Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hey Folks, er der nogle der ved noget om hvordan hjernen reagere når du sniffer speed, drikker bejere og ryger hash, en del af mine venner gør det, og det virker som om der ikke sker noget ved det..

eller er det bare mig???

Joker89 skrev:
Hey Folks, er der nogle der ved noget om hvordan hjernen reagere når du sniffer speed, drikker bejere og ryger hash, en del af mine venner gør det, og det virker som om der ikke sker noget ved det..

eller er det bare mig???

På samme tid! altså på sammme aften til en fest.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde Syd
Jeg har den idé at man skal holde uppers og downers hver for sig...
Har dog også gode erfaringer med at ryge lidt hash efter f. eks. en tur på speed, for bedre at kunne sove osv.

Tror generelt ikke hjernen har godt af et blandings-misbrug af den karakter.
Hvilke doser snakker vi om her?

Bruger slet ikke amfetamin selv mere. Synes slet slet ikke "tømmermændene" er det værd.

Titel: Skader
Junior medlem

Hej. Jeg regner med dit bruger navn slutter med 89 fordi du er født i det år. Jeg går derfor udfra at dne venner er jævnaldrende. Altså igang med en eller anden form for uddannelse der kræver et minimum af hjerneaktivitet.
Som sagt skriver du ikke noget om doserne, så spørgsmålet om hjerneskader kan ikke umiddelbart besvares.

Jeg kan bare sige at det højst sandsynligt går udover jeres (vennernes) intelektuelle formåen når i skal have algebra eller samfundsfag eller fysik på mandag. Faget er selvfølgelig ligemeget, men du skal ikke regne nogen af jer er oplagt eller har let ved at lære nyt.
Dér er altid et par stykker der kan fyre den helt af i weekenderne og stadig score gode karakterer og klare sig godt generelt. Men det er dumt at satse på.

Tænk dig om læs lidt på siden (benyt søgefunktionen) og spørg om råd hvis du overvejer at eksperimentere.

-S

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det har jo ikk' noget med kombinationen at gøre som sådan.

Hash, bajere og speed er en af de mest normale kombinationer, og det skader ikk' at blande de tre. Det eneste, der er at tage højde for, er, at man kan drikke meget mere uden at blive stiv, så man skal ikk' drikke mere, end man plejer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Pro-psy skrev:
Har dog også gode erfaringer med at ryge lidt hash efter f. eks. en tur på speed, for bedre at kunne sove osv.

Gør jeg også altid efter en tur på MDMA/kix eller amf :)

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
................

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 12:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Troll@

Der må jeg erklære mig uenig - Jeg indtager aldrig amfetamin uden at have drukket en lille smule først, da det for mig tager de værste side effekter.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Well ved godt det er ikk er særlig sundt, men jeg plejer sku altid bare fylde på til jeg føler mig tilpas blæst :) - og altid en lille klump hash til at falde i søvn på.. evt. starte næste dag med ;)

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
..............

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 12:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde Syd
Sufix skrev:
Pro-psy skrev:

Skal dog også siges at jeg efter en meget stor og meget dum combo af amf, alkohol og selskabs-bong, blev "paralyzeret" mens sveden løb af hele min krop. føltes som om det varede flere dage, selvom det nok max varede en halv til en hel time.. Meget ubehageligt... :oops:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Pro-psy skrev:
Sufix skrev:
Pro-psy skrev:

Skal dog også siges at jeg efter en meget stor og meget dum combo af amf, alkohol og selskabs-bong, blev "paralyzeret" mens sveden løb af hele min krop. føltes som om det varede flere dage, selvom det nok max varede en halv til en hel time.. Meget ubehageligt... :oops:

Jah, man skal passe lidt på med hvad man blander.. En aften hvor jeg var på MDMA / kix røg jeg nogle bonghoveder.. efter 3 - 4 stykker så jeg stort set alt i slowmotion i et godt stykke tid efter :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Man bliver rundt på taget af amf og hash blandet sammen, så derfor drop bongen og ryg joint med denne kombination sat sammen..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Theis skrev:
Man bliver rundt på taget af amf og hash blandet sammen, så derfor drop bongen og ryg joint med denne kombination sat sammen..

Syns nu det er meget fedt :) - men ved ikk om det er specielt sundt..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Sufix skrev:
Theis skrev:

Syns nu det er meget fedt :) - men ved ikk om det er specielt sundt..

Fedt ja, men det kan så også sige "click" og gå galt..
Har prøvet det hvor jeg fik nedtur efter et hovede, fik mega stress og blev bange og mit hjerte hamrede ellers bare der ud af, kunne ikke gøre andet end bare at ligge mig ned og vente på det dampede af..(det gjorde det så efter en lille time)

Så derfor vil jeg råde folk til at indtage små doser hash af gangen når man er speedet af!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg vil 100% fraråde ALLE denne kombi, ligemeget hvor erfarne i tror i er er det ikke en god ide, men hvis det er mangel på bedre, så kan jeg godt forstå at man gør det!

Jeg har en ven der røg ud i en meget meget paranoid/psykotisk tilstand. efter vi havde været i byen på speed og sprut tog vi +2andre hjem hos ham og røg et par joints vi gik derefter og min ven troede så at vi havde installeret overvågning på hans kollegieværelse og at vi sad et sted i bygningen og grinte af ham, han kunne høre ledningerne blive trukket rundt og blev overbevist om at vi sad inde hos naboen og overvågede ham, det resulterede i at han gik ind hos naboen hvor han fik lov at gennemrode hele værelset + hans computer for spor af overvågningsudstyr.
Selvom jeg snakkede i telefon med ham et par gange under de (48timer) som der gik før han fattede reality, så troede han ikke på at jeg var på arbejde og havde rendt rundt med en kniv på kollegiegangen og ledte efter mig.....

PS: Han har det godt idag og vi er stadig venner!

Man ryger jo for at slappe af eller lignende men der sker det modsatte, hjertet banker løs og tankerne skramler bare derudaf, det er jo ikke det der plejer at ske når man bare ryger og drikker, for nogle kan det være en grim overraskelse, så pas lige på!

Titel:
Quarrelsome sponser

..............

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 12:01, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Troll skrev:
Johndeere@

Et par genstande, altså "lille smule først" som du skriver, mener jeg heler ikke er skadeligt.

- Jeg mener når der drikkes kraftigt, så er den organiske opløsnings effekt med til, at forværre skader af speeden.

jeg fortrækker selv enten lidt (læs nu: LIDT) GBH, nitrazepam eller svampe til, at dæmpe det anspændte i speeden. Hvis det er det du mener med ”de værste side effekter"?

You got it! :)

Men at svampe skulle have en dæmpende effekt på amfetamin, den må du lige uddybe?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Joker89 skrev:

eller er det bare mig???

Både amfetamin og alkohol kan give akutte forgiftninger og ikke mindst forskellige slags skader på længere sigt.
Mht. amfetamin er der svjv eksempler på akut hjertesvigt og/eller hjerneblødning. Og alkohol kan jo også medføre døden i større mængder.
På længere sigt, personligt individuelt - men for mit vedkommende resulterede et 1-1½ årigt weekendforbrug af (gadeskod)amfetamin og bajere/vin/sprut i en grå hverdag, følelsen at ikke kunne leve op til de krav, som jeg havde sat mig selv, samt et fucked up fysisk velvære.
Efter at droppe den "systematiske" amf og de hårde drukture og begynde på sundere kost og smule mere motion, var jeg selv blevet en person jeg selv kunne holde ud - sådan nogenlunde da :D
Summa summarum: Amfetamin vil før eller siden "tage magten" fra en, på én eller anden måde, ved et større forbrug...f.eks. hver weekend igennem mere end nogle måneder.
Men jeg er overbevist om, at en fysisk stærkere krop har lettere ved at restituere sig, end en svagere.
Slap lidt af med amfen - prøv at minimer indtaget. Det kommer din ven til gode i sidste ende. Men sørg i det mindste, for at få noget ordentligt nærende mad at æde - jo oftere jo bedre :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Både hash og amfetamin kan være med til at hæve pulsen dramatisk, så det er ikke den bedste kombination.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]