Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg kom - rent hypotetisk forstås - til at tænke på, om det virkelig passer, at politikøtere kan lugte hash igennem vakuumpakket kaffe o.l., som panserne hævder. Hvis man ser programmer om smugleri, siges det altid, at politihunde kan finde hashen ligemeget, hvor godt den er skjult, men hvis det var rigtigt, hvorfor er det så somme tider nødvendigt for toldere og politi at gennemrode en lastbil fuldstændig for så at finde hashen gemt i et hemmeligt rum eller under vognen? Hvis de latterlige hunde var så effektive, som det påstås, skulle det vel være nok at lade dem gå rundt og lugte lidt bag i lastbilen, eller hvad?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Selvom hunden giver udslag ved fund, kan smuglerne jo sagtens ha' lortet gemt godt af vejen... det er jo heller ikke altid at der er en hund til rådighed - de skal jo virkelig special uddannes... men tror ikke at vacum pakket kaffe er nok... men hvis du har held til at puste lidt pulver i næsen på kræet... :roll:

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg tror det er et spørgsmål om at pakke sit hash godt nok. Hvis man pakker det 100% lufttæt og ikke spilder noget overhovedet uden for sin pakke eller på tøj osv, tror jeg ikke den kan lugte det. For hvis der ingen molekyler overhovedet er fra hashen udenfor pakken så kan hunden vel heller ikke lugte det. Men jeg tror det er ret svært at få til at fungere i praksis.

-Jimmy Carter

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Well jeg har da siddet fast på vej ind i tjekkiet fordi en hund ku lugte tjalle på mit tøj...

De hunde er no for syge,

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Jeg kan bekræfte at 5g god ryger frosset inde i 1,5kg hjemmelavet humus godt kan gå forbi en trænet narko hunds næse!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

4-Yen skrev:
Jeg kom - rent hypotetisk forstås - til at tænke på, om det virkelig passer, at politikøtere kan lugte hash igennem vakuumpakket kaffe

Jeg tror ikke helt på det, men jeg tror til gengæld på, at det kan være svært at holde ydersiden på sin indpakkede hash helt ren, når man sidder lige ved siden af 1½ ton ryst nede i Marokko :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Da jeg var værnepligtig var der en narkohund forbi vores stuer, og lure efter hash ol...
Jeg havde et par bukser liggende i mit skab, som jeg tidligere havde haft 10g hash, liggende i lommen på.. Mit skab var self, det eneste som hunden reagerede ved, og alt hvad jeg ejede skulle lige gennemrodes.. så tror de kan nogle tricks de hunde :)
Men en af dem jeg boede på værelse med, havde noget amf liggende i skabet, og det reagerede hunden ikke ved? Underligt sys jeg, er hash mon lettere at lugte for sådan en krabat?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

LeSeiD skrev:
Da jeg var værnepligtig var der en narkohund forbi vores stuer, og lure efter hash ol...
Jeg havde et par bukser liggende i mit skab, som jeg tidligere havde haft 10g hash, liggende i lommen på.. Mit skab var self, det eneste som hunden reagerede ved, og alt hvad jeg ejede skulle lige gennemrodes.. så tror de kan nogle tricks de hunde :)
Men en af dem jeg boede på værelse med, havde noget amf liggende i skabet, og det reagerede hunden ikke ved? Underligt sys jeg, er hash mon lettere at lugte for sådan en krabat?

Det kan være den ikke er trænet til at lugte amf endnu.. Men lyder da lidt steneren..

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Så vidt jeg ved er det sjældent hunden er trænet til at lugte 109473646 forskellige stoffer.

Junior medlem

Det fungerer således:

Man kan ikke pakke noget ind så hunden ikke registrerer det.
Det er fordi at uanset om man spilder noget bevidst eller ej, så vil der altid være små mængder overført fra skosåler, men især tekstiler vil være med til at bære molekyler fra stoffet med sig. Det medfører en slags "forurening" af luften omkring stoffet og indpakningsforanstaltningerne. Denne "forurening" vil næsten i 100% af tilfældene afsættes i indpakningen og området omkring den. Husk størrelsforholdet i "molekyleverdenen" gør at når man forstørrer selv ting der umiddelbart virker helt glatte, så er de faktisk fyldt med riller, furer og huller. Der sætter duftmolekylerne sig fast.

Hunde der bruges af politistyrker er altid trænet til at reagere på flere stoffer. Hundens snude der så fintfølende at den ikke dufter "hash" "kokain" eller "heroin" men rent faktisk kan dufte molekyler der svarer til noget den er trænet til at reagere på- det nytter derfor ikke at ændre et stofs kemiske sammensætning for at slippe udenom. Den finder det.

Historien med kaffen skyldes filmen "frækkere end politiet tillader" med Eddie Murphy. Der har smuglerne pakket deres drugs i kaffe... iflg. en dansk poltimand jeg kender har de siden den film set utallige forsøg på at smugle dope i kaffe. Det er fantasi.

Jeg kan oplyse at når hunden reagerer er det ikke sikkert den har fundet stoffet. DEN REAGERER PÅ MOLEKYLERNE,- og så er det TOLDERNES job at skille dit gear ad og finde hvad du gemmer.

Hvis du leger med tanken om en smuglerkarriere kan jeg oplyse at tønder af plast der har været bruget til kemikalie opbevaring gennem flere år kan anvendes. Her må selv den kraftigste snude gi op...

regards
S

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Jeg er næsten 100% sikker på at hvis tjalden er vakum pakket kan hunden ikke lugte igennem det! men selvfølgelig hvis der sidder sporer efter tjalden på ydersiden.. næsten umuglig at undgå!!

grunden til at folk forsøger sig med kaffe, er at de har hørt et latterligt rygte om at kaffelugten skulle forvirre hunden!!!

;)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Så i teorien kunne man vel bare vakumpakke sit dope adskillige gange, smøre det ind i et usselt kemikalie, sørge for at ens tøj og sko ikke på noget tidspunkt har været i nærheden af dvs. stof molekyler osv?

Der er vel for fanden en grænse for hvad de køtere kan lugte!?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hmm...

Laast!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Tråden genåbnet. Jeg synes emnet er lidt på kanten af hvad, der hører hjemme på psychedelia. Lad os endeligt få en diskution om det. Måske bør trådens navn blot skifte navn? "Smugling af hash" lyder liiiiidt... ;) Ikke?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Stonez skrev:
Tråden genåbnet. Jeg synes emnet er lidt på kanten af hvad, der hører hjemme på psychedelia. Lad os endeligt få en diskution om det. Måske bør trådens navn blot skifte navn? "Smugling af hash" lyder liiiiidt... ;) Ikke?

Ja jeg mener nu heller ikke den slags hører hjemme her, men her er mine 2 cents:

Hvis du regner med at blive udsat for en hund kan du ligeså godt droppe det.
Hvis du ryger hash dagligt luger al dit tøj kraftigt nok til at en hund vil reagere, og hvis hunden ser ud til at lugte noget gennemsøger politiet det hele.

Hvorfor osse smugle hash? Det er altid nemt at få fat i, lige meget hvilket land. Det kræver bare lidt gå på mod.

Her er en hjemme side (Som jeg ikke helt ved om er alt for psy.dk's regler) hvor der står om lovgivning ang. weed i en række lande og en osse metoder til at skaffe det (ikke adresser selvfølgelig):

http://www.webehigh.com

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Kolding, Danmark
Hvad med bare at sprøjte sit dope med en omgang gå-væk hund?

Titel:
Her er lidt infoom narko hunde, der er ikke ret mange af dem her hjemme.

Jeg mener de har 4-6 aktive narko hunde i hele DK, de bliver trænet i ålborg og er primært udstationeret i kastrup og billund. De bliver selvfølig flyttet rundt og der bliver fortaget stikprøve kontroller, generelt er det slet ikke en trænet narko hund der gennemsøger dig. Der imod er du selv et total godt måle instrument til at afsløre om du gemmer noget, når hunden snuser rundt og du begynder at svede og kigge nervøst rundt.

Vacum pakning af hash kan sagtens lade sig gøre, der er endda special lavet poser der har så små pore at duft molecyler ikke kan passere gennem. Der er overfladen af pakken der er problemet som nævnt, men jeg må også erklære at dette ikke er i psychedelias interresse at lære folk at smugle. Derfor vil jeg undlade alt for mange detaljer, men opbevar pakken i en balje nedsænket i et opløsnings midel der tager duftpartikler, transpotere den så til et rent rum. Gå i bad og vask dig meget grundigt, vask din krop og hår minimum 3 gange med god sæbe, dette dræber og fjerner 95% af alle duft stoffer og baktereier på kroppen. Ifør dig helt nyvasket tøj eller ny indkøbt tøj, nu skulde du kunne trække posen op af opløsningsmidlet og tørre den af og være klar til transport.

Ryger du hash eller ligne der hjemme er det nok nemt et problem, men jow det kan godt lade sig gøre at vacum pakke hash så en hund ikke kan finde det.

MVH
Piercer

PS. Har erfaringere med hvor fin en næse sådan en rigtig narko hund har, det er ikke bare pis de kan sku lugte det pis på lang afstand.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]