Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 19:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Ja jeg må jo tilslutte mig den voksende skare af totalt dovne narkomaner og søge råd hos de store åndemagere her på boardet.

I svampeforumet er der en som har nævnt at fx. tryptamin niveauet i svampe kan falde hvis der stadig er vand til overs i ens svampe når de fryses. Hvis dette er korrekt, gør det sig så også gældende generelt for alle stoffer at de ikke kan tåle nedfrysning hvis der er vand tilstede?

eller fx. LSD i vandig opløsning.

Tak / Bøh

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg kan, trods et ikke særligt ihærdigt narkoman-forsøg, ikke finde tråden. Men jeg har engang skrevet at friske svampe ikke måtte fryses, da cellerne ville frostsprænge og alkaloiderne oxidere.
Min daværende antagelse var noget jeg har læst, men aldrig observeret praktisk. (derfor bør jeg nok finde tråden og rette...)
Men såfremt svampene holdes på dybfrost, friske som tørrede, tror jeg at tryptaminniveauet vil være intakt i hvert fald ét års tid og måske længere.
Hvis jeg valgte at fryse svampe, ville jeg stadig tørre dem først, for at undgå enzym- og bakteriel aktivitet, der nok er de største syndere mht. nedbrydningen af tryptaminerne, også ved -21°, bare ikke så hurtigt.
Desuden bliver svampene nogle rigtige snotklatter når de tøes op, hvis de bliver indfrosset, mens de er friske :badidea:

Hvis man har et givet, skrøbeligt stof, fast såvel som i opløsning, vil det under alle omstændigheder have længst holdbarhed ved lavere temperaturer(og mørkt).
Jeg har ikke hørt om stoffer/rusmidler, der ikke må fryses pga. skrøbelighed...anyone?

Titel:
Dedikeret medlem

Snotklatter? det får mig til at tænke på østers.

mht til dit svar så lyder din antagelse som nedfrysning af friske svampe fornuftig nok. Men jeg tvivler på at enzymerne kan være særligt aktive ved -21C

Hvis jeg endelig vil være helt sikret imod oxidering, måske en evakuering af beholderen og en lille klump tøris vil forbedre levetiden? Det vil jo sikkert være minimalt, men bare sådan rent teoretisk :)

Men tak for svaret altid rart at der er nogen som gidder.[/code]

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Bøh skrev:
Snotklatter? det får mig til at tænke på østers

Derfor vil jeg anbefale først at tørre svampene :wink:

Bøh skrev:
mht til dit svar så lyder din antagelse som nedfrysning af friske svampe fornuftig nok. Men jeg tvivler på at enzymerne kan være særligt aktive ved -21C

Enzymerne har jo oprindelse i svampe, hvor temp. optimum sandsynligvis er et godt stykke over frysepunktet. Men derfor kan de jo sagtens udvise aktivitet, hvis der er flydende vand tilstede, som der godt kan være ved -21°C.

Som en sidebemærkning kan nævnes, at den væsentligste årsag til at torskefisk bliver trevlede og seje i kødet ved fryselagring er aktivitet af enzymet TMAOase(trimethylamin-N-oxid aldolase). Enzymet spalter TMAO(trimethylamin-N-oxid) til formaldehyd og dimethylamin. Den dannede formaldehyd udfælder og krydsbinder forskellige proteiner, som resulterer i trevlet kød. Dette sker også ved -30°C :shock:
Nogle fotobakterier kan gro ved-30°C men ikke ved -20°C!
...så der kan altså godt ske ting og sager selvom der anvendes fryselagring. Hastigheden er blot nedsat. Mht. enzymaktivitet, siger Arrhenius noget med at hastigheden fordobles når temperaturen stiger 10 grader - og omvendt...sålænge proteinet ikke denatureres, så 3D-strukturen ødelægges.

På trods af, at CO2 godt kan donere oxygen i "slemme" tilfælde, tror jeg dog at det er mere beskyttende end atmosfærisk luft. Men frit kvælstof er nok nummer ét :)

...men...jeg ville nu stadig tørre mine svampe inden de skulle fryses :)

Senest rettet af CannaChem 30 aug 2006 13:37, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Bøh skrev:

Derfor vil jeg anbefale først at fryse svampene :wink:

Og med fryse, mener du tørre.

Ikke sandt?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

R. Girk skrev:
CannaChem skrev:
Bøh skrev:

Derfor vil jeg anbefale først at fryse svampene :wink:

Og med fryse, mener du tørre.

Ikke sandt?

*GG* Jo, helt korrekt. Tak :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Altså alle 4-hydroxylerede tryptaminer jeg har haft mine fingre i, har været meget skrøbelige, det samme så vidt jeg har læst på andre fora også gældende for 4-AcO-tryptaminer.

Så umiddelbart vil ren Psilocin/Psilocybin være mest opbevaret så koldt og mørkt som muligt, vil jeg konkludere.

Helt dehydrerede svampe, evt. pulveriserede i en tæt krukke har jeg læst skulle være fint at have i fryseren.

Titel:
Dedikeret medlem

Hvilke fotobakterier er det som kan gro ved -30 grader?
gad godt læse lidt om dem, det lyder jo alt for hardcore :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Photobacterium phosphoreum spp. Og ved højt celletal lyser de :P

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
...............

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 12:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Troll skrev:
Dextrose skrev:
Helt dehydrerede svampe, evt. pulveriserede i en tæt krukke har jeg læst skulle være fint at have i fryseren.

Mmm - Jeg har flere gange pulveriseret tørret svampe i blænderen. Resultat var at de blev næsten virkningsløse. Jeg har senere fået af vide, det er fordi de iltes for meget og derved bliver meget svagere.

Altså kraftig iltning nedbryder stofferne i svampe.

Jeg har læst om en gut, der blendede sine svampe og puttede dem i syltetøjsglas og pressede pulveret hårdt, så alle luftlommer forsvandt. Derefter forseglede han glasset med en dobbelt gumme- og silikoneforsegling og så låg ovenpå. De var stadig yderst potente efter 4 år. Og glasset blev ikke frosset ned.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
................

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 12:09, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Hvordan kan i indtage pulveriseret svamp uden at brække jer? For mit vedkomne gælder det om at sluge svampen så hurtigt som muligt, så jeg ikke når at brække mig, og pulver er jo svært at sluge :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Fandt artiklen igen på erowid:

Citat:
There always seems to be a lot of debate in the various drug orientated news groups as to how long magic mushrooms will last for. I have dehydrated mushroom powder that I grew four years ago and believe me, it is still as potent as the day I packed it. But the secret is in the packing.

Here are the main things to remember about long term storage. First of all, dry the mushrooms until they are as crisp as crackers, then put them in a blender (I use a Magimix) until they are reduced to a virtual powder. Then pack in glass jars with screw on lids that have interior rubber seals. As an added precaution, seal the thin area between the bottom rim of the lids and the bottles, with silicon. Using glass is very important. Plastic may appear impervious to air, but over a long period of time it doesn't seem to be. I once put mushroom powder in sealed plastic containers for a year and at the end of the period the powder had declined a great deal in potency. Also - very important - tamp down and compress the powder into the jar while packing. This ensures that there is minimal air inside. When you finally open up the bottles, give them a bit of a shake and then open the lid. If you see tiny particles of powder floating upwards as you open the lid, you will know that the powder has remained bone-dry and is therefore still very potent. But you can also tell by the colour - the browner the powder becomes, the more moisture it is absorbing. The ideal is to maintain them at the colour they were when packed (a light greyish beige). I don't freeze the powder, or refrigerate it, though I suppose this would probably serve to extend the life of the powder even further.

Which brings me to another interesting point. It is well known that wine is improved by being `put down' and matured for a few years.

Well, I have been handing out samples of mushroom powder to close friends that I packed four years ago and the response has been incredible. People say to me that they have never had such fantastic experiences as they do with my product. And my experiences match theirs.

There are other people here growing and marketing stropharia cubensis mushrooms, but it seems that my four year old product is hugely superior.

Somehow the notion of mushrooms attaining a sort of spiritual maturity by being kept for a few years really appeals to me. Perhaps having been born, crucified, dismembered, dried and laid to rest, mushrooms then need to be enveloped in the magnetic field of Gaia and bathed in the force fields of the planets for a few years in order to reach their full life-transforming potential.

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_info5.shtml

Titel:
Quarrelsome sponser

...............

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 12:09, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

shinsou skrev:
Fandt artiklen igen på erowid:
Citat:
Perhaps having been born, crucified, dismembered, dried and laid to rest, mushrooms then need to be enveloped in the magnetic field of Gaia and bathed in the force fields of the planets for a few years in order to reach their full life-transforming potential.

:lol:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dopenhagen
ZlazkeDågge skrev:
Hvordan kan i indtage pulveriseret svamp uden at brække jer? For mit vedkomne gælder det om at sluge svampen så hurtigt som muligt, så jeg ikke når at brække mig, og pulver er jo svært at sluge :)

Jeh har det samme problem.. jeg pulverisere de tørede svampe i 1 g doser og putter dem på store gelatine kapsler.

Hvad det gør for mig?

Ingen dårlig smag, hurtigt og smertefrit. Og jeg syntes det virker hurtiger.

Good shit

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]