Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hjernens kemi og fremtidens psykiatriske lægemidler:
Foredrag ved dr. Jan Kehler, H. Lundbeck A/S
Foredraget vil forælle om sammenhængen mellem hjernens kemiske signalsystemer, bevidsthedsoplevelser og psykiatriske sygdomme. Foredraget vil komme ind på, hvordan lægemidler påvirker hjernen, og hvordan bevidsthedsudvidende stoffer virker. Endvidere vil foredraget indkredse, hvordan denne viden kan bruges til at skabe fremtidens lægemidler til bedre behandling af psykiatriske sygdomme.

Arrangementet bliver afholdt tirsdag d. 7. november 2006 kl. 19.00 i auditorium F, institut for matematiske fag på Århus Universitet. Medlemsskab til UNFs foredragsrækker koster 40 kr., og man kan tilmeldes ved indgangen til hvert foredrag.

Samlet program:
http://aarhus.unf.dk/program.php

Jeg vil ihvertfald være at finde den dag, så skriv hvis i kommer, så danner vi fælles front :lol:

Senest rettet af shinsou 06 nov 2006 14:59, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg tror sgu også at jeg vi møde op! Lyder som kanonspændende aften, og ved lige hvad jeg skal spørge om:

Hrhmm

"Hr. Kehler, jeg er en stor fan af opiater, syntestiske såvel som naturlige, hvad kan man regne med inden for det felt? Udover depot-udgaver af så fantastiske præperater som Oxymorphon og hydromorphon, hvad er der mere under udvikling, eller i laboratoriet inden for analgesika? Hvad kan vi opiofile regne med at se på markedet af syntetiske opiodier inden for de nste par år?"

eller:

"Yo Kehler, har i noget godt på vej som man kan lamme sig på? I kan godt droppe de der Tramadol, man bliver ikke basket af dem, selv når man kværner bajere sammen med dem"

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har svært ved at se at nogen kunne putte GHB i min drink uden jeg ville kunne smage det ved første tår. Og hvem bunder så sin drink når den smager direkte hæslig?

Jeg ved ikke med de andre stoffer - dem har jeg ikke prøvet. Men jeg tror der er et stort opmærksomhedspotientiale, eller som tidligere nævnt, vandrehistorie over hele konceptet.

Titel:
Lyder spændende... mon han også kommer til københavn?

Titel:
Medlem

Grufle skrev:
Jeg har svært ved at se at nogen kunne putte GHB i min drink uden jeg ville kunne smage det ved første tår. Og hvem bunder så sin drink når den smager direkte hæslig?

Jeg ved ikke med de andre stoffer - dem har jeg ikke prøvet. Men jeg tror der er et stort opmærksomhedspotientiale, eller som tidligere nævnt, vandrehistorie over hele konceptet.

Ja, lige mine ord! Og når så vi har fældet det træ, kan vi passende spørge nede i Equinox om de har flere hjul til rampen. Gad vide hvor stolen ville slå sig ned, de andre snakkede om ude i Skåde Bakker?

Titel:
Insane psychedelia user!

Pharm skrev:

Nein!
http://kbh.unf.dk/program.php

Titel:
Dr. Phibes skrev:
Pharm skrev:

Nein!
http://kbh.unf.dk/program.php

Æv, men så må jeg se det om hjernen og sex.

Titel:
Insane psychedelia user!

Og sprængstoffer 8)

Husk også at der er offentlige foredrag i naturvidenskab på AU den næste måned. Årets emne er Liv, det kan der vist ikke være nogen som ikke er interesserede i. Jeg regner med at komme til alle, så kig efter ham den lækre 8) Se her.

Titel:
Puha ja, det lyder også spændende, så længe det ikke er Holger der forelæser :lol:. Bliver et stramt program det her semester :D

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dr. Phibes skrev:
Og sprængstoffer 8)

:D Jaah! Det er med Hans Zwisler Jensen; har i tidens løb overværet nogen stykker af hans forelæsninger. Han er en sjov fætter - og ved sin del om emnet. Der er sjældent risiko for at folk falder i søvn under hans shows.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Grufle skrev:

wtf? Hvad faen har det med et foredrag om neurokemi at gøre?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Ikke dårligt. Hvis tiden tillader det, vil jeg komme.
De offentlige foredrag lyder da også som noget, der er værd at se nærmere på.

Titel:
Dedikeret medlem

Holger? Fysik-Holger? Jeg hørte på manden solo i to timer engang, Damn, der sker sgu noget!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Saa er det imorgen, at foredraget bliver holdt. Be there or be square!

Billede

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg vil helt sikkert også være at finde derovre!
Det kan man ikke tillade sig at misse...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Opsummering: Alt i alt havde han en masse godt at byde på, og det står efterhånden ret klart for mig, hvordan CNS, rent basalt, virker. Og arbejdsprocesserne inden for hans fagområde synes jeg også var meget spændende at høre om. Dog kunne jeg have undværet 'dræbersvampe' artiklen og den generelle uvidenhed om psykedelika, når han nu ligefrem selv siger, at en del af foredraget vil handle om det.

Og så var jeg personligt meget uenig i hans opfattelse af, at livet går ud på at belønne sine systemer mest muligt på en naturlig måde(udspringer af en kort snak efter foredraget)

Men ellers godt

Titel:
Dedikeret medlem

Ja, det var ganske fint.

Mht. hans syn på, hvad stofferne kan bruges til, så tror jeg ikke helt, han har gennemtænkt sin egen argumentation. Han sagde (i den lille snak bagefter), at man sagtens kunne udføre kognitiv terapi uden brugen af stoffer (fx de psykedeliske). Det er skam også en meget vigtig pointe, men han glemmer bare lige, at han selv arbejder for et firma, som producerer stoffer, som gør det muligt for depressive patienter overhovedet at kunne gennemgå terapi. Uden disse stoffer ville det altså ikke være muligt for den depressive at være modtagelig overfor terapien.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]