ZlazkeDågge skrev:
elmand:
Har hørt folk gøre nogenlunde det samme, ved at ligge et juletræ ned, så der ville vokse flere grene ud, og derved få større udbytte til pyntegrønt.
Er det også derfor du har gjort det? Altså, større udbytte?
Njaa.. Det var sådan set mere for sjovt

hehe... Og så fordi jeg startede planterne op i min vindueskarm(skrå-vindue), så af praktiske årsager bandt jeg dem ned for at kunne havde dem i højden.
FLIPLISMC'S skrev:
Har godt hørt det med at binde dem ned. men får man så ikk et godt udbytte på den ene halvdel men knap så godt på den anden halvdel hvis du forstår mig.
Altså hvis du ligger dem ned (binder dem ned), så vil grenene jo begynde at vokse opad, mod sollyset. De grene der er på skyggesiden vil bare dreje sig og vokse mod lyset.
Binder man dem helt ned, så de ligger vandret, så har du ret i at man får en plante med en "halv krone", eller et "halvt juletræ" hvis du forstår.
Men du har stadig lige så mange grene, dem på skyggesiden vender sig bare og vokser videre den anden vej. Hmm, understand?
Nej jeg har ikke høstet det hele.
Alle billederne er taget i dag, og det der hænger til tørre er kun høsten fra én plante, som jeg desværre ikke har billeder af.
Den plante var også bundet ned på en sjov måde, derfor ser det der hænger til tøring, måske lidt sjovt ud i formen.