Zarathustra skrev:
R. Girk skrev:
SunVeil skrev:
Hvis den virkelig skulle gi mening, hvorfor så stoppe ved 10 dimension i et uendeligt universe er der slet ingen grund til at stoppe ved 10ende dimension hvis man lige ryger en koger og tænker over det, så kunne de ligeså godt have stoppet ved 8. dimension, altså infinity.
... Eller ved
∞. dimension?
Ham fyren med den androgyne stemme siger jo, at det er umuligt at forestille sig flere dimensioner end den 10., da det "punkt" som den 10. dimension udgør er samlingen af alle mulige universer. Og da dette dækker "alting", er det umuligt at forestille sig et nyt punkt, som det første punkt kan forbindes med for at skabe en linje (og dermed en ny dimension). Hvis du har et svar på, hvad dette punkt skulle være, så skriv lige - for i min lørdags-stener virker det hele meget plausibelt.
Han siger jo også til sidst, at superstreng-teorien siger, at alle muligheder er indeholdt i den 10. dimension.
Jooow den trykker sgu lidt, men synes nu godt man kan forestille sig et nyt punkt ret nemt faktisk. Strengeteori siger at alle de uendelige muligeder bliver projiceret af de her strenge og det kan alt sammen være inde i den 10. Dimension.... Men så igen forstår jeg så ikke helt hvorfor det ikke kunne være ligeså logisk at der igen er endnu et punkt som er en helt anden variation af de uendelige muligheder i strengeteori.
Tror lidt det er ord der kører galt, for så snart noget er et helt "system" burde der vel også være et uendeligt af variationer af det.
Jeg kan simpelthen ikke helt få det ind i hovedet lige præcis hvorfor der skulle være en grænse for hvornår dimensionerne ikke skulle kunne forsætte i en uendelighed.
Men de VÆLGER altså af en eller anden grund at sige at den 10. dimension indeholder alle muligheder i troen på at "alle muligheder" altså ikke har en dimension som er en variation af den.
I MIN hjerne virker det bare logisk på en sjov måde at hvis alle muligheder forsætter i en uendelighed, jamen så ville der jo aldrig være en grænse for hvornår "alle muligheder" er indeholdt i en dimension.
"Alle muligheder" er i det hele taget et misvisende ord for noget uden grænser og ende. Altså noget uendeligt. Hvordan kan den 10ende dimension være uendelig uden at ha en uendelig "Mængde" dimensioner bag sig. Det er jo teoretiske muligheder at hele strengteori og uendeligheden også har et uendeligt antal variationer af sig.
Eller ?