karl johan skrev:
for lige at vende det hele på hovedet - hvad er psychedelias mission?
Jeg ser ikke, at der en mission. Det virker ikke som om det her board er en undergrundshær der forsøger at kulgrave regeringen og statens stofpolitik (selv om nogen nok vil være uenige

) og når målet er nået, er alt fest og glade dage. Det er vel fordi der er ret få steder på nettet hvor unge kan finde reel og ærlig information, bruger til bruger om stoffer og andre ting som ellers er tabu i medierne (eller i det mindste ofte bliver fremstillet fra den negative vinkel).
Citat:
Er der grobund for at anbefale 5-htp i forbindelse med indtagelse af MDMA fordi der i en rapport er lavet positive eksperimenter med rotter?
Tja, man baserer oplysninger på forsøg der konkluderer noget baseret på forsøg og eksperimenter. Det er svært at konkludere noget empirisk på baggrund af forsøg med rotter (sådan vil det altid være), men der er stor sandsynlighed for at virkningen er ens. Der er også mange herinde der subjektivt har oplevet at det virker. Så hvorfor ikke informere om at det virker, når det gør?
Citat:
Er der grobund for at informere udelukkende fra subjektive oplevelser?
Hvilken rolle spiller psychedelia egenligt HR mæssigt? (spiller psy overhovedet en rolle)
Det synes jeg da heller ikke udelukkende er det der foregår. Meget af informatione her på siden sker via henvisning til eksterne kilder, f.eks. forsøgsrapporter eller f.eks. videnskabelige artikler.
Jeg tror psychedelias morale (uden at jeg dog skal være fortaler for alle

) er at uvidenhed gør langt mere skade end stoffer. Er man oplyst på en ikke-hysterisk, ikke-propaganda agtig måde, er man i stand til selv at træffe hvilke valg man vil, ud fra almen sund fornuft og logik. Der er mange der kommer galt af sted med stoffer enten fordi de blander, fordi de tager forkerte doser eller fordi de simpelthen ikke ved hvordan de virker. Jeg tror ikke det er muligt at forbyde nysgerrighed og fjerne menneskers passion om at eksperimentere og udforske, men man kan informere og oplyse, så de vigtigste forholdsregler er truffet.