Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 16:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4935043.html

Dét er jo klart - Glade køer gir mere mælk! :D

Det samme sker for ammende kvinder. Ikke at det er særlig go stil at ryge i de måneder man ammer :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Indigo Spinx skrev:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4935043.html

Dét er jo klart - Glade køer gir mere mælk! :D(

Men giver de bedre mælk?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det skal jeg ikke ku sige. Jeg har ikke smagt det. Heller ikke amme mælken :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Blæst nok :twisted:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Gad godt at se designet på de kartoner mælk. Man kunne kalde det (G)arla Express :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Nu ryger køerne jo hellere ikke, så hvis man nu som ammende kvinde spiste lidt cannabis ???

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hmm... Never thought of that, Hamp :)
Men babyen bliver jo stadig afhængig?

Titel: hmm
Junior medlem

Geografisk sted: østjylland
havde engang en veninde der røg fede mens hun ammede barnet var omkring et år.. da hun stoppede med at ryge viste barnet ingen tegn på afhængighed... hun røg så også bare en lille spliff om aftenen i en periode, men vil nok absolut ikke anbefale det da det jo umuligt kan være sundt og barnet sov ikke bedre af at hun havde røget og barnet fik mælken...om hun producerede mere mælk hved jeg så ikke...hehe

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tvivler umiddelbart på at cannabinolerne kan gå over i modermælken, men det er bestemt ikke noget jeg ved. Tilgengæld vil jeg lige citere en notits der var i Søndagsavisen d. 1. oktober:
Se min skæve ko
En polsk kvinde risikere en længere tur bag tremmer efter at have fodret sin ko med hjemmedyrket marihuana. Det noget alternative foder var ifølge kvinden nødvendigt for at få skruet ned for kreaturets hidsige temperament. >>Koen blev blid som et lam<< lyder forklaringen til nyhedsbereauet PAP. Det er uvist, om dyret efterfølgende måtte en tur til afvænning.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
det sætter sig i mælken

Titel:
Insane psychedelia user!

Says who?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tribe79 skrev:
det sætter sig i mælken

Hvad mener du med det? Uddyb endelig :)

Jeg har heller ikke fået noget indtryk af, at den baby jeg kender bliver skæv af det, men det kan man jo ikke vide bare sådan uden videre. Men mælken flyder bare ud ad patterne så let som ingenting :D

Er der måske nogen af jer, der har styr på kemien (hvis I da læser dette topic), som kan be- eller afkræfte om thc rent kemisk kan gå ind og påvirke mængden af modermælk? Og om thc'en bliver overført til barnet via modermælken (binder det sig til fedtet?). Man ved jo, at hvis moderen under graviditeten er afhængig af stoffer, så bliver barnet født med samme afhængighed (gælder dette også smøger og alkohol, eller har det bare en generel skadelig virkning på fosterets helbred?)

Mange spørgsmål, og forhåbentlig ligeså mange svar :)

Hvis det er ved at blive off topic, så flyt endelig tråden (ved ikke altid, hvor den gyldne middelvej findes :) )

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tribe79 skrev:
det sætter sig i mælken

Hvad mener du med det? Uddyb endelig :)

Jeg har heller ikke fået noget indtryk af, at den baby jeg kender bliver skæv af det, men det kan man jo ikke vide bare sådan uden videre. Men mælken flyder bare ud ad patterne så let som ingenting :D

Er der måske nogen af jer, der har styr på kemien (hvis I da læser dette topic), som kan be- eller afkræfte om thc rent kemisk kan gå ind og påvirke mængden af modermælk? Og om thc'en bliver overført til barnet via modermælken (binder det sig til fedtet?). Man ved jo, at hvis moderen under graviditeten er afhængig af stoffer, så bliver barnet født med samme afhængighed (gælder dette også smøger og alkohol, eller har det bare en generel skadelig virkning på fosterets helbred?)

Mange spørgsmål, og forhåbentlig ligeså mange svar :)

Hvis det er ved at blive off topic, så flyt endelig tråden (ved ikke altid, hvor den gyldne middelvej findes :) )

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså så længe barnet ikke er født deler mor og barn jo blod i en hvis udstrækning, derfor vil alle stoffer der går i blodbanerne(det er da vidst dem alle?) også påvirke barnet. Måske er det derfor jeg er så glad for THC, det minder mig måske ubevidst om min fostertilstand...?!?!

Titel:
Junior medlem

jeg har engang læst i et rusmiddelleksikon at hvis moderen ryger fede under graviditeten, vil barnet få en lavere fødselsvægt en normalt..jeg kan så ikke huske hvad der stod ang amning men efter som jeg selv er mor til to børn og har ammet dem begge ved jeg at de fleste medikamenter går over i modermælken så barnet får dem.. noget så banalt som tomatsovs giver barnet orange lort dagen efter.. man må feks heller ikke spise store mængder af chokolade da de giver barnet mavepine, så jeg er ret overbevist om at alt hvad moderen indtager får barnet også når man ammer...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

det med lavere fødselsvægt vil jeg gå med på, men er det hashens skyld? Fordi almindelig rygning giver jo altså også lavere fødselsvægt. Det med tomatsovsen undre mig lidt, mælken skifter vel ikke farve i samme grad eller ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
en kendt børnelege fra hvidovre hospital fortalte mig engang at hvis man ryger hash mens man ammer så ryger det ned i modersmælken og at barnet så bliver skæv af at drikke det kan desværre ik huske hvad hun hed

Titel:
Junior medlem

det med at alm rygere får lavere fødselsvægt tror jeg ikke på, da jeg ventede den store skar jeg ned på smøgerne(stoppede helt med den fede, har ikke røget i fem år nu) og med nr to røg jeg ligeså mange smøger som jeg plejer og hun var større end ham.. hmm det hænger ikke sammen.. det med tomatsovsen er jo logisk da det er stærke farvestoffer...

Titel:
Junior medlem

nej mælken skifter ikke farve, men der er noget der giver denne farveforskel når det kommer igennem systemet på barnet...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

okay men hvis du ikke tror på det med at rygning giver lavere fødselsvægt så tag og kig omkring, der er vidst rimeligt stor enighed omkring det blandt "fagfolk"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]