Ukendt ansigt her.
#Oplægget
At snakke om, at den nye generation er præget af en sådan vækst for sociopater kan jeg ikke finde mig enig i, men dine tanker omkring 'pointen' finder jeg interessante, da de tildels passer i overenstemmelse med min egen holdning og vurdering af problematikken i det du snakker om. Personligt vil jeg foretrække at bruge ordet 'narcissister' og/eller socialkarakteren 'det tomme selv' om folk (vil endda gerne undgå begrebet narcissist, da jeg har den opfattelse, at vi overfortolker i disse tider), der lever med en frustration og vrede, der vendes mod andre og måske er en projektion af samme person.
Det skyldes måske at jeg ikke færdes i miljøer, der har en dårlig klang i forhold til samfundets normer (selvom jeg sagtens kunne have endt der), hvorfor jeg ikke møder disse sociopater du snakker om. Jeg har mere set et svigt hos folk, et svigt fra autoriteter der burde være der for 'dem'. Det har naturligvis nogle konsekvenser, når unge folk bliver rodløse og mangler faste holde punkter i livet, fordi valget er åben og de faktisk kan gøre hvad de vil, blot de selv er i stand til det. Rammerne på det område er ikke små nu om dage, tror jeg vi kan blive enige om. Hvis jeg selv var i situationen at jeg ikke vidste hvad jeg skulle foretage mig, ville det sandsynligvis gøre min tilværelse urolig og stresset i en sådan grad, at jeg fakkertalt fik livslede på grund af min egen eksistens, i værste tilfælde.
Nu forholder det sig anderledes for mig (heldigvis?). Måske er min sindstilstand blot en overgang fra ung til voksen (18 år), men jeg føler stadig at jeg er ved at få styr på mine egne tanker, selvom de aldrig har flakket rundt som andre oplever det. Det eneste jeg egentlig mangler er noget som spreder grådighed og korruption verden over, og det er nemlig penge - fattig familie, fattig miljø ;P! Heldigvis går det mig ikke på i noget betydningsfuld omfang, på trods af at jeg selvfølgelig også er præget af overfladeæstetikken (alt andet vil jo næsten være underligt i vores manipulerende samfund!). Inden jeg kører dette ud i langdrag må jeg vel hellere komme med noget af min pointe.
Som jeg indledte med, mener jeg det en anelse ved siden af at snakke om sociopater, med den effekt på samfundet at det gør det til et mere kaotisk sted at leve. Tror mere på at det er folk der mangler værdier i livet. Vel næppe et tilfælde folk går ind i sekter?
Det var hvad jeg fik associationer om, hvis det er ved siden af, må det være det