Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Danmark.
Det er sikkert spurgt om før, men har brugt 15 minutter på at søge på psy / google - og i vil sikkert hurtigt kunne svare mig på det :)

Det jeg har læst i tidligere tråde, er at komme ud med nikotinen, men hvis man ryger til hverdag er det vel et fedt, eller hvad?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvis du suger på samme måde på en joint som på en cigaret, kan det være ligemeget. Men det har jeg endnu ikke mødt nogen der gør.

Titel:
Medlem

Det gør jeg ikke, det er længere og blødere sug, ikke korte kraftige, men hvad har det da med det at gøre?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ud med nikotinen da det ødelægger rygeoplevelsen! Det er i hvert fald min mening. Desuden forbedrer det smagen en del. :)

Titel:
Medlem

Stonez skrev:
Ud med nikotinen da det ødelægger rygeoplevelsen! Det er i hvert fald min mening. Desuden forbedrer det smagen en del. :)

Det vil jeg gerne lige have uddybet.

Smagen kan egentligt godt være, har aldrig prøvet at ryge at riste, men det må jeg vel prøve næste gang for at smage forskel
8)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Stonez skrev:

For nogle af os er det direkte ubehageligt. Min krop kan slet ikke med nikotin og der er seriøst ikke noget værre end når jeg tager et hiv af en joint og opdager at tobakken ikke er risted ordentligt.

Skam jer, dem der ikke rister!

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Medlem

Det vil sige det sådan set bare er for at komme af med nikotinen, og for at få en bedre smag?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Nekroflora skrev:
Det vil sige det sådan set bare er for at komme af med nikotinen, og for at få en bedre smag?

Yep.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Medlem

Jeg er belyst, tak ska' i sgu ha.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg vil lige pointere at det med at riste er en dansk eller i hvert fald nordeuropæisk fænonmen. Rigtigt mange steder ser man slet ikke den idé. Eftersigende skulle jordfed også være noget ret dansk. Så jeg vil sige at man faktisk ud over de allerede nævnte årsager er med til at viderefører den danske kultur.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
hamp >

Det lyder godt at jordfeden muligvis er en dansk opfindelse. Det er en fast del af min sommer. Mums

simpzon >

Jeg har mødt et par stykker som røg joints som smøger. Ikke særligt fedt, men det hang i de to tilfælde sammen med voldsomt overforbrug af pot i små rizla joints.

JA en smøg skal ristes. hvor meget er noget man selv må finde frem til, det er svært lige at sige.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Du kan også risikere at få nikotin-chock hvis ikke du rister smøgen inden brug.
Og ja som de andre pointerer, det smager ganske enkelt meeget bedre, og en del af det at ryge pinde er jo at det skal være hyggeligt og at pinden er god gør jo bare den samlede oplevelse meget bedre :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Omegn
Søren00 skrev:

vist en gammel skrøne :wink: og ellers er chancen vist lige så stor hvis man ryger en cigaret!

Hvor jeg kommer fra har der bare altid været tradition for at riste, og sådan er det bar'.
Jeg er kommet frem til at vi gør det for at man kan lave et jævnt mix, der ligger tæt i jointen, og derfor ikke brænder skævt!
Smagen bekymrer vi os ikke så meget om (læs: vi har altid kun røget grønt) bar det ik smager af clorofyl :oops:

Vi sku't sår kræsen :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hmm, vil nu sige at for meget nikotin kan være virkeligt ubehageligt for ikke-rygere. Resultatet af for meget nikotin bliver let til ekstrem svimmelhed, ryst i kroppen og evt. opkast. Prøvede at ryge noget skunk blandet med uristet pibetobak, og det tog livet halvt af mig, og det er på trods af, at jeg er stor-ryger af både tobak og urt

Titel:
Medlem

Ja, jeg kan føle på det hele at jeg bare fortsætter med at riste.

Det er nu heller ikke fordi jeg ikke synes det er en del af det, men mere af teoretisk interesse jeg spørger.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nekroflora skrev:
Det jeg har læst i tidligere tråde, er at komme ud med nikotinen, men hvis man ryger til hverdag er det vel et fedt, eller hvad?

For mange - inkl. jeg selv - er det et mål i sig selv IKKE at fylde sig i stor stil med voldsomt afhængighedsskabende, freebased nikotin. Desuden får vi det nemt dårligt, hvis vi får et stort skud nikotin.

Hash ER et gateway stof, men det er til tobaks- og nikotinafhængighed mere end noget andet stof.

Eftersom du ryger i forvejen kan du naturligvis sige, at det i princippet kan være ligemeget om du indtager nikotin sammen med din cannabis, men det kunne jo tænkes at du havde en fremtidig ambition om at skære ned på nikotinmisbruget?

Medlem

Malkavian - Klart, jeg kan nemt se din pointe, jeg har dog ingen intention i at stoppe med at ryge for tiden, da jeg altid har følt det meget afslappende og en stor glæde ved livet. Men efter Januar hvor (?) der jo nok kommer offentlige rygeforbud, vil det nok lige blive vendt en gang eller to mere.

Titel:
Junior medlem

Det undrer mig at der ikke er nogle der taler om god forbrænding! hvis tobakken er fugtig i mine joints får jeg nogle dårlige hvæs, med nedsat virkning. Forbrændingen skal være ok! Endnu en grund til at riste osv... mvh. Jake :wink:

Titel: Rist!
Junior medlem
Brugeravatar

Du skal riste det smager bedre. okay en joint kan måske gå ,
men bong der skal det ristes det kradser a helvede til og smager af sure sokker,

Rist det man :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Tue_Track skrev:
Søren00 skrev:

vist en gammel skrøne :wink: og ellers er chancen vist lige så stor hvis man ryger en cigaret!

Ikke en skrøne. Du kan godt få nikotinshock, og det er yderst ubehageligt. Har set det forekomme på en bong for nogle år siden, og han ryger til dagligt. Man får selvf. også mere nikotin ind på den måde

Han gik helt kold, blev hvid i hovedet, blackout og begyndte at koldsvede/ryste. Og det var endda uden tjald, skulle bare afprøve en ny killerbong

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]