DaEvilWitch skrev:
Jeg har hele mit liv oplevet ånder-spøgelser-væsner, og det varede rigtig længe før jeg turde snakke åben om disse oplevelser og "besøg", for det første, fordi mine forældre da jeg var barn, skældte mig ud og anklagede mig for at have en alt for stor fantasi eller direkte at lyve.
Senere i livet snakkede jeg heller ikke om det, fordi det netop er et område hvor man maget hurtig kan blive stemplet som en med roterende myg i fidusbeholderen.
Men oplevelserne var der stadig også selvom jeg forsøgte at undgå at få dem, fordi de også skræmte røven ud af bukserne på mig.
Men som tiden gik og det blev mere hmm "in" at tro på der fandtes mere mellem himmel og jord, der kom tv-programmer som omhandlede dette emne og interessen for det tog til, så begyndte jeg at spekulere på om det ikke var på tide at erkende ikke kun over for mig selv men også min omverden, at jeg var en af dem der "så" disse ånder og væsner og at det måske var en naturlig del af mit liv, mere naturligt end jeg ville være ved.
Da jeg begyndte at erkende at sådan var det nu bare, begyndte oplevelserne også at føles mindre skræmmende. det er jo som når man giver den store trold et navn så bliver den mindre, og jo mere man snakker om denne trold, jo mindre bliver den, sådan at den tilsidst kun er en lille gnom, der slet ikke er så skræmmende som man troede.
Og lidt efter lidt gik det op for mig, hvorfor jeg kunne se disse væsner, hvad meningen var i at jeg skulle se dem....
DaEvilWitch :twisted:
Spændende! Kan jeg lokke dig til at uddybe det sidste du skriver, hvorfor kan du se dem? og hvad er meningen med det?
The ONE skrev:
Du har ret i at man ser det man vil se. Tror man inderligt på noget, f.eks. ånder, vil man ubevidst søge at se dem. Dette betyder dog ikke at det er virkelighed, langt fra..
Benægter man inderligt eksistensen af noget, f.eks. ånder, vil man ubevidst overse dem. Dette betyder dog ikke at de ikke eksisterer, langt fra. - bare lige en skæv tanke