sayeh skrev:
15 ?
Jeg havde på fornemmelsen af at du var meget ung. Skizofreni kommer ofte til udtryk når man er lidt ældre end du er nu (18-35), og det er sandt at du har større sandsynlighed for at udvikle det end hvis din far ikke var sindslidende. Men det betyder heldigvis ikke at du nødvendigvis gør det.
Du tager fejl når du siger at intet har godt af at blive "fortrængt". Det drejer sig om en alvorlig tilstand, og det er faktisk en god ting at undgå at komme ud i det helvede det er at være sindlidende, som jeg er sikker på du ved, når du har haft det inde på livet.
Hvis jeg var dig ville jeg holde mig langt væk fra psykedeliske stoffer. For det er virkelig ikke det værd, hvis det går galt. Tro mig. Der er masser af andre, og jeg vil mene at for de fleste mennesker er det også bedre, måder at udforske sig selv på. Metoder der er langt nemmere at kontrollere og sikrere end psykedelika. Meditation, og videre i den dur, kan du komme langt med.
Du er 15 år, og det er det alt for tidligt at rode med den slags. Hvis du partout vil tage stoffer, så gør dig selv den tjeneste at vente til dit sind er mere modent. Jeg vil sige at du ikke skal gøre det før du er 18 (tidligst). Du har højst sandsynligt et langt liv foran dig, og hvis det virkelig er for at udforske dig selv, så får du mere ud af at gøre den slags når du er ældre.
Jeg håber at du vil passe på dig selv, og vente med at kaste dig ud i den slags indtil du er ældre, og måske kender dig selv bedre. Måske vil du også være bedre i stand til at bedømme risikoen til den tid. Det er en anden fordel.
Skriv endelig igen hvis der er mere du har på hjerte eller vil spørge om.