Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 15:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Kan man få grineflip af kulsyre?
Ja 26%  26%  [ 7 ]
Nej 74%  74%  [ 20 ]
Afgivne stemmer : 27
Forfatter besked
Medlem

Technofest stoppet af politiet
Natlig fest i fabrikshal i Lystrup afslørede et større arsenal af stoffer.

Af Søren Willumsen
sowi@stiften.dk

Det flød med stoffer, piller og hash på gulvet, da politiet fredag nat stoppede en technofest i en fabrikshal i Lystrup.
Det var på et tip om techofest, at politiet mødte op til fabrikshallen på Lægårdsvej 2 i Lystrup. Her var en del unge forsamlet og havde fået rigget et par generatorer til, så der var strøm til musikken i den ellers nedlagte og nu stearinbelyste hal.
Fire unge mænd, der delte en joint uden for og en del trafik af mennesker ind og ud af hallen, gav næring til politiets mistanke om en fest med mange stoffer i omløb. En større styrke politifolk blev tilkaldt, og politiets leder valgte at stoppe festen og visitere gæsterne.
Syv personer blev afsløret i besiddelse af narkotiske stoffer. De vil blive sigtet for besiddelse af narko, men fik lov at gå, da der var tale om små mængder. Derudover fandt politiet et større arsenal af stoffer og piller og 30 tomme, såkaldte "pølsemandsposer", små plastposer, som traditionelt anvendes til stoffer.
Alt sammen noget gæsterne skyndsomt havde smidt på gulvet i fabrikshallen, da politiet ankom. Faktaboksen ved siden af beskriver hvor meget, politiet fandt og konfiskerede. Foruden stoffer og hash fandt politiet i alt 60 små kulsyrepatroner, som angiveligt bruges til at fyre af i ansigtet for at opnå et grineflip.
Visiteringen foregik - ifølge politiet - forholdsvis roligt, og politiet fik lokaliseret to unge mænd, som havde organiseret festen og bad dem rydde op.
Ifølge vagthavende bestod deltagerne hovedsageligt af unge mennesker fra 16 år og til midt i 20'erne, men der var også enkelte lidt "ældre" midt i 30'erne og flere kendte fra byens narkomiljø. Hovedparten var danskere og kun få var af anden etnisk herkomst.
De senere år har der af og til været afholdt technofester om natten på stranden ved Moesgård. I juli i år døde en ung mand først i tyverne efter han kollapsede midt i en fest på Moesgård strand. Den døde var kendt som misbruger af stoffer og havde blandt andet havde indtaget større mængder amfetamin.

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article ... /0/stiften

-----
Faktaboksen der bliver refereret til i teksten er det ikke lykkedes for mig at få øje på, men det kan være den var i avisen. Det virker lidt som en overdrivelse at kalde det for et større arsenal, for så vidt jeg kunne forstå var der tale om under 30 piller.
Jeg finder det noget middelmådigt at tro der var tale om "Kulsyrepatroner" omfg. så læs da på æsken (som de stolt viste frem på TV2 Østjylland).
Heldigvis er "kulsyre" stadig lovligt i Danmark ;)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark.
Så vidt jeg kan huske fra den søde lille video var dette den kulsyriske synder:

Billede

Kig godt på den, og sig så at det ikke er en lattergas patron, for det er det ikke.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
iSi sælger også kulsyrpatroner, men lur mig om det ikke har været lattergas, og medierne bare er uvidende..

Det kan selvfølgelig også være at nogen har købt de forkerte patroner, og taget dem med, men det tvivler jeg på..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark.
Det er jo slet heller ikke umuligt at få en udmærket rus ud fra lattergas-patroner - men jeg ved ikke lige om det er specielt festligt.

Og jeg må indrømme jeg ikke er meget inde i kulsyrepatroner eller salg af dem :)

Titel:
Medlem

Syntes nu det lyder ok sandsynlig at der var nogen der havde købt de forkerte, ud fra hvad jeg så af deltagere til arrangementet! :P
Men det med mediernes uvidenhed er for mig utroligt morsomt... skulle man så få det sjovt af sodavand (og øl) etc. ?

Hohohoho!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
For dem der ikke kan se klippet, og som ikke kigger i den anden tråd om emnet:

http://www.youtube.com/watch?v=KfUzynUOBJI

Historien starter efter 2m45s.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Citat:
såkaldte "pølsemandsposer", små plastposer, som traditionelt anvendes til stoffer.

:?:

Hvis de mener zipposer, hvad bruger pølsemanden så disse til?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Pølsemanden bruger dem til blod, bræk og bæ. Hvis du forstår..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Nu gider jeg faktisk ikke tjekke klippet efter da min browser ikke gider springe de 2:45 ind før det starter, men det billede der er bragt tidligere i tråden er af de gamle pakker, i 2004 skiftede de design og pakken der her er vist er 1999 design som er stort set umuligt at få længere.. Bare lige for at vi ikke bliver lige så upræcise som de betalte medier. Hvordan skal sætningen med at det sprøjtes i hovedet forøvrigt lige forståes??? En slags "golden shower"? Med kulsyre?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
hamp skrev:
Hvordan skal sætningen med at det sprøjtes i hovedet forøvrigt lige forståes??? En slags "golden shower"? Med kulsyre?

Tænkte også mit.. - Men man kan vel også sprøjte kulsyre i hovedet på sig selv og fange en griner over det ? :shock: men tvivlsomt.. :roll: :lol:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Egentligt er det jo pænt farligt, at politiet siger den slags i fjernsynet. Nu kan det jo være, at der er uvidende unge, der går ud og køber CO2-patroner og inhalerer dem på en eller anden måde. Og det er jo langtfra sundt... :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg kan ikke lade være med at synes, at det er en smule uhyggeligt, at vores medier er så ukritiske at alarmlamperne ikke lyser op, når politiet siger sådan noget bavl.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
ZlazkeDågge skrev:
Citat:
såkaldte "pølsemandsposer", små plastposer, som traditionelt anvendes til stoffer.

Has Oak skrev:

Du siger altså, at pølsemanden bruger zipbags til at opbevare ketchup, sennep og remoulade i? For det lyder altså umiddelbart en anelse upraktisk... :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Drupe skrev:
ZlazkeDågge skrev:
Citat:

Has Oak skrev:

Du siger altså, at pølsemanden bruger zipbags til at opbevare ketchup, sennep og remoulade i? For det lyder altså umiddelbart en anelse upraktisk... :P

Tror mere man får det i dem, hvis man køber noget med på farten ;)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Magnum skrev:
Drupe skrev:
ZlazkeDågge skrev:

Has Oak skrev:

Tror mere man får det i dem, hvis man køber noget med på farten ;)

Så får man ketchup, sennep og remoulade med i zip-bags? Måske er det bare mig, men jeg synes det lyder rimeligt weird.

Får man også pølserne med i en zip-bag?
Er det form for drive-in pølsevogn vi har med at gøre?
Spørgsmålene vil ingen ende tage! :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

..

Senest rettet af guldsky007 23 okt 2010 00:25, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
:lol: Haha, tak Drupe..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]