Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 14:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg har købt et growkit fra xxx (den store hollandske side som vi vist alle kender :wink: ), og har et par spørgsmål hertil.

1.
Jeg har tidliger læst, at grunden til man ikke kan blive ved med at høste på sine kits, er at næringen i kagen til sidst er opbrugt. Spørgsmålet lyder så, om det er muligt at tilføre næring sidst i processen? F.eks. injicere gødning eller andet? Evt. gødning der er blevet kogt/pasturiseret (her er der måske nogle der griner :?: )

2.
Jeg har en kammerat som før i tiden dyrkede på kits (dem man stiller i en spand med køkkenfilm over), han gjorde det at han stillede kagen på en forhøjning, så svampene kom ud fra alle sider. Ville den metode være at foretrække, el. er det underordnet eftersom at kit'sne så bare flusher færre gange igen pga. næringsmangel?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det er muligt at pasturisere en gang halm og tørret kolort, og blande det godt og grundigt sammen med det findelte growkit, og så hælde indholdet ud i en spand/bedroller/whatever. Herefter skal kittet stå og kolonisere i et stykke tid, og så er det klar til at flushe igen.

Du bør måske gøre dette inden kittet er helt tømt, da myceliet ellers kan være ret svækket og derfor nemt bliver kontamineret.

Det er en fin ide at forøge overfladearealet ved at stille kagen/kittet på en forhøjning som din ven har gjort.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]