tribe79 skrev:
fanny det program handlede om afrikanske medicin mænd og trold mænd som bla andet gravede døde lig op fra kirke gården og spiste dem og de brugte vudo og den slags og for mig virker det ik som noget godt og positivt men ok skal ik gøre mig til ekspert på området.Jeg ved bare jeg ik ville ligge sjæl til deres healing.
Det lyder ulækkert med ligene! Og ikke særlig respektfuldt over for den afdøde.
Citat:
Jeg kan godt se din pointe i at det nedbrydene er livs vigtig og selfølgelig er det da det men ville aldrig nogen sinde opsøge det hvis jeg kunne lade være og der er det også vigtigt at man går inde og bruger sine sunde fornuft og mærker efter om det nu er det rigtige.
Vi opsøger nedbrydning hver dag. I søvnen opgiver vi os selv, og kommer derfor frisk og "nyskabte" tilbage om morgenen. Søvnen er "den lille død".
Psykedelikere taler ofte om "egodød" som endda kan forløbe meget dramatisk med følelser af ren rædsel og visioner af truende væsener/energier. Også her er der tale om en opløsning af det vi normalt anser for os selv, for at vi kan blive en del af Altet.
Du taler om had som det primære ved mørket. Du kan også vende det om og sige, at had er den sårede kærlighed. Hadet er den tilstand man kommer i, hvis man ikke vil gå ind og mærke det der gør ondt. Hvis man går ind i hadet og ser ud på den anden side, vil man se, at hadet dækker over endnu dybere følelser: sorg. Og sorg er en mørk fløjlsblød flod af helende energi, der opløser dine sår og bringer dig fornyet tilbage.
I hinduisme tilbeder man bla Kali, den sorte moder der nedbryder verden. Hun vil æde dig med hud og hår, hvis du gør modstand, men hengiver du dig til hende, æder hun dine sår (opløser din smerte), og lader dig komme styrket og fornyet tilbage til verden. Hun er moderen hvis skød man græder ud i.
Mørket er lige så vigtigt og lige så smukt som lyset. Tilsammen er det en helhed.
Citat:
tror måske nok man kan undvære den nedbrydning i sindet hvis man holder sin sti ren men jeg kan sagtens se logikken
For mig er det meget vigtigt både at bruge lyset og mørket. For det ene bringer en til det andet.
Citat:
og vi har jo nok alle sammen prøvet på et eller andet tidspunkt prøvet at gå i stykker for så at samle os selv sammen igen
Vi er i livet for at blive klogere. At gå i stykker og samle sig selv igen, kan være en meget sund og nødvendig proces, fordi man får rydet op i sig selv, og lærer at finde sine resourcer. Jeg har hørt om folk som ligefrem har sagt at det at gå helt i stykker og så rejse sig igen, fik dem til at tage sig sammen og lade deres liv få en smukkere drejning.
I mørket er visdommen. Når jeg taber inspirationen og mit sind føler smerte, går jeg gennem mørket til jeg møder lyset igen.
Hilsen Fanny