tiffany skrev:
Gud har sagt at vi godt må spise dem....
og hvaaad såå hvis man nu ikke tror på ham? ja så mener man sikkert også at planter har en sjæl...
Haha, det er forhåbentlig en joke!?
dankdawg skrev:
Fanny skrev:
Jeg er imponeret over denne diskussion! Det handler sku da ikke om at dræbe dyr eller ej. Jeg synes det er 100% i orden at folk spiser kød, men vi skal da behandle dyrene ordentlig imens de lever!
Se lige på den video igen. Det er da til at brække sig over, at se hvordan dyrene mishandles mens de er i live!
Og al den latterlige diskussion om dyr har følelser eller ej. Hvis jeres sans for empati fejler at fortælle jer, at dyrene føler smerte, så er det jer der er handikappede!
Og ja, jeg ER vegetar, men jeg vil gerne kæmpe for folks ret til at spise kød fra dyr, som bliver behandlet anstændigt.
Hilsen Fanny
Du synes det er OK at dræbe dyr, så længe de har haft det godt? Men det er ikke at behandle dyr godt at dræbe dem, Fanny. Det er at behandle dem dårligt. Det må man indse når man spiser dyr, eller som dig, bare forsvarer det.
Hvis jeg forstår dig ret, så mener du ikke, at det giver mening, at tilskrive dyr rettigheder, da de ikke selv kan kræve dem. Hvordan kan du så afgøre, om du behandler et dyr godt eller dårligt ved at slå det ihjel? Er det ikke en afgørelse det enkelte individ må træffe jf. din egen argumentation?
Jeg er enig med dig i, at mennesker er vigtigere end dyr. Derfor finder jeg også DF's jamren om dyrevelfærd paradoksal. Jeg tror ikke, dyr er bevidste om deres eksistens, hvilket jeg ser som en af de største (muligvis den største) forskel på dyr og mennesker (det går jeg ud fra, du er enig med mig i?). Men derfra og til at slutte, at dyr derfor ikke kan tilskrives rettigheder, synes jeg er forkert. De kan jo stadigvæk føle smerte, og kan man på nogen måder minimerer et dyrs smertepåførelse ved at tilskrive dyret nogle rettigheder, synes jeg, det er sund fornuft. Så kan man selvfølgelig mene, at disse rettigheder vil krænke individets negative frihedsrettigheder, og at de derfor ikke bør tilskrives dyrene. Jeg går ud fra, det er der, vi grundlæggende er uenige!?