Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er det vist nået til min by og folk er begyndt at snakke om det, så må hellere få sat mig ind i sagerne... har søgt lidt her på forum og har da forstået lidt om start doser osv..

Men ville lige være helt sikker, det er et (hvidt) pulver og det anbefales at indtage oralt (da det er smertefuldt at sniffe)?

Og man kan forvente et MDMA-lignede trip, dog med flere visuals? og en længere varighed (omkring 8 timer)?

Nogen der gider lave en kort opremsning for os nybegyndere - do's and dont's :D

Kan man se forskel på 2C-B, 2C-E og hvad der ellers findes - eller kan prisen måske bruges som indikator?

Titel:
Flueknepper kongen

Det gør enormt ondt i en 5-10 minutter at insufflere lortet, men det virker til gengæld hurtigere og kraftigere, og man får ikke så ondt i mawsen af det

En meget kort opsummering: LSD uden det store mindfuck. Selvfølgelig er det mere kompliceret end som så. :wink: Læs evt på erowid.org

Titel:
Admin
Brugeravatar

Det er et hvidt pulver ja. Det kan også, som du siger, anbefales at indtage oralt da det, mildt sagt, svier ad helvedes til nasalt. Men man opnår dog en langt hurtigere rus og man skal også bruge en mindre dosis. Du skal ikke forvente en MDMA-agtig rus. Nogle siger det er lidt henad MDMA for dem, men andre, mig selv deriblandt, virker det ikke sådan for. Hvis du endelig skal sammenligne det med noget, skal det nok være LSD eller svampe. Varigheden er ikke så lang igen. Ihvertfald ikke 8 timer vil jeg mene.

Du kan godt se forskel på 2C-B og 2C-E. 2C-B er et krystallinks pulver der er kridhvidt. 2C-E ligner mere bittesmå stykker flamingo eller lommeuld (?). Det er også kridhvidt. Men jeg ved nu ikke om det bare er fordi det er nogle sære batches jeg har haft. Jeg kan ikke rigtig give nogen forklaring på hvorfor det har sådan en substans.

Mht pris og renhed så plejer 2C-B og 2C-E at være notorisk rent. Det er ikke rigtigt noget der er så meget salg i, så folk cutter det ikke. Hermed ikke sagt at det ikke kan forekomme, men jeg har ihvertfald aldrig oplevet det.

-Jimmy Carter

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
2c-b er for mig en utrolig farverig oplevelse. Og et rigtig fedt hygge-stof. Der er plads til underlige tanker, men de er overvejende positive alligevel.
Bodyloadet er heller ikke så hårdt som andre substanser imo, i hvert fald indtaget oralt

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm er det et godt eller dårligt sted at starte for en som ikke har erfaring med psykadelika som svampe og LSD?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
De fleste vil jo nok anbefale svampe som det bedste startstof, men jeg ærgrer mig til stadighed over at jeg ikke blev introduceret for 2c-b som det allerførste.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg tror det er fint at starte med en lav dosis 2C-B. Det er kortvarigt og ret mildt ved sindet. Det er heller ikke så dybt igen som LSD f.eks. Det er nok fint hvis du starter med 10-20 mg oralt. Det vil jeg mene er en passende dosis for en førstegangsbruger.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem

LSDrejø skrev:
Hmm er det et godt eller dårligt sted at starte for en som ikke har erfaring med psykadelika som svampe og LSD?

Jeg synes, 2cb er en rigtig fin introduktion til psykedelika. For mig har det den effekt, at jeg nærmest stopper lidt med at tænke og bare "er." Med andre ord: Der er ikke så meget tankespind for ikke at sige overhovedet intet (det varierer selvfølgelig fra person til person).

Hvis du vejer omkring de 70 kg, vil jeg nok anbefale 15-20mg oralt. På den dosis oplever jeg ikke visuals, men mit syn bliver kraftigt skærpet, og alt bliver "mere 3D." Farver bliver også meget kraftige.

Ret mig, hvis jeg tager fejl i det, at kropsvægt har betydning.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Citat:
Jeg synes, 2cb er en rigtig fin introduktion til psykedelika. For mig har det den effekt, at jeg nærmest stopper lidt med at tænke og bare "er."

Lyder som noget med meditativt potentiale :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Nashet@

Tror jeg også godt det kan have, ved ret små doser 8-12 mg.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Det 2ci og 2cb jeg har haft, har været fuldstendigt ens: Helt fint, hvidt pulver som næsten kunne forvæksles med flormelis.

Citat:
På den dosis oplever jeg ikke visuals, men mit syn bliver kraftigt skærpet, og alt bliver "mere 3D." Farver bliver også meget kraftige.

På 20mg 2cb får jeg tydelige visuals (for det meste i hvert fald), fraktalmønster på alle overflader og den slags. Men de visuelle effekter varer for mig ikke så lang tid på 20mg, 1½-2 timer så er det meste tilbage til det normale, men har dog den lækre psykedeliske følelse i flere timer efter.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg synes at det er meget misvisende at sammenligne 2CB med MDMA - for mig minder de ikke særligt meget om hinanden.

Som flere andre har skrevet, synes jeg også at 2CB minder om en svampe, men er meget nemmere at styre og med mindre mindfuck.
Dette kan både være positivt (hvis man tripper et offentligt/kaotisk sted, hvis man ikke er så erfaren, hvis man tripper med folk man ikke kender så godt osv.), men også negativt (hvis man søger et dybere, mere spirituelt trip).
En bekendt har meget rigtigt sagt til mig, at "Man er bare en tilskuer til det, der sker" (hvorimod man i høj grad er (følelsesmæssigt) involveret på svampe og LSD).

Jeg synes at 2CB er en rigtig god introduktion til psykedeliske stoffer.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Zarathustra skrev:
En bekendt har meget rigtigt sagt til mig, at "Man er bare en tilskuer til det, der sker" (hvorimod man i høj grad er (følelsesmæssigt) involveret på svampe og LSD).

Det synes jeg faktisk er en meget rammende beskrivelse!
Synes ikke det er et stof hvor man skal "forholde sig til" så meget

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Frugthat skrev:
Zarathustra skrev:

Det synes jeg faktisk er en meget rammende beskrivelse!
Synes ikke det er et stof hvor man skal "forholde sig til" så meget

Jeg kan sagtens følge, hvad I mener. Man kan dog godt få bad trips på stoffet som med alle andre hallucinogener. Når det er sagt, vil jeg sige, at en moderat dose (maks. 20 mg forudsat, at du har sat dig godt ind i, hvad du kan forvente etc.) er noget nær det perfekte til et psykedelisk begyndertrip.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Bortset fra det, så er LSD + 2C-B en vidunderlig kombination, det samme er 2C-B + MDMA (og LSD + 2C-B + MDMA for den sags skyld).
Men jeg vil langt fra anbefale at kombinere psykedelika før du er godt erfaren med de respektive psykotroper individuelt.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
ManFromAnotherPlace skrev:
Man kan dog godt få bad trips på stoffet som med alle andre hallucinogener

Selvfølgelig.

Jeg har også selv haft en ubehagelig oplevelse på 2CB - ikke et decideret badtrip frygt, vanvid og paranoia, men en oplevelse med ubehag og lede ved omgivelserne.

Men jeg synes, at det i høj grad er muligt at kontrollere trippet på 2CB (synes specielt at det virker at ændre musikken), og derved undgå badtrips, hvor man på svampe og LSD tit risikerer at få det endnu værre, hvis man prøver at kontrollere et begyndende badtrip.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
dejligt med lidt mere info om det nu hvor jeg selv er begyndt at kigge lidt på det.

fraktalmønstre hvad er det sådan helt præcist?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
sekstoi skrev:
fraktalmønstre hvad er det sådan helt præcist?

Det er vist noget med en uendelig linie,der afgrænser en endelig flade.
Jeg ser en helvedes masse "primitive" fraktaler, når jeg har heftige CEV´s.

Fraktaler

Lav selv noget søgning for at fuldende din forståelse for fraktaler :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Skal ikke kunne sige om det er rigtige fraktaler jeg oplever, men det ligner i hvert fald.
For lige at illustrere hvad jeg mener med fraktalmønster, har jeg photoshoppet et billede som godt kunne ligne noget jeg ville opleve på 2cb: link

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Ja 2c-b er nok en meget god introduktion til psychedelia, men hvis du søger noget der er dybt og spirituelt, skal du IMO ikke vælge 2c-b. Havde en ret dårlig oplevelse med det, dog blev der også blandet cannabis ind i det, hvilket jeg ikke havde det så godt med på det tidspunkt. Men havde haft en negativ oplevelse med det anyways, skunken tog bare det negative ud på et uoverskueligt plan. Følte som en anden beskrev det, også som at jeg bare var tilskuer til en masse halluer, og havde ikke nogen fed kropsfølelse på noget tidspunkt. Ikke en rus der siger mig noget overhovedet, men kunne godt forestille mig at enten LSD eller MDMA ville være godt at blande med det, for at få en ordentlig eufori med. Men igen, det er også kun min oplevelse af det, og den er ret subjektiv.

Mvh Fluffy

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]