Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 17:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Hej, har været en tur i dyrehaven her i Torsdags og lede efter SN.. Rendte rundt i 5 timer (mest ved eremitagen) og fandt sammenlagt 2 stk... Ik noget at råbe hurra for, men det var nu fascinerende at se flere hundrede hjorte stå og græsse på plænen :shock: !

Jeg har et par teorier om hvor det er jeg skal lede men ved ikke om de er helt ude i hampen :?:... Jeg har ladet mig fortælle at de vokser der hvor hjortene skider og det er som regel i kanten af skoven, altså lige udenfor i græsset.. Men den teori bar altså ikke umiddelbar frugt så om der ik lige var en der ku be/afkræfte den :?:

Er der i øvrigt nogen der har nogen gode tips til hvor man skal lede mht bakker, skov, eng...? Og er der noget man kan gå efter mht vegetationen: grønt græs, fugtig bund, træer, andre svampe :?:

Er der nogen der har haft større held i dyrehaven i år, ku jo være de ik helt var kommet endnu :?:

Og lige her til sidst: Nogen der kender gode steder i nærheden af kalundborg linjen (regionaltog)... Tar tit turen og der er MASSER af marker... Men det er sgu en lidt lang strækning!!

På forhånd tak for hjælpen :wink:

Senest rettet af Cubensis 10 sep 2006 12:08, rettet i alt 1 gang.

Titel:
UTFSE http://www.mushroom.dk/svampe/index.php ... ay&ceid=12

Men har ladet mig fortælle af en gammel hippie at hvis de der spidse planter som står ved vandløb er på marken.. Så er der bonus..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan du uddybe "spidse planter ved vandløbet"??????????

PS: Har læst guiden mindst en milliard gange, men der må da findes bedre hints til at finde dem..!!

PPS: Er ik interesseret i dem på golfbanen.. Det er jo hele jagten og analysering af vegetationen der er spas!!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Nematoden skrev:
PPS: Er ik interesseret i dem på golfbanen.. Det er jo hele jagten og analysering af vegetationen der er spas!!

Det lyder godt. Så kan du faktisk søge i det resterende af Dyrehaven, og overlade golfbanerne til os andre :P
De står over hele haven i sæsonen i forskellig koncentration...men jeg så nada derude d. 23/8, så det er jo snart tid til at prøve igen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

de spidse planter ligner kæmpe purløg og hedder hvis noget i stil med junkus effesus...

bedst er steder der er lavt liggende steder på marken og gerne i nærheden af søer hvor der er rigligt med vand... bare min erfaring :!:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
jep! aldrig på toppen af bakkerne, nærmere 20 cm under og nedefter.. imo
gunstighed for høj fugt i det hele taget (variere selvf. efter hvor meget det har regnet og hvor fugtig luften er)
Hatten lader desuden til at nyde godt af at være omgivet af græs i egen højde/1-2cm variation.

Men det er sgu lidt svært at generalisere

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MaroK skrev:
jep! aldrig på toppen af bakkerne, nærmere 20 cm under og nedefter.. imo
gunstighed for høj fugt i det hele taget (variere selvf. efter hvor meget det har regnet og hvor fugtig luften er)
Hatten lader desuden til at nyde godt af at være omgivet af græs i egen højde/1-2cm variation.

Men det er sgu lidt svært at generalisere

Det var guf... Lige den slags info jeg ledte efter, Mange tak

1RB The best: Tak for for navnet Juncus, håber det bærer frugt

Held og lykke guys.. Det ka være vi ses derude :wink:

Titel:
1RB The best skrev:
de spidse planter ligner kæmpe purløg og hedder hvis noget i stil med junkus effesus...

:yeah:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er lige vendt hjem fra dyrehaven efter 5 timer intens svampejagt (thank god 4 ephedrah) og av min lyske :?

Det lader til at de så småt er ved at poppe op inde i skoven, fandt samlet 5 stk, hist og her..

På selve sletten var der umiddelbart ikke nogen SN.. Det er sgu for tørt!!
Jeg fandt en masse Juncus effesus og kunne næsten gætte mig til hvorfor SN vil kunne findes i nærheden af disse.. Ser ud til at de godt ka li fugtige områder 8)
Men er det så sådan at hvis man ser Juncus så er det bare om at kaste sig ned... Hvorfor?

PS: De smager ikke af purløg!!

Titel:
Medlem

Var også ude for 2 dage siden i Dyrehaven. Var ude på golfbanerne og sletten i et par timer. Fandt ingenting.
Var tilgændgæld i Asserbo på alm. spisesvampe jagt i sidste weekend og DAMN! Har aldrig fundet så mange svampe før på så kort tid. Fyldte 2 indkøbposer på lidt over en time, med diverse rørhatte. Mums.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]