Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvad er din erfaring med anti-depressiva og stimulanser (som fx amfetamin, ecstasy etc.)?
Jeg tager sertralin, og i forgårs var jeg påvirket af alkohol og amfetamin samtidig men jeg syntes ikke der var nogen forskel som sådan jeg fik dog mere angst dagen men i dag har jeg det meget fint :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ved MDMA(ecstasy) har jeg haft på fornemmelsen sertralin har neutraliseret det en hel del, det var dog kun de 2 første gange.

Ved kokain og amfetamin har jeg ikke følt sertralin påvirkede rusen.
I starten da jeg drak samtidig med at jeg tog sertralin blev jeg lettere konfus og svimmel.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Amfetamin udløser dopamin, ecstacy udløser primært serotonin.
Antidepressiva(SSRI), hæmmer genoptagelsen af serotonin i de serotonerge receptorer, og ecstacy virker bl.a. ved at "vende" disse genoptagelses kanaler, så de istedetfor at genoptage serotonin, pumper serotonin ud i synapsespalten. Derfor virker ecstacy stortset ikke når du er på ssri.

Vær meget forsigtig ved brug af stimulanser under en depression.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ZlazkeDågge skrev:
Derfor virker ecstacy stortset ikke når du er på ssri.

Ubehagelig videnskabelig bullshit!

Så er det heldigt der er så mange forskellige ting i de piller.

Titel:
Junior medlem

ikke for noget men var det ikke en god ide at stoppe med stofferne når du for anti-depressiv medicin?? Stoffer er da meget sjove at tage, men de kan også være farlige. Tænk også på det liv du skal føre når du bliver ældre... Bare min mening

orla :-)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Etherlungs skrev:
ZlazkeDågge skrev:

Hvad snakker du om? Det er da ikke bullshit!
Og ja, det er da virkelig dejligt der er alt mulig andet lort i pillerne, end der egentlig skulle være.. :roll:
Som Orla siger, lad dog vær med at tage stoffer hvis i er på antidepressiva, kan ikke forestille mig det hjælper på situationen.

Mvh Fluffy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Etherlungs skrev:
ZlazkeDågge skrev:

Hvis du var en robot ville jeg bruge følgende kommando: check=brain: if brain=1, goto #research

Jeg skriver ecstacy(MDMA), jeg skriver ikke kiks. Min forklaring er korrekt, men hvis du har oplevet at dine kiks virkede selvom du var på SSRI, så har du jo selv skrevet forklaringen.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

ZlazkeDågge skrev:
Amfetamin udløser dopamin, ecstacy udløser primært serotonin.
Antidepressiva(SSRI), hæmmer genoptagelsen af serotonin i de serotonerge receptorer, og ecstacy virker bl.a. ved at "vende" disse genoptagelses kanaler, så de istedetfor at genoptage serotonin, pumper serotonin ud i synapsespalten. Derfor virker ecstacy stortset ikke når du er på ssri.

Vær meget forsigtig ved brug af stimulanser under en depression.

Jo, det virker skam fint, det er bare dumt.

Titel:
Man kan sagtens få en virkning ud af MDMA selv om man er på SSRI. Selv om re-uptake receptorerne delvist er blokeret skal det ikke forstås som at virkningen fuldstændig udebliver. Men med stigende dosis SSRI (af den ene eller anden art) vil virkningen af MDMA også forringes.

Nu skal man så også tænke på, at der i ecstasy tabletter typisk også findes amfetamin og/eller methamfetamin, så det vil, under alle omstændigheder virke.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
godt med noget respons, tak for svarene.
og nej det var heller ikke meningen jeg skulle tage amfetamin den dag,
jeg blev desværre bare lidt for fuld til at tænke mig om. jeg er nemlig "stoppet" 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fluffy McPooch skrev:
Etherlungs skrev:
ZlazkeDågge skrev:

Og ja, det er da virkelig dejligt der er alt mulig andet lort i pillerne, end der egentlig skulle være.. :roll:
Som Orla siger, lad dog vær med at tage stoffer hvis i er på antidepressiva, kan ikke forestille mig det hjælper på situationen.

Mvh Fluffy

Bullshit er måske lidt meget. Det er en ekstrem tør HR aktivitet du udfører.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Deacon skrev:
godt med noget respons, tak for svarene.
og nej det var heller ikke meningen jeg skulle tage amfetamin den dag,
jeg blev desværre bare lidt for fuld til at tænke mig om. jeg er nemlig "stoppet" 8)

Godt at høre du er "stoppet", men endnu bedre ville det være hvis du virkeligt er STOPPET! ;) Tro mig, amfetamin (eller stoffer generelt) er ikke godt hvis du har en depression. Jeg var desværre selv længe om at opdage det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Etherlungs skrev:
Fluffy McPooch skrev:
Etherlungs skrev:
ZlazkeDågge skrev:

Mvh Fluffy

Bullshit er måske lidt meget. Det er en ekstrem tør HR aktivitet du udfører.

Meget muligt. Men mener du det er forkert at gerne ville have at pillerne indeholder det de egentlig skulle? Vi ved jo allesammen(eller nogle?) at blandingen MDMA og Amfetamin er mere neurotoksisk end godt er. Og det er jo for det meste lige nøjagtig dét, der bliver blandet i pillerne sammen med MDMA. Og du ville måske også mene at det er smart at indtage stoffer på antidepressiva? Tag dig sammen!

-Fluffy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Fluffy McPooch skrev

Men mener du det er forkert at gerne ville have at pillerne indeholder det de egentlig skulle? Og du ville måske også mene at det er smart at indtage stoffer på antidepressiva? Tag dig sammen!

-Fluffy

Det var skrevet i en sarkastisk tone, det er overhovedet ikke fedt at ecstasy piller indeholder så meget forskelligt. Jeg er ked af hvis det har gjort dig oprørt, boardet kan vel heller ikke bruge den slags sarkastiske bemærkninger.

Jeg er udemærket godt klar over der intet smart er ved at indtage stoffer på antidepressiva, jeg svarede i denne tråd fordi jeg tilfældigvis har taget 3 kiks på de 3 år jeg har taget sertralin hver dag.
Det er en dårlig ide.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Etherlungs skrev:
Citat:
Fluffy McPooch skrev

Men mener du det er forkert at gerne ville have at pillerne indeholder det de egentlig skulle? Og du ville måske også mene at det er smart at indtage stoffer på antidepressiva? Tag dig sammen!

-Fluffy

Det var skrevet i en sarkastisk tone, det er overhovedet ikke fedt at ecstasy piller indeholder så meget forskelligt. Jeg er ked af hvis det har gjort dig oprørt, boardet kan vel heller ikke bruge den slags sarkastiske bemærkninger.

Jeg er udemærket godt klar over der intet smart er ved at indtage stoffer på antidepressiva, jeg svarede i denne tråd fordi jeg tilfældigvis har taget 3 kiks på de 3 år jeg har taget sertralin hver dag.
Det er en dårlig ide.

Sorry, men det er altså svært at se sarkasme på skrift... :wink:
Og dit svar på hvad jeg havde skrevet, virkede heller ikke som om du jokede, men fuck det. Lad os ryge en virtuel :joint: og glemme det... :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]