Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 11:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Semi
Junior medlem

@malk

Hvis det skal være for prins knud: så mener
jeg at semitister er folk/forskere der studerer SEMITISKE folks kultur, sprog og oprindelse.

@eudora

Hvis du er så pissed at du ikke VIL læse mit svar/indlæg så er du jo på vej til at fornægte værdien i den diskussion du selv har startet, en diskussion om værdier.
Du skriver så at vi bare skal droppe det. Sorry men droppe hvad?
Jeg tager altså helt fejl når jeg mener vi skal diskutere udfra de samme begrebsdefinitioner,- er det der skoen trykker? Eller er du uenig?

Den >twisted evil< jeg har indsat, har aldrig haft til formål at få tårene til at rende ned af dine kinder, mon ikke formålet var at henlede din opmærksomhed på at alle naturligvis forstår din formulering, selvom det ikke giver mening.

Afslutningsvis et spørgsmål: Du nævner noget med at ha fået bank af en anden fyr, fordi du har en lækker kæreste. Det gør så i dine øjne fyren til en sociopat (?). Korrekt??
Spørgsmål 2: Du nævner en række andre eksempler, hvor tingene går dig imod(?) Gør det verden til et sted med flere sociopater??

-S

Titel: Re: Semi
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

S skrev:
@malk

Hvis det skal være for prins knud: så mener
jeg at semitister er folk/forskere der studerer SEMITISKE folks kultur, sprog og oprindelse.

Sorry, du har ret.

Anti-semitter = jødehadere

Anti-semitister = et teoretisk begreb, da der ikke rigtig er nogen, der voldeligt opponerer mod folk, der studerer semitiske ting (semitisme?).

Men kan man ikke tale om "anti-semitismen"? Ah, anyway ...

Bottomline er, at flueknepperiet ikke bør tage fokus fra det egentlig emne, der er 100% validt at diskutere. Vi ved jo godt, hvad han mener ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

eudora skrev:
Malkavian: Jeg må også til dig indrømme at jeg har brugt en forkert vending eller to. Jeg mente vel ikke anti-semitister.

Jeg siger sgu også noget forkert fra tid til anden trods diverse forsøg på omhyggelighed. Det vigtigste er at komme videre ved at indrømme sig fejl og at den anden part så ikke bliver ved med at hyle op over ens oprindelige fejl efter at man har rettet den :D

eudora skrev:
Jeg snakkede med en jøde der hadede hver en politikker, som han desuden kender alle navnene på, der holdninger og partirank. Specielt hadedehan alt hvad der hed dansk folkeparti, og Pia K. efter et par timer var det kørt over i en monolog. han blev mere og mere rød i hovedet. og så gik han AMOK! Hvilket han ikke så noget galt i!

Jeg vil ikke nødvendigvis kalde ham jøden, du beskriver, for psykopat/sociopat. Han virker mere forblændet eller overskygget af nogen meget stærke følelser - og altså ikke kold overfor sine medmennesker. Jøder er i Israel under hårdt pres og der florerer utroligt meget jødehad selv i Danmark: noget fra muslimer men også noget fra danskerne.

eudora skrev:
og at jeg fik tæsk af en eller anden steroidegut fordi min kæreste er røv lækker. Fordi han for ondt i røven over at livet er uretfærdigt.

Ham der virker mere ift. beskrivelsen: afstumpet overfor andre mennesker, selv folk som dig han aldrig har mødt.

Titel: Moving on...
Junior medlem

Ok, så tror jeg vi fik diverse på plads.

1. Ikke mere diskussion om ord.

2. Ikke flere tårer.

3. Hurra for trådens starter for at bibrige os nye tanker!

Godt. Lad os se hvad vi kan få ud af sociopater. Der er fra eudoras side fremkommet udtalelser om en følelse af distance og klam egoisme som en voksende tendens.

Ok. Det mener jeg ikke. Jeg mener dog at samfundet debatterer jævnligt om folk er blev mere syge i hovedet. Det interessante er ikke diskussionen men snarere manglende tiltag i næstekærlig retning. Jeg kan følge eudora helt til dørs, når han bemærker hvordan folk opfører sig og hvad de taler om når de går i byen. Jeg tror bare ikke den tendens er ny. Tænk på 80érnes yuppie begreb. Malkavians (...)"hvad kapitalismen er for psykopater" skinner klart igennem.
Hvis man undrer sig over hvad der foregår, så har jeg da en teori:

(DET ER IKKE MIN "IDE" DOG!!). De fleste almindelige mennesker i de vestlige samfund er kvæg. De står op, går på arbejde, lever så simpelt de kan altimens et soundtrack kun spiller "the voice" på repeat i baggrunden. I en verden der bomber dem med information, prøver de så godt de kan at holde alt det de kan ude. Når der kommer
noget nyt skal det derfor tilpasses disse "sovende" masser. Det er derfor simpelt, ufarligt og pakket ind i sex eller lækker mad for den sags skyld.
Alt nyt fokuserer i ekstrem grad på købedygtige individer. Fra 3 (de kan plage deres forældre til køb) til 55 årige der invester i en 4x4 til 880.000.
Det er dejligt at sove og være tryg, derfor vil de fleste kæmpe alt hvad de kan imod at vågne op og tage ansvar for sig selv og andre. Samfundet er sygt, fokuseret på individualisme og "HVAD KAN JEG FÅ FINGRE I" mentalitet. Derfor oplever man ganske enkelt at folk reagerer som forkælede børn der er centrum i deres eget univers. De er ikke sociopater men deler træk med sådanne. Det gør ondt at tænke og lave sig selv om, derfor vil folk ikke vækkes.

-S

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dopenhagen
Jeg mener skam heller ikke at tendensen er ny og gir dig ret i det, jeg mener at den er ved at intensificere. Som om det er hyppigere og hyppigere at man oplever, eller høre om/ser.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Kbh
Ukendt ansigt her.

#Oplægget

At snakke om, at den nye generation er præget af en sådan vækst for sociopater kan jeg ikke finde mig enig i, men dine tanker omkring 'pointen' finder jeg interessante, da de tildels passer i overenstemmelse med min egen holdning og vurdering af problematikken i det du snakker om. Personligt vil jeg foretrække at bruge ordet 'narcissister' og/eller socialkarakteren 'det tomme selv' om folk (vil endda gerne undgå begrebet narcissist, da jeg har den opfattelse, at vi overfortolker i disse tider), der lever med en frustration og vrede, der vendes mod andre og måske er en projektion af samme person.

Det skyldes måske at jeg ikke færdes i miljøer, der har en dårlig klang i forhold til samfundets normer (selvom jeg sagtens kunne have endt der), hvorfor jeg ikke møder disse sociopater du snakker om. Jeg har mere set et svigt hos folk, et svigt fra autoriteter der burde være der for 'dem'. Det har naturligvis nogle konsekvenser, når unge folk bliver rodløse og mangler faste holde punkter i livet, fordi valget er åben og de faktisk kan gøre hvad de vil, blot de selv er i stand til det. Rammerne på det område er ikke små nu om dage, tror jeg vi kan blive enige om. Hvis jeg selv var i situationen at jeg ikke vidste hvad jeg skulle foretage mig, ville det sandsynligvis gøre min tilværelse urolig og stresset i en sådan grad, at jeg fakkertalt fik livslede på grund af min egen eksistens, i værste tilfælde.
Nu forholder det sig anderledes for mig (heldigvis?). Måske er min sindstilstand blot en overgang fra ung til voksen (18 år), men jeg føler stadig at jeg er ved at få styr på mine egne tanker, selvom de aldrig har flakket rundt som andre oplever det. Det eneste jeg egentlig mangler er noget som spreder grådighed og korruption verden over, og det er nemlig penge - fattig familie, fattig miljø ;P! Heldigvis går det mig ikke på i noget betydningsfuld omfang, på trods af at jeg selvfølgelig også er præget af overfladeæstetikken (alt andet vil jo næsten være underligt i vores manipulerende samfund!). Inden jeg kører dette ud i langdrag må jeg vel hellere komme med noget af min pointe.

Som jeg indledte med, mener jeg det en anelse ved siden af at snakke om sociopater, med den effekt på samfundet at det gør det til et mere kaotisk sted at leve. Tror mere på at det er folk der mangler værdier i livet. Vel næppe et tilfælde folk går ind i sekter?

Det var hvad jeg fik associationer om, hvis det er ved siden af, må det være det ;)

A trap is for fish: when you've got the fish, you can forget the trap. A snare is for rabbits: when you've got the rabbit, you can forget the snare. Words are for meaning: when you've got the meaning, you can forget the words. Where can I find someone who's forgotten words so I can have a word with him?...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Nu er jeg ikke så retorisk begavet som mange af jer men...
Jeg tror at folk blir 'gale' pga at de ikke har noget de føler de er en del af, unge folk kan ikke identificere sig med kristendommen og i nogle tilfælde 'de gamle' og lokalsamfundet da de er manipulerede af medierne som fortæller dem at de skal ruste sig til det globale samfund og danmark skal være førende indenfor videnskab... Og det er store begreber for mange 'middelmådige' unge mennesker som de ikke ved hvordan de skal forholde sig til i forhold til hvad de ser i f.eks. deres forældre.. Der tror jeg mange stadig søger at være en del af noget stort men har opgivet at blive en del af 'det globale' da de simpelthen ikke ved hvad det vil sige og derfor vælger de at blive en del af noget andet stort punkerbevægelsen, racisterne, technoundergrundsmiljøer osv.. Hvilket sandsynligvis ikke gir dem det de oprindeligt søgte efter og deraf tror jeg de forskruede individer fødes...??

Der mangler næstekærlighed, intimitet og generelle sociale tiltag i verden hvis det her skal bedres.
Det individualistiske samfund vi lever i er nedbrydende for dem der ikke lige føler sig så individuelle at de kan gå gennem livet uden hjælp fra andre... Mennesker er jo flokdyr af natur!!

Jeg tror problemet er at verden propper en masse fine ord ind i hovedet på nogle folk som ikke helt forstår det og deraf handler fuldstændig imod al fornuft og ødelægger sig selv og alt på deres vej...

Intentionen var vel at skabe et samfund af stærke empatiske individer men istedet for vi en masse svage selviske egoister....

Håber det gir stof til videre debattering og fremfor alt mening!

Ordkløv endelig! :wink:

Edit: Citat fra Mike Skinner...

Two great european narcotics
alcohol and christianity
i know wich one i prefer....

Titel: fst.
Junior medlem

Ok rimelig klart. Men...

Jeg forstår ikke hvem der propper en masse fine ord ind i hovedet på
nogle folk som derefter handler imod fornuft.

Hvilke folk? Hvilke ord??

Det virker som det er pointen i indlægget,- men hvad er betydningen/meningen i forhold til sociopater???

Mener du at uddannelse er roden til antisocial opførsel hos nogle eller hvad??

I´m lost...

Titel: Re: fst.
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

S skrev:
Ok rimelig klart. Men...

Jeg forstår ikke hvem der propper en masse fine ord ind i hovedet på
nogle folk som derefter handler imod fornuft.

Hvilke folk? Hvilke ord??

Det virker som det er pointen i indlægget,- men hvad er betydningen/meningen i forhold til sociopater???

Mener du at uddannelse er roden til antisocial opførsel hos nogle eller hvad??

I´m lost...

uddannelse er ikke roden til sociopati, men mere det fact at verden er kynisk og kapitalistisk og for at danmark fx skal kunne konkurrere med andre lande og blive gode til ting så vi ka sælge os på det, skal vi have en hulens masse penge for at forske og innovere. Det er så måden vi får de penge på der er gal, man bliver nødt til at lægge humane tanker bag sig hvis man vil have ligeså mange penge som de mere kyniske lande....
Det samme gælder fx for en erhvervsdrivende der skal konkurrere med andre... manipuler - sælg. Uden at tænke over om det gavner det store hele... Og det er jo det der virker så det er det vi lærer ungdommen så den kan overleve i den her verden

Så det er vel mere det ræs der er globalt (og i det lille samfund) om at være den bedste, der føder sociopater - Survival of the fittest!!

Hvilke folk:
Regeringen

Hvilke ord:
Bliv klog i en fart så du kan tjene penge, så vi kan føle os trygge!

Er det ikke osse bevidstheden om at der er sociopater der møver sig fem der får andre til at handle sociopatisk?

Lidt ligesom hvis folk hører at der bliver hamstret pga. strejke, så hamstrer de selv!

Titel: soleklart!
Junior medlem

ROGER THAT !!! :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak fordi du spurgte, det fik mig selv til at tænke lidt mere over hva jeg egentlig mente.... Og på den måde fik jeg for en gang skyld konkluderet noget, hvilket er sjældent :D

Så hvad... Er det kapitalismen der er skyld i sociopater, Så let er det vel ikke???

Hvad er sociopater egentlig for nogle?

Er jeg sociopat fordi jeg gerne vil være den bedste i mit fag og skider på om andre når deres mål... Eller handler jeg bare rationelt?

Burde jeg føle skyld?

Yeah!! Indlæg nr. 100, medalje til mig!

Titel:
Junior medlem

Lyder mere som om i leder efter dem man kalder "yuppier". Hvis jeg ikke husker forkert var deres motto "Survival of the fittest", som nemotaden lige nævner. Generelt set er de også kapitalistiske, fornuftpræget, intelligente (ikke nødvendigvis en fordel) og kyniske i deres måde at leve på.

Er nok lidt ved siden af det i skriver.

A trap is for fish: when you've got the fish, you can forget the trap. A snare is for rabbits: when you've got the rabbit, you can forget the snare. Words are for meaning: when you've got the meaning, you can forget the words. Where can I find someone who's forgotten words so I can have a word with him?...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorfor er jeg ved siden af?

Kan yuppier ikke være sociopatiske?

Og survival of den fedeste er normalt noget jeg forbinder med naturen...

evolution=innovation

Titel:
Junior medlem

Formuleringsfejl.

Det jeg skriver, er måske ved siden af - ikke sammenhængende med hvad i snakker om - men jeg synes stadig, at det er relevant at vende fokus mod noget andet end sociopater.

Og jo, selvfølgelig kan Yuppier være sociopater, har jeg ikke sagt noget om :)

Survival of fittest kommer af Hebert Spencer i hans bog "Principles of Biology" i 1864. Så dine tanker omkring det er naturlige og logiske.
http://en.wikipedia.org/wiki/Survival_of_the_fittest

Det beskriver trods alt stadig en Yuppies indstilling til livet tilstrækkelig nok til at det giver mening. De føler sig bedre end andre, og prøver at overgå alle - survival of the fittest handler det om at overleve, rimelige klare paraleller vil jeg mene, resten kan i tænke jer til.

Er ikke sikker, men mener blot at det blev til et slagord for yuppiegenerationen i sin tid, og frem til i dag, hvor de jo selvfølgelig stadig er.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ok troede bare du mente at det jeg beskrev var ved siden af, my bad!

Ikke for at vade i det men:
Er alle yuppier sociopater - eller - er alle sociopater yuppier?

Titel:
Junior medlem

Matematisk logik hører det vel inde under?

yuppie => sociopat
sociopat => yuppie

men ikke yuppie <=> sociopat

Kan man nok ikke på denne måde, men er ikke så vigtigt.

Alle sociopater er ikke yuppier og omvendt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ok! :D

Weiter mit die konshtruktiewen diskutionen am der sociopatiche menshen!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]