Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg røg heroin for første gang for et par uger siden. De sidste 4-5 dage har jeg suget det hver dag. Jeg har ikke haft direkte brug for det, er bare generelt meget nysgerig og synes virkningen er overdrevet nice. Nu er jeg så bare ved at få noia over afhængigheden ved det. Især om jeg får abstinenser ved en evt. pause på en uge? Psykisk er jeg allerede en smule afhængig, da jeg har sygt lyst til det hvergang jeg ikke rigtig har noget seriøst at lave. Men det er fysiske der skræmmer mig. Er der ikke nogen der ved mere om det end jeg? Kan i ikke evt diske op med noget fakta eller nogle historier eller noget?
Det skal i ihvertfald have megen tak for, har nemlig bevæget mig ud i det i troen om at jeg vidste det jeg skulle vide. Det gør jeg bare ikke!

Titel:
Medlem

hvis du har taget det i 4-5 dage i træk vil jeg på det kraftigste råde dig til at holde en lang pause med det helt...

og her er en side hvor du kan finde al information om alt

http://www.google.com

Senest rettet af snubi 29 sep 2006 12:16, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin

De fysiske abstinenser er sådan set til at leve med - det er bare som en let -> ond influenza i en uges tid. De psykiske absinenser er derimod langt mere alvorlige. De kan vare hele livet og ødelægge dit sociale liv!

Heroin skal højest eksperimenteres med - aldrig bruges i længere periode.

Stop nu mens legen er god!

MVH
KenIshii

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Ja drop det dog for satan til en i bare h....

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hvis du kun har taget det i 4-5 dage i træk, er det ikke engang sikkert at du får fysiske abstinenser. Men uanset hvad, så er det helt klart på tide at stoppe nu - og holde en rigtig lang pause som start, måske stoppe helt med det. Jeg ved godt, at det kan være svært at holde sig fra det, men uanset hvad så bliver de psykiske abstinenser kun værre herfra.
Tro mig, du har ikke lyst til at blive så afhængig, at du er nødt til at flytte fra din fødeby for at starte forfra...

Det er et kliche, men prøv at finde nogle andre interesser...Motion plejer at hjælpe lidt på cravings, særligt hvis du finder en sport der interesserer dig...

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ditto til hvad Psyko sagde.
Du er allerede godt på vej til at være psykisk hooked.
Og den der med at du bare har røget fordi du ikke havde andet at lave eller noget,det er dødsens farligt.
Heroin straffer.Og for hver gang,bliver det en lille smule sværere at lade være..
Mit råd til dig er at stoppe fuldsttændig i mindst 3 mdr.
:!:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
det er ikke svært at komme ud af et hero misbrug - det er at holde det bagefter... det er ihvertfald hva jeg får fortalt at nogle kammerater der leger lidt med ilden...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej,og månen er lavet af grøn ost.
Fortæl dine kammerater at de med stor sandsynlighed får en regning før eller senere.Det de siger, er nøjagtig hvad jeg sagde da jeg startede.1 eller 2 af dem bliver sikkert hængende (uden at jeg ved ret meget om dem).Jeg har set og hørt det her alt for tit,og med de samme rsultater hver gang (næsten).

Det er så skide svært for mig at se og høre om folk der leger med Heroin,og dermed ilden,og om hvor de mener at have check på det hele.
I tager fejl,i har ikke check på en skid,det føles bare sådan...
Pas meget på,det er vitterligt en sej dame i leger med.Hun har lagt mange ned,og de troede allesammen de havde "check på". :!:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Altså jeg har bevidst aldrig prøvet heroinen, men når jeg ser på den kamp jeg og mange af mine medrygere har med hashen så tvivler jeg sku også stærkt på det er en dame man kan kontrollere. Jeg plejer at tælle mine rygepauser i timer!!! Pt er jeg på ca 108

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Gonzo skrev:
Fortæl dine kammerater at de med stor sandsynlighed får en regning før eller senere.Det de siger, er nøjagtig hvad jeg sagde da jeg startede.1 eller 2 af dem bliver sikkert hængende (uden at jeg ved ret meget om dem).Jeg har set og hørt det her alt for tit,og med de samme rsultater hver gang (næsten).

Det er så skide svært for mig at se og høre om folk der leger med Heroin,og dermed ilden,og om hvor de mener at have check på det hele.
Pas meget på,det er vitterligt en sej dame i leger med.Hun har lagt mange ned,og de troede allesammen de havde "check på". :!:

Ja ok... det er rygeherion de operere i, derfor de mener at abstinenserne ikke løber løbsk... Injektion skulle være en anden sag...

Har personligt ingen erfaring med hero, andre opiater ja... men rusen siger mig egentlig ikke det store....

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Hvis du har røget i 4-5 dage synes jeg helt klart det er på tide at du skal stoppe nu! Vær ikke bange for de fysiske abstinenser. Bare lad dem komme til dig, hvis der i det hele taget kommer nogen.. Det er ikke fordi de fysiske ikke kan være slemme, men tror ikke på det bliver det helt vilde hvis du for nogen. Det er mere de psykiske som er rigtig svære at komme af med. Og det er vigtigt at man kan skelne mellem hvad der er hvad.. Synes slet ikke en uge er en lang nok pause.. Hold dig mindst væk fra heroen eller andre opiater/opioder i en måned, eller stop helt hvis du kan..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
HopIFjorden skrev:
Gonzo skrev:

Ja ok... det er rygeherion de operere i, derfor de mener at abstinenserne ikke løber løbsk... Injektion skulle være en anden sag...

Har personligt ingen erfaring med hero, andre opiater ja... men rusen siger mig egentlig ikke det store....

Nåå, fordi man bliver jo ikke hooked af rygeheroin? :roll:
Jeg ved ikke om man får lige nøjagtig det samme sus som ved IV, men heroin er jo heroin!

Søren00>> Stop mens legen er god! Ellers kan du vel godt regne ud hvor du ender. Lad enten vær med nogensinde at røre det igen, eller hold en MEGET lang pause!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for alle svarene! Mig og min ven stopper fra nu af fuldstændig. Har røget det i dag, men efter at have set alle jer som siger det samme stopper jeg imens jeg kan. Tak igen..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Lyder som et godt valg, håber du vil skrive herinde igen i morgen og fortælle at du stadig ikke har har indtaget mere...

Senest rettet af hamp 02 okt 2006 12:57, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg vil også holde nogen måneders pause fra heroinen tror jeg, er ogs begyndt at tage det en del her på det sidste, synes det er ganske dejligt også sammen med psychedelia

Man skal virkelig være hård ved sig selv og ik tage det alt for mange gange iløbet af måneden

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
HopIFjordens venner tager muligvis fejl mht. hvorvidt de kan styre heroinen, men jeg vil dog alligevel give dem ret i to punkter:

1) Selve det at stoppe med at tage heroin, er ikke specielt svært sammenlignet med den meget lange, efterfølgende kamp for at holde sig på måtten. Særligt ikke i et land som Danmark, hvor man kan få en masse medicinsk hjælp til at kvitte. Subutex/temgesic er nok en af de mest geniale opfindelser på dette område, og jeg kan personligt stå inde for at de kan gøre en ellers svær transition til cleanliness ret meget lettere.

2) At det er væsentlig værre at skyde heroin end at sniffe/ryge den. Samtlige IV opiod brugere på Bluelight, som jeg har set udtale sig om emnet siger at det at IV'e har været et af de store down-choices de har valgt i deres misbrugskarriere. Jeg tror personligt, at IV heroin (selv om effekterne i det store hele ligner man får ved almindelig indtagelse) tilføjer en helt ny dimension til afhængigheden: Sus'et.
Det skal lige siges, at jeg ikke selv har prøvet IV'ing, så måske Gonzo på dette område vil kunne give et mere sandfærdigt svar end jeg.
Uanset hvilken ROA man vælger, så er psykisk afhængighed dog et naturligt biprodukt...

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psyko skrev:
2) At det er væsentlig værre at skyde heroin end at sniffe/ryge den. Samtlige IV opiod brugere på Bluelight, som jeg har set udtale sig om emnet siger at det at IV'e har været et af de store down-choices de har valgt i deres misbrugskarriere. Jeg tror personligt, at IV heroin (selv om effekterne i det store hele ligner man får ved almindelig indtagelse) tilføjer en helt ny dimension til afhængigheden: Sus'et.

Jeg kom til at tænke på noget jeg så i den udsendelse, som DR sendte om methamfetamin i USA. Her havde en forsker fundet ud af, at den absolut stærkeste forklarende variabel, der forudsagde antallet af misbrugere, var styrken/renheden af produktet. Antallet af misbrugere varierede simpelthen næsten 1:1 men renheden af produktet.

Så noget tyder på at jo stærkere man er i stand til at få rusen til at afvige fra baseline, jo mere vanedannende.

Nogen tanker omkring heroin og samme mekanisme :?:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Malkavian skrev:
Psyko skrev:

Jeg kom til at tænke på noget jeg så i den udsendelse, som DR sendte om methamfetamin i USA. Her havde en forsker fundet ud af, at den absolut stærkeste forklarende variabel, der forudsagde antallet af misbrugere, var styrken/renheden af produktet. Antallet af misbrugere varierede simpelthen næsten 1:1 men renheden af produktet.

Så noget tyder på at jo stærkere man er i stand til at få rusen til at afvige fra baseline, jo mere vanedannende.

Nogen tanker omkring heroin og samme mekanisme :?:

Et par af mine venner har ogs snakket om den udsendelse.. - Kan man se den på nettet ? :roll: (evt. smid link :))

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Malkavian skrev:

Følgende er off-topic bitching, jeg beklager:
Det slog dig ikke som en mulighed, at renhedsgrad såvel som antal af misbrugere følger hinanden indirekte, og at den direkte kausalitet manden ledte efter lå mellem pris/udbud og antal misbrugere? I så fald ville lavere renhedsgrad blot være et udtryk for mindre udbud/højere priser og DERFOR færre misbrugere.
Desuden var det ikke nogen forsker, det var en journalist ved en tilfældig avis, der (IMO fejlagtigt) havde gættet sig til den sammenhæng.
(Jeg er frisk på et tage diskussionen op i den rigtige tråd.)

Titel:
Medlem

hamp skrev:
Lyder som et godt vald, håber du vil skrive herinde igen i morgen og fortælle at du stadig ikke har har indtaget mere...

Jeg kan lige skrive på vejene af Søren00, og sige at det har han ikke. Og Det alt i alt går rigtig godt med stoppet.

Tror han er dybt taknemmelig over jeres hjælp :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]