Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 01:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/09/05/032848.htm?rss=true

Citat:
Diskotekers og natklubbers forening, Horesta Natteliv, beder politikere om hjælp i kampen mod hårde stoffer
[/quote]

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Heh, så godt et indslag i tv-avisen imorges kl 7.30, hvor diskoteksejerne brokkede sig over at ½ g. herion kun gav 600 kr. i bøde. Hvem faen tager herion med på et diskotek?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Optimus Prime skrev:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/09/05/032848.htm?rss=true

Citat:
Diskotekers og natklubbers forening, Horesta Natteliv, beder politikere om hjælp i kampen mod hårde stoffer

Heh, den her er også cute:

Citat:
Foreningen mener ikke, at konsekvensen af at blive grebet med narko står mål med forbrydelsen.

Men i bund og grund har diskoteksejeren kun ca. 1 problem, som egentlig er legitimt:

1. Hvis folk lammer sig i medbragte stoffer sælger de ikke noget alkohol, og det skader business.

Det er vel i bund og grund omfanget af forbrydelsen?

Jeg har ikke stor nok erfaring til at sige, om folk på andre stoffer end alkohol generelt opfører sig værre eller bedre, men slag på tasken er det vel ikke specielt meget værre(?)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Malkavian skrev:
Men i bund og grund har diskoteksejeren kun ca. 1 problem, som egentlig er legitimt:

1. Hvis folk lammer sig i medbragte stoffer sælger de ikke noget alkohol, og det skader business.

Det er vel i bund og grund omfanget af forbrydelsen?

Ja, og måske henvendelser fra andre kunder, der er trætte af folk der har taget for meget mdma(f.eks.), og derfor ser farlige/ubehagelige ud.

Men at det lige præcis er heroin forstår jeg ikke. Tror ikke en heroinpusher ser nogen fordele i at handle fra et diskotek, og desuden er diskoteksgæster heller ikke lige dem der køber mest heroin

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Der er også mulighed for at debattere emnet inde på DR's hjemmeside, jeg håber i vil deltage med nogle gode argumenter da det føles lidt som en one man army imod hysteri og uvidenhed. skriver som frankp derinde.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nogen der kender den svenske lovgivning på området? Jeg studsede også over de lige valgte heroin (kender ikke EN eneste der bruger det - og keder en del der snyder efterhånden)...

Måske er kontrasten på strafferammen lige netop højest på heroin...

Men som i også er inde på, det handler jo om (mistet) omsætning - ikke en skid andet... Langt de fleste på amf/E/cola opfører sig jo som regel noget mere afslappet end folk der er spændt helt op på Bacardi Rom og fadøl, så det kan ikke være derfor i hvert fald....

Og så lidt OT - er jeg den eneste der er ved at brække mig over alle de politikkere, som er ved at falde over hinanden med "gode" forslag dagen efter der har været noget i TV om et eller andet den store offentlighed mener er skidt? Eksempler ku være dyretransport, kødkontrol, børn der chatter på nettet og nu senest narko... :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bøh skrev:
skriver som frankp derinde.

Ah, så var det dig, der var den eneste, der støttede mig op i debatten om weekend-narko for et par mdr siden. Tak :D

Titel:
Dedikeret medlem

Det var så lidt :) Debatten derinde er præget af elektrikere som mener de er eksperter på alt

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ha ha jeg måtte også lige blande mig - mit indlæg er ovenikøbet det mest anbefalede lige nu (skriver som Moonpie)...

Men det er meget tydeligt de fleste kun keder til stoffer fra Ekstra Bladet - alligevel afholder det ikke folk fra at udtale sig som eksperter :roll:

Det er dog dejligt at se relativ mange støtter en eller anden form for legalisering :!:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

fedt at I gider... :)

Titel:
Dedikeret medlem

HanneFinn yder dog en del modstand.

Jeg har regnet lidt på tallene fra sundhedsstyrelsen, og næsten alle tal taler entydigt imod statspropagandaen og EB fakta.

Der er dog nogle få tal som ikke ser alt for lyse ud, men de kan i høj grad netop forklares som en konsekvens netop af den oplysning folk har fået og grad af uvidenhed folk besidder overfor de stoffer de indtager.

kan i gætte hvilket stof næsten 12.000 mennesker blev indlagt på psykiatriske afdelinger for sidste år?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
kan i gætte hvilket stof næsten 12.000 mennesker blev indlagt på psykiatriske afdelinger for sidste år?

Jeg var også noget overrasket da jeg så det var alkohol. Jeg synes det er lidt svært at begribe hvorfor der er så mange der blir indlagt på psykiatrisk. Der må vel være mange der er så afhængige at de oplever delerium :?

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]