Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: 2c-b og 5-htp
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Har hørt mange snakke om at 2c-b har en lidt stimulerende effekt alla mdma, og det kan jeg da også godt følge dem i. Har bare ingen steder set at folk foreslår at man preloader og afterloader det med 5-htp som de gør med mdma og så ville jeg bare høre om man burde gøre det :)?

Også en anden ting jeg har tænkt lidt på, kan man få for meget 5-htp ? Jeg mener hvis man tager det sådan flere dage efter at man har trippet og evt. tripper tit.. Kan man evt. blive resistens?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Påvirker 2c-b overhovedet serotoninen?

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
DabberJoe skrev:
Påvirker 2c-b overhovedet serotoninen?

Det var jo lidt det mit spørgsmål gik på :D

Selvfølgelig påvirker det, spørgsmålet er vel hvor meget det er?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det er ganske uvirksom at tage 5-HTP i forbindelse med 2CB, da 2CB virker ganske anderledes end MDMA.

MDMA virker fortrinsvis ved at få cellerne til at tømme deres indhold af seretonin ud i synapsekløften. Derfor kan man godt løbe tør for seretonin i slutningen af trippet. Det er grunden til at det er godt at tage 5-HTP.

2CB er en 5-HT2A receptor agonist. Dvs. den sætter sig på disse specielle seretonin receptorer istedet for bl.a. seretonin, og dette udløser en psykedelisk oplevelse. Her sker der altså ikke noget øget forbrug af seretonin, og som følge heraf er det ikke nødvendigt at forebygge med 5-HTP.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Fanny skrev:
2CB er en 5-HT2A receptor agonist. Dvs. den sætter sig på disse specielle seretonin receptorer istedet for bl.a. seretonin, og dette udløser en psykedelisk oplevelse. Her sker der altså ikke noget øget forbrug af seretonin, og som følge heraf er det ikke nødvendigt at forebygge med 5-HTP.

Men under påvirkelse af 2C-B eller andre agonister som binder sig til serotonin receptorerne, vil der vel ske en øgning i aktiveringen af de neuroner, i forhold til normalt. Ved aktivering af neuronerne bliver der jo udløst serotonin. Derfor skulle man da tro, at der på trip vil blive udløst mere serotonin end normalt.
Men det er nok så lidt at det ikke rigtigt har noget at sige, og kunne forestille mig, at hvis man sørger for at få lidt tryptofanholdig mad inden eller under trippet, vil 5-htp være helt unødvendigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]