Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 16:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Hej jeg har en far der er skizofren jeg har eksperimenteret med hash og syns det virkelig er en sjov og lærerig oplevelse ..
Jeg har hørt igen og igen at jeg aldrig skal ekperimentere med stoffer og hash fordi at det er den direkte vej til at blive skizofren ...
Men syns det er lidt forvirende fordi de oplysninger om hash man får fra sundheds bestyrelsen og andre lignende kilder har jeg lagt mærke til blive dybt kritiseret af andre andre sider som siger at de overdriver næsten det hele ..
Har f.eks. læst at hvis man bliver skizofren af at ryge hash er det fordi at sygdommen ligger gemt i en og kan så komme frem hvis man ryger ..
Men jeg går ind for at intet har godt af at blive fortrængt så hvis der skulle ligge noget Skizofreni i mig hvorfor så fortrænge det ... ?

Nå men, hvis i havde en forældre der var psykisk syg i mit tilfælde skizofreni ville i så Ryge hash eller tage andre stoffer eller ville i holde jer langt væk fra dem ?

tror i at Hash fremprovokere Skizofreni ?

Jeg elsker at fordybbe mig i mig selv og gå på opdagelse i mit sind og lære mere om mig selv og der er jo hash og andre psychedeliske stoffer er jo et guddommeligt værk ( ; så ville syns det ville være så trælst at bare skulle holde mig væk fra dem for evigt .. !

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg kan sagtens forstå du gerne vil have et hurtigt svar, men almindeligvis er det rigeligt at poste i ét forum - du skal nok få svar alligevel ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja heh undskyld ( ; :P

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Hvor gammel er du?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

15 ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Betyder spørgsmålstegnet at du ikke ved det? :lol:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Drågz are "bad" mkay :P

Senest rettet af Astral 21 okt 2006 11:34, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Astral skrev:
Hash eller pot i små mængder er kendt for at reducere skizofreni-symptomer

Hvorimod hash i støre doser er kendt for at forstærke dem

Så det kommer helt an på dosen

Vil du godt være venlig at lukke røven? Tak.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

sayeh skrev:
15 ?

Jeg havde på fornemmelsen af at du var meget ung. Skizofreni kommer ofte til udtryk når man er lidt ældre end du er nu (18-35), og det er sandt at du har større sandsynlighed for at udvikle det end hvis din far ikke var sindslidende. Men det betyder heldigvis ikke at du nødvendigvis gør det.

Du tager fejl når du siger at intet har godt af at blive "fortrængt". Det drejer sig om en alvorlig tilstand, og det er faktisk en god ting at undgå at komme ud i det helvede det er at være sindlidende, som jeg er sikker på du ved, når du har haft det inde på livet.

Hvis jeg var dig ville jeg holde mig langt væk fra psykedeliske stoffer. For det er virkelig ikke det værd, hvis det går galt. Tro mig. Der er masser af andre, og jeg vil mene at for de fleste mennesker er det også bedre, måder at udforske sig selv på. Metoder der er langt nemmere at kontrollere og sikrere end psykedelika. Meditation, og videre i den dur, kan du komme langt med.

Du er 15 år, og det er det alt for tidligt at rode med den slags. Hvis du partout vil tage stoffer, så gør dig selv den tjeneste at vente til dit sind er mere modent. Jeg vil sige at du ikke skal gøre det før du er 18 (tidligst). Du har højst sandsynligt et langt liv foran dig, og hvis det virkelig er for at udforske dig selv, så får du mere ud af at gøre den slags når du er ældre.

Jeg håber at du vil passe på dig selv, og vente med at kaste dig ud i den slags indtil du er ældre, og måske kender dig selv bedre. Måske vil du også være bedre i stand til at bedømme risikoen til den tid. Det er en anden fordel.

Skriv endelig igen hvis der er mere du har på hjerte eller vil spørge om.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg havde selv en bekendt der "sagtens" kunne ryge hash uden at han blev skizofren (hvilket hans far var dianogstiseret med, Tilgengæld skulle der kun LSD til en gang før han selv fik en diagnose og blev indlagt i et par måneder. Så ud fra et forsigtighedsprincip så lad være med at tage stoffer, det kan altså gå rigtigt galt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dankdawg skrev:
Hvis jeg var dig ville jeg holde mig langt væk fra psykedeliske stoffer. For det er virkelig ikke det værd, hvis det går galt. Tro mig. Der er masser af andre, og jeg vil mene at for de fleste mennesker er det også bedre, måder at udforske sig selv på. Metoder der er langt nemmere at kontrollere og sikrere end psykedelika. Meditation, og videre i den dur, kan du komme langt med.
:yeah:
Det er da rart at se, det åbenbart er tilladt ikke at anbefale psykedeliske stoffer her på boarder for en gangs skyld.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Stonez skrev:
Dankdawg skrev:
:yeah:
Det er da rart at se, det åbenbart er tilladt ikke at anbefale psykedeliske stoffer her på boarder for en gangs skyld.

Jeg medgiver gerne at advokeringen af psykedeliske substanser potentiale indenfor psykiatrien fra visse personers side herinde lige er optimistisk nok, i hvertfald som landet ligger lige nu hvor det i kraft af deres illegale status er praktisk umulige at finde en psykadelisk terapeuat, og selve den psykedeliske session er relativt lille del af et behandlingsforløb - hvilket mange herinde har en tendens til at glemme/ignorere og i stedet holde på at psykedelika løser problemet i sig selv, hvilket man udfra worst case scenario forsøgene på Frederiksberg hospital hurtigt må kunne konkludere ikke er tilfældet. Dermed ikke sagt at psykedelisk selvterapi ikke kan være et uvurderligt værktøj og hjælpe én et godt skridt på vejen for mange (inkl. mig selv) men det kræver et mentalt overskud som man ikke kan forvente alle har. Men til min egentlige pointe i denne rodede tekst, rådene der bliver givet i de enkelte tråde er oftest minded på trådens forfatter, og kan ikke altid generaliseres. Og jeg vil vove at påstå der er ganske ganske få hvis nogen herinde overhovedet udover Astral der vil anbefale en 15-årig at vælte sig i psykedelika.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

tak for svarende ... ( :
jeg kan helt sikkert bruge det til noget ..
er i søde at læse min anden tekst "fohindre psykisk sygdom.. eller andet..) ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]