaii/Panaeolus cyanescens 30%  30%  [ 11 ]
philosopher's stones 8%  8%  [ 3 ]
aminita muscaria 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 37
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Hey ja så har jeg tænkt mig at starte en afstemning for at høre hvilke svampe i bedst kan li og jeg håber i vil skrive hvorfor lige netop den slags her i tråden

Senest rettet af sekstoi 28 aug 2006 01:25, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Tidligere holdmedlem

behøver du at oprette 7 topics på én dag?

Titel:
Dedikeret medlem

jeg har sku da ikke oprettet 7 topics sådan her for nylig? og jeg syntes da den her afstemning kunne være ret interessant især hvis folk fortæller hvorfor de syntes netop bedst om den pågældende svamp

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Rex Mundi skrev:
behøver du at oprette 7 topics på én dag?

(Offtopic)
Når dette nu er et relevant og interessant topic, så er det vel ret ligemeget hvor mange andre han har lavet i dag? Hvis nogen af de andre mishager dig, kan du så ikke skrive specifikt i dem? Eller endnu bedre, holde det til PM? Jeg syntes ærlig talt at alle folk er efter sekstoi for tiden, giv da manden et break... Dette topic er da lige efter regelbogen?

(Ontopic)
Jeg har desværre ikke spist nok forskellige slags svampe til at vurdere hvilke er min favorit (har ikke prøvet et RENT mexi-trip f.eks.), men rent smags- og konsistensmæssigt foretrækker jeg klart SN over de få andre varianter jeg har prøvet.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg må erklære mig enig med Mecka på begge punkter. Tråden her er glimrende og relevant, men desværre har jeg ikke prøvet nok forskellige svampe til at bedømme dem.

Titel:
Tidligere holdmedlem

ja, fair nok, dette topic fejler intet, og jeg burde vel brokke mig i en pm, over hans tendens med at intet poste i lang tid, og så komme og stille 5 spørgsmål på en gang, der ofte bare virker som om han spørger for at spørge, og sagtens kan findes på erowid.

og det er "kun" 5 topic på 2 dage han har lavet.

beklager

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
sekstoi skrev:
Hey ja så har jeg tænkt mig at starte en afstemning for at høre hvilke svampe i bedst kan li og jeg håber i vil skrive hvorfor lige netop den slags her i tråden

Jeg kan bedst lide psi. Cubensis da den findes i så mange afskygninger verden over. Der er så mange farve- og mønstervaritaitoner at det er en fryd at se. Alene det faktum at en given lokal cubensis ændrer form, farve og størrelse efter substrat finder jeg også spændende.

PSI. CUBENSIS er den flotteste!

Billede

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Enig med kaktus klausen. Desuden synes jeg også at P. Cubensis har den mest behagelige og spirituelle rus af de nævnte svampe.

har dog ikke prøvet A. Muscaria endnu.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er lang tid siden jeg spiste SN. I løbet af sommer spiste jeg kun cubensis og de er gode nok (dvs. det jeg har oplevet er utroligt, magisk, ubeskriveligt ;). Men så langt jeg kan huske, nøgenhat passer lidt bedre til os - Europæere. Den har noget at sige om naturen og vores verden fra sig, og det kan vi forstå. Mens svampe fra andre steder i verden kan være bedre til dem, der bebor de områder, hvor svampene gror. Snart begynder SN sæsonen, så får jeg endelig chance til sammenligne dem.

Andre slags har jeg ikke prøvet endnu, men jeg skal også snart afprøve truffles.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Er det muligt at du kunne være lidt mere specifik end bare:
SN
mexicanske
philosopher's stones
??

Er det Psilocybe semlilanceata, Psilocybe cubensis, Psilocybe tampanensis, Psilocybe mexicana ect..?

Psilocybe cubensis gror også på Hawaii..
Og Philosopher's stone kan være to forskellige svampe.. Desuden bruger man kun sclerotia "delen", da det er her svampen er mest psilocybin holdig..

Men anyway.. Jeg har stemt "mexikanske" da jeg antager du mener Psilocybe cubensis..

/IC

Titel:
Dedikeret medlem

Mecka skrev:
(Offtopic)
Når dette nu er et relevant og interessant topic, så er det vel ret ligemeget hvor mange andre han har lavet i dag? Hvis nogen af de andre mishager dig, kan du så ikke skrive specifikt i dem? Eller endnu bedre, holde det til PM? Jeg syntes ærlig talt at alle folk er efter sekstoi for tiden, giv da manden et break... Dette topic er da lige efter regelbogen?

tak for lidt medhold, og forresten interessant SN lyder mere lækre, glæder mig til at prøve dem

Kaktus Klausen skrev:
Jeg kan bedst lide psi. Cubensis da den findes i så mange afskygninger verden over. Der er så mange farve- og mønstervaritaitoner at det er en fryd at se. Alene det faktum at en given lokal cubensis ændrer form, farve og størrelse efter substrat finder jeg også spændende.

PSI. CUBENSIS er den flotteste!

virkelig interessant info, hvis du ved noget mere om det kan du så ikke smide mig et link eller skrive lidt mere om det(hvis du vil) over pm har aldrig hørt det før, men det lyder jo ganske fantastisk :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Psilocybe semilanceata må være min overall favorit, da frækkerten kan plukkes lige ud foran vores dør i højsæsonen og så er den samtidig rimelig potent. Én af naturens æstetiske gaver til os danskere :D

Smagsmæssigt er friske Psilocybe tampanensis dog min favorit. Det er vist meget få svampe der faktisk smager af hasselnødder IMO. Lidt synd at trøflerne er mindre potente.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Har kun prøvet

Psil. Cubensis
Copo. Cyanescens
Psil. Stones

og favoritten er cubensis pga. en utrolig behagelig rus :)

Håber dog at få prøvet SN i den danske natur, dette vejr lige pt. skulle nok lokke et par stykker frem

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Troll skrev:
Jeg har fået skæl ud pga lyrisk og farvet sprog.

- Så jeg tror jeg vil holde mig til at sige at stone (P. tampanensis) er de renste hvad stoffet BAEOCYSTIN angår.

Dette stof virker ”giftigt” på vores psyke. Derfor er stones (P. tampanensis) dem der giver det reneste og klareste trip for mig.

Hvad mener du med, at det virker giftigt på vores psyke?

Fysisk set ved jeg, at baeocystin er respirationsdepressant, men stoffet burde ikke give problemer med normale, raske mennesker.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Troll skrev:
Dette stof virker ”giftigt” på vores psyke. Derfor er stones (P. tampanensis) dem der giver det reneste og klareste trip for mig.

Hvorfor dog det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Troll skrev:
Wooow - der var jeg lige hurtig nok - Har læst det af Albert Hofmann, men kan eder m.... ikke hitte det nu :?

Hm, ok. SVJV er baeocystin meget visuelt. Og jeg kan godt lide visuals. Yes.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg foretrækker copelandia cyanescens. Synes det er dem der sådan er mest fest og farver over eller hvad man nu skal sige. Nu spiser jeg ret sjældent svampe længere, men hvis jeg gør, synes jeg de er at foretrække.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]