Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Mind Machines
Medlem
Brugeravatar

Ja jeg ved godt der er en tråd et eller andet sted, men den her er lidt anderledes :P

Det er sådan at en af mine andre hobbyer er svagstrøms elektronik, bare kald mig nørd, I don't care :wink:
Jeg kan lave "Mind Machines," og så ville jeg høre om folk er interesserede?
Kan både lave nogen der er uden musik, hvor man selv styrer Hz'ne,
eller nogen hvor man sætter en MP3, discman m.m med musik numre der kører i bestemte Hz, og LED blinker til beatet..
Jeg har ikke undersøgt det priserne på de dele jeg skal bruge endnu, det vil jeg gøre i løbet af denne uge, men jeg regner med priserne vil ligge
ca. mellem 300 - 600 kr afhængig af hvilken model man vil have.
Jeg vil selvfølgelig lave dem så billigt som muligt, da jeg gerne vil hjælpe folk med at prøve dem. En ting er sikkert, de er det værd, og det er jeg sikker på folk der har købt en model til 2000kr osse vil mene!

BTW. Jeg kan evt. lave en model til Ali da jeg kender ham personligt, og han kan derefter give sin ærlige mening om dem. Håber du er frisk på en oplevelse Ali :lol:

Mod's: Jeg håber ik' det overtræder regelsættet. Men det er jo ik' salg af stoffer, så det burde det jo ikke.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
TPL skrev:
Det er sådan at en af mine andre hobbyer er svagstrøms elektronik, bare kald mig nørd, I don't care :wink:.

NØRD!!!!!! :lol: :lol: - Hehe ej :), fed ide.. kunne godt tænke mig en.. Der er bare lidt lav vande i sparegrisen for tiden :/ så det må vente :D

Men håber dit salg går godt :)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det er muligt at du ikke har lagt mærke til det, men Ali er ikke aktiv på boardet længere..

I øvrigt ikke noget jeg ville bruge mine penge på, umiddelbart..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Er der kun en enkelt LED indenfor hvert brilleglas eller er der et helt array som kan programmeres individuelt?

Jeg har ikke lige kunne finde nogle film som demonstrerer helt præcist hvad der sker. TPL, er der mulighfor at du kan optage en lille film eller bare tage nogle billeder af hvad der foregår indeni brillerne?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hmm, det har han ik' lige sagt til mig. Har dog heller ik' været her i lang tid..

Det eneste LED'erne gør er at blinke i en bestemt hastighed dvs. Hz. Det er det eneste der er brug for, da hjernen efter noget tid indstiller sig i de Hz, og man bliver derved "hypnotiseret."

Titel:
Psychedelia Sponsor

Skriv noget mere om dit byggeprojekt. Er der lyd? Blinker apparatet bare statisk eller er der mulighed for at rampe ned og op mellem forskellige frekvenser?

Det skulle være vigtigt at man bliver guidet gradvist fra sin aktuelle hjernerytme og til den ønskede.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Lyder sq som et fedt projekt du der har gang i...
Jeg har selv købt en mind machine, for omkring de 2000kr og jeg mener den er alle pengene værd..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@hanslicht:

Jeg kan lave en "billig" model, hvor men selv instiller Hz, uden lyd.
Og en model hvor man sætter en MP3 eller discman eller noget til, og den blinker i takt til musik. Så finder man bare nogle numre der er specielt egnet til det.

Her er nogle info om de forskellige Hz.

Delta 0.1 - 3 Hz: deep sleep, lucid dreaming, increased immune functions,
hypnosis

Theta 3 - 8 Hz: deep relaxation, meditation, increased memory, focus,
creativity, lucid dreaming, hypnagogic state

Alpha 8 - 12 Hz: light relaxation, "super learning", positive thinking

Low Beta 12 - 15 Hz: relaxed focus, improved attentive abilities

Midrange Beta 15 - 18 Hz: increase mental ability, focus, alertness, IQ

High Beta above 18 Hz: fully awake, normal state of alertness, stress and
anxiety

Gamma 40 Hz: associated with information-rich task processing and
high-level information processing

Titel:
Medlem
Brugeravatar

LeSeiD skrev:
Lyder sq som et fedt projekt du der har gang i...
Jeg har selv købt en mind machine, for omkring de 2000kr og jeg mener den er alle pengene værd..

Vil du ikke fortælle lidt om dine oplevelser med mind machines, jeg tror ikke helt jeg forstår deres fulde potentiale endnu - og hvad er forskellen på din model og f.eks. de modeller til ca 100$?

Titel:
Psychedelia Sponsor

Harddisken på P1 havde et tema om mind machines sidste år:

http://www.dr.dk/P1/harddisken/Udsendel ... 205509.htm - der i øjeblikket kun en forhandler af mind machines in DK: http://brainvibe.dk/

Lad være med at købe i USA, der ryger told på. Der er mange gode forhandlere i både England og Tyskland.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Tamara - Der er ikke nogen forskel (Udover det ydre design, der nok er en tand pænere hos de kommercielle producenter), en mind machine koster bare ikke særlig meget at lave, men så længe der kun er to-tre brands på markedet er der ikke priskrig, og derfor kan man tage hvad man vil..

Hans - Det er løgn! En hurtig tur på google giver 5 andre, udover EP som de fleste nok kender til..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det flex siger er rigtigt; Der er ikke den store forskel på dem jeg kan lave og de komercielle, ud over design, og pris.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det var et ganske spænende program harddisken havde der og det fik mig til at huske at jeg engang har prøvet noget lignende en MM for en del år siden. Jeg var godt skæv og holdte mit hjemmelavede stroboskoplys op foran mine lukkede øjne i længere tid og det resulterede i ret intense dynamiske fraktalmønstre der mindede meget om CEV's fra psykedelika.

Jeg er sq blevet lidt hooked på at købe en, men jeg er også bange for at jeg ikke får brugt den mere end et par gange mens der stadig er en vis nyhedsværdi i den.

Bruger I også jeres MM når I har indtaget psykedelika?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

TPL skrev:
Det flex siger er rigtigt; Der er ikke den store forskel på dem jeg kan lave og de komercielle, ud over design, og pris.

Er dem du laver kompatible med f.eks. Proteus sessions, eller skal man kode sine egne?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Fedt projekt, TPL :D

Har selv en proteus til 14-1800, kan ikke helt huske det. Har desværre ikke fået brugt den nok, da den har været lånt ud al al for længe :roll: .
Vil meget gerne samligne for dig hvis du mangler en test-person. Der er sgu os lidt lavvande i pengekassen hos mig... :(

peace bubbles

Titel:
Psychedelia Sponsor

Det lyder som om der er temmelig stor forskel på dem du kan lave og så de mere pro modeller til ca. 1500.

Din har en lyskanal i hver brille, normalt er der fire i forskellige farver, som kan blinke i to/fire sæt frekvenser (så man kan påvirke med mere end én frekvens af gangen. ) man kan programmere dem til at at opføre sig på rigtig mange måder: Hurtig tænd/sluk, individuel lysstyrke gennem en hel session, fælles eller modsat beat og alt muligt andet.

Stort set alle de mind machines der på markedet har en hukommelse indbygget som lagrer sessions, de har grafisk display, mulighed for afspilning af audiostrobe cd´er via audiostrobe dekoder, mulighed for import af egne sessions fra computer/internet. - Og ikke mindst lyden: bineural og ligefrem dobbeltbineural lyd som er synkroniseret med de visuelle inputs. Derudover følger der software med og diverse cd´er med audiostrobe, som for mange er den helt store feature.

At lave et par solbriller om til at kunne blinke i en bestemt frekvens kan derfor på ingen måde matche de nye mind machines der er kommet på gade de seneste år, hvis du spørger mig. De er små computer med ram og processorer, det du skriver om er jo blot et blinkrelæ.

Måske skulle jeg også afsløre at jeg er den ene forhandler og vi har eneret til at importere og sælge MMs fra en producent i USA. Udover at vi sælger dem selv, så har vi en aftale med to videresælgere - ehtno og newastro. - Så ja der er andre end os der sælger :-)

Grunden til at jeg skriver ovenstående er ikke for at forsvare mit firma, men fordi jeg har brugt mind machines i mange år, og jeg kan love dig for at der er forskel på de simple udgaver der blev lavet i 1970-80´erne og som blot bestod af en drejeknap hvor man skruede op og ned for stroboskoblys og så de nye, som baserer sig på neurologisk forskning og har alle de nævnte features. - Det synes jeg folk, som ikke kender til MM skal vide.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@hanslicht: Ok jeg vidste slet ik' de nye var så avancerede som du beskriver dem, vil på ingen måde prøve at snyde folk. Prøver bare at give folk, som måske ik' har for mange knaster, chancen for at opleve dem. Du kan sige hvad du vil, men de virker altså rigtig godt!

Titel:
Psychedelia Sponsor

jamen det kan da være du skulle låne en? Så kan du skille den ad og se hvordan den ser ud. Du siger bare til.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Forresten er der fra i dag af ophørsudsalg på http://www.brainvibe.dk - priser på mind machines er sat ned med over en tredjedel så længe lager haves.

Undskyld reklamen :oops:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
@hanslicht: Kan Proteus også forbindes til en mac eller er det kun windows-baseret?

Mvh Jonas!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]