Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 00:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Kære psychedelia-folk

Nu har jeg henvendt mig til nogle stykker af jer direkte. Og jeg kan forstå, at min henvendelse er genstand for nogen diskussion på jeres forum. Så for nu at sikre mig selv og jer mod evt misforståelser, vil jeg hermed skitsere mit ærinde.

Jeg journalist på Station 2 og arbejder på et indslag, der skal beskrive en anden side af narkotika, end den vi normalt præsenterer i medierne. Altså et indslag, der dykker ned i den subkultur af primært unge mennesker, der har en akademisk/teknisk og nærmest lidenskabelig interesse for hallucinogener.
Indslaget vil forhåbentligt vise, at vi her har at gøre med nogle rimelig ansvarlige personer med indsigt i fremstilling og brug af hallucinogener og andre former for narkotika. Og når jeg skriver ansvarlige mener jeg, at det normalt ikke er disse personer, der dør af en OD, fordi de har taget stor dosis GHB og skyllet det ned med en stak guløl.

Min plan er også at interviewe Henrik Rindom, som jeg tidligere har talt med om sagen.
En af hans pointer er som bekendt, at myndighedernes narkotika-kampagner i højere grad burde målrettes mod "harm reduction" frem for virkningsløse skræmmekampagner. Men den pointe er svær at forstå, hvis man kun kender narkotika som stoffer, der misbruges af sociale stakler på Vesterbro i København. Her er det nødvendigt at finde frem til en af nørderne.

Jeg ved, at mange af jer har følt sig røvrendt af journalister. Og jeg ved, at mange af jer ikke har lyst til at vise navn eller ansigt på TV. Men det findes der råd for, og situationen er på ingen måde uvant for vores program.
Og for lige at imødegå kritikken om, at vi jo bare er et politi-stikker-program - vil jeg blot tilføje, at vi som krimi-magasin selvfølgelig bruger en pæn del af vores tid på at følge politiets arbejde. Men at vi jævnligt har indslag om andre emner - som for eksempel den unge mand der er blevet sexmisbrugt det mest af sin barndom. Eller sidste udsendelse, hvor jeg lavede et indslag om indsmugling af khat - set fra kurerens synsvinkel. Som altid beskytter vi vores kilder.

Hvis een eller flere af jer har lyst til at medvirke, så ring eller mail til mig på nedenstående nummer/mail.

VH
Anders Lomholt

edit by piercer

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Kære Anders, på forhånd vil jeg gerne undskylde for eventuel dårlig tone som er blevet og sikkert også vil blive brugt imod dig, det kommer der selvfølgelig ikke noget godt ud af.

Men du må også forstå at ordet "røvrendt" på ingen måder er dækkende for hvad vi er blevet af journalister, gang på gang på gang. Ofte med de største løfter om objektivitet, mulighed for anonymitet og medredigering af programmet. Eller i det mindste en mulighed for at se den endelige udgave og med en mulighed for veto.

Og som du måske nok kan forestille dig ud fra vores fjendtlighed har næsten alle, pånær en 2-3 stykker af disse journalister røvrendt os udover enhver anstændighed.

Så blandt andet dette er skyld i modviljen, og som du nok kan forstå -med god grund!

Et andet problem er karakteren af den udsendelse du ønsker at lave.
Selv om du så var "objektiv" og "on our side" så ville det stadig være problematisk for os at deltage.

Du beder os om at begå direkte ulovligheder på landsdækkende TV, Vores tilslørede ansigter og stemmer vil ikke vække andet end mistro i befolkningen. Og i sidste ende vil det også være hamrende ligegyldigt, for politiet skal nok få indsigt i hvem vi er.

Så at gøre disse ulovligheder på TV som du opfordrer os til, vil ikke alene føre til en anholdelse og fængselsstraf, det vil også føre alle de andre konsekvenser med sig.

Her kan jeg nævne en komplet og fuldkommen ødelæggelse af ens karriere, at være associeret med stoffer er katastrofalt for en person, uanset om vedkommende er postbud, pædagog, professor eller politibetjent.

Og jeg tror næppe du kan forestille dig den sociale udstødelse man kan opleve grundet ens lidenskab for kemi, men den kan være mindst ligeså omfattende på det sociale liv som på det professionelle liv.

Skulle du være parat til at lave noget dybteborende og originalt journalistik, så kan du kontakte os igen.

Vi vil gerne assistere dig i en undersøgelse af hvordan Danmark ikke anerkender Paddo-rapporten, hvordan både international og national lov brydes for at opretholde et forbud imod svampe som hverken kan, eller skal eksistere.
Vi vil også gerne assistere dig i en undersøgelse af hvordan ulovliggørelsen af svampe i Danmark, ikke alene er baseret på et forkert grundlag, og opretholdes på et forkert grundlag, men også hvordan den ingen effekt har haft på indtagelsen af svampe i DK.

Intet ville glæde os mere end se dig spørge Lene Espersen om hvorfor hendes minesterie bøjer både Europæisk og Dansk lovgivning for at opretholde et ulovligt forbud imod svampe, imod bedre vidende. Det betyder på trods af at de har fået fremvist rapporter fra andre landes "sundhedsstyrelser" som modbeviser vores egen.

Titel:
Junior medlem

Jeg forstår alle dine indvendinger - de er helt rimelige.
Jeg forstår også ønsket om diskretion.
Mit håb er blot, at der derude findes en eller anden, der har lyst til at medvirke. Det er trods alt ikke første gang vi har fat i nogen, der risikerer job og omdømme osv.
Hvis vi rutinemæssigt tog røven på folk, når vi havde lovet dem anonymitet, så kunne vi lige så godt lukke station2 og mange andre journalistiske programmer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Det lyder alt sammen meget godt, men som sagt er det jo set mange gange at journalister ikke holder hvad de lover.

Selv er jeg ikke interesseret, og vil nok heller aldrig blive det, i at stå frem og fortælle om det 95% så vil kalde "misbrug".

Håber du finder en, samt får lavet en kanon udsendelse.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Det er MEGET sjældent at journalister er til at stole på. LAD VÆRE MED AT MEDVIRKE I DETTE PROGRAM. I VIL FORTRYDE DET. Station 2 er et useriøst program, og jeg kan garantere jer at resultatet vil være utilfredsstillende for jer.

STOL IKKE PÅ DENNE MAND. FOR JERES EGEN SKYLD.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

dankdawg skrev:
Det er MEGET sjældent at journalister er til at stole på. LAD VÆRE MED AT MEDVIRKE I DETTE PROGRAM. I VIL FORTRYDE DET. Station 2 er et useriøst program, og jeg kan garantere jer at resultatet vil være utilfredsstillende for jer.

Jeg synes det er en meget grov beskyldning at komme med. Hvis man kunne få ordnet noget med en kontrakt eller aftale med underskrift af TV-2 samt journalisten skulle jeg ikke kunne se et problem. Desuden kommer vi aldrig videre med en holdning der hedder vi ikke kan stole på nogen, der findes trods alt nogle mennesker der skiller sig ud. Se bare på os (;

Senest rettet af dikki 09 nov 2006 16:38, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
dankdawg skrev:

nu skal du jo heller ikke skære alle over en kam syntes det lød lidt groft det der

banditz skrev:
Jeg synes det er en meget grov beskyldning at komme med. Hvis man kunne få ordnet noget med en kontrakt eller aftale med underskrift af TV-2 samt journalisten skulle jeg ikke kunne se et problem. Desuden kommer vi aldrig videre med en holdning der hedder vi ikke kan stole på nogen, der findes trods alt nogle mennesker der skilder sig ud. Se bare på os (;

jeg er 100% enig især det med at der altid findes nogle menesker der skiller sig ud og man så skal se på os

jeg ville egentligt ikke have noget imod at medvirke i programmet tror bare ikke jeg har ekspertise nok og vil ikke gøre det værre

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Anders, hvad vil Du gøre, når ordensmagten står med en dommerkendelse og forlanger aktindsigt, såfremt dine drømme, hypotetisk set, skulle blive til virkelighed?

Læs hvad Bøh har skrevet. Det er 1000 gange mere relevant!
Det vil være et oplagt udgangspunkt, at diskutere Harm Reduction ud fra svampe!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Anders, hvad vil Du gøre, når ordensmagten står med en dommerkendelse og forlanger aktindsigt, såfremt dine drømme, hypotetisk set, skulle blive til virkelighed?

Læs hvad Bøh har skrevet. Det er 1000 gange mere relevant!
Det vil være et oplagt udgangspunkt, at diskutere Harm Reduction ud fra svampe!

Det måske rigtigt at det ville være mere hensigstmæssigt at fokusere på svampe. Men det er vel stadig sådan at der er flere brugere af andre rusmidler i Danmark i forhold til svampebrugere? Vi burde sku have Harm Reduction på hele skidtet..

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
CannaChem og andre.. Jeg kan ikke se hvad det store problem er. Curious opfordre ikke til nogle ulovligheder, så hvorfor skulle politiet være interesseret i en agtindsigt? Det er jo ikke fordi at vi skal sidde og fråde ulovligt narko på åben skærm for hele Danmark, eller forklare om hvor mange stoffer vi producerer der hjemme :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
banditz skrev:
dankdawg skrev:

Jeg synes det er en meget grov beskyldning at komme med. Hvis man kunne få ordnet noget med en kontrakt eller aftale med underskrift af TV-2 samt journalisten skulle jeg ikke kunne se et problem. Desuden kommer vi aldrig videre med en holdning der hedder vi ikke kan stole på nogen, der findes trods alt nogle mennesker der skiller sig ud. Se bare på os (;

Hvis du med en kontrakt mener en sikring mod, at der ikke bliver sendt noget, man ikke giver lov til, efter programmet er redigeret færdigt, tror jeg, det er ret svært.
Idéen om programmet er selvfølgelig god nok; oplyste brugere, HR etc. Så vidt jeg husker, var det også tanken bag Operation X-programmet i sin tid - men fleste husker vel, hvordan det program blev!
@curious: Jeg tror, du bliver nødt til at komme med en mere præcis beskrivelse af, hvordan programmet skal opbygges, hvis du vil have nogen til at deltage. Vi synes jo allesammen det er interessant, at der bliver sat fokus på emnet. Det er bare utrolig vigtigt, at det bliver gjort på en mere nuanceret måde, hvis det skal vinde vores opbakning.

Held og lykke med projektet! Jeg frygter det værste, men håber på det bedste!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ManFromAnotherPlace skrev:
banditz skrev:
dankdawg skrev:

Hvis du med en kontrakt mener en sikring mod, at der ikke bliver sendt noget, man ikke giver lov til, efter programmet er redigeret færdigt, tror jeg, det er ret svært.
Idéen om programmet er selvfølgelig god nok; oplyste brugere, HR etc. Så vidt jeg husker, var det også tanken bag Operation X-programmet i sin tid - men fleste husker vel, hvordan det program blev!
@curious: Jeg tror, du bliver nødt til at komme med en mere præcis beskrivelse af, hvordan programmet skal opbygges, hvis du vil have nogen til at deltage. Vi synes jo allesammen det er interessant, at der bliver sat fokus på emnet. Det er bare utrolig vigtigt, at det bliver gjort på en mere nuanceret måde, hvis det skal vinde vores opbakning.

Held og lykke med projektet! Jeg frygter det værste, men håber på det bedste!

Jeg mente noget i retning af lige præcis det, ja :) En kontrakt der lyder på at man har ret til at redigere, slette og forlange at programmet ikke bliver sendt. Måske går TV-2 ikke med til det, men det er et forsøg værd.

Håber også på det bedste!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Entheo skrev:
CannaChem og andre.. Jeg kan ikke se hvad det store problem er. Curious opfordre ikke til nogle ulovligheder, så hvorfor skulle politiet være interesseret i en agtindsigt? Det er jo ikke fordi at vi skal sidde og fråde ulovligt narko på åben skærm for hele Danmark, eller forklare om hvor mange stoffer vi producerer der hjemme :wink:

Du er vist ikke blevet konfronteret med alle hans idéer, formoder jeg!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Entheo skrev:

Du er vist ikke blevet konfronteret med alle hans idéer, formoder jeg!

Det er klart du har et lidt andet syn på det end os så :) Indtil videre, efter hvad JEG har hørt kunne det have potentiale.

Titel:
Dedikeret medlem

Entheo skrev:
eller forklare om hvor mange stoffer vi producerer der hjemme :wink:

Det tror jeg så lige netop er hovedpointe- og fokus i programmet.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

banditz skrev:
dankdawg skrev:

Sorry, men jeg har stor erfaring med medier, og jeg har haft denne diskussion en million gange. Det er altså uhyre sjældent at journalister er seriøse, og han arbejder for STATION 2 ffs, han kunne lige så godt være fra EB eller Ugens Rapport. Du er altså ret naiv hvis du tror at du kan sikre dig noget som helst med en aftale med en journalist.

Jeg værdsætter din tro på mennesket, men i dette tilfælde vil jeg opfordre dig og alle andre til at lytte til dem der har erfaring med den slags. Det er virkelig for dit eget bedste. Jeg ville hade at se nogen herindefra blive misbrugt af en eller anden tåbelig journalist der bare vil have et scoop i kassen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

dankdawg skrev:
banditz skrev:
dankdawg skrev:

Sorry, men jeg har stor erfaring med medier, og jeg har haft denne diskussion en million gange. Det er altså uhyre sjældent at journalister er seriøse, og han arbejder for STATION 2 ffs, han kunne lige så godt være fra EB eller Ugens Rapport. Du er altså ret naiv hvis du tror at du kan sikre dig noget som helst med en aftale med en journalist.

Jeg værdsætter din tro på mennesket, men i dette tilfælde vil jeg opfordre dig og alle andre til at lytte til dem der har erfaring med den slags. Det er virkelig for dit eget bedste. Jeg ville hade at se nogen herindefra blive misbrugt af en eller anden tåbelig journalist der bare vil have et scoop i kassen.

Er helt med på hvad du mener, men kan man ikke sikre sig med en lovligt gældende kontrakt eller aftale ?

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

banditz skrev:

Er helt med på hvad du mener, men kan man ikke sikre sig med en lovligt gældende kontrakt eller aftale ?

Nej. Hvad vil du gøre? Lægge sag an? Bruge en masse penge og tid på det? Jeg kender flere der har forsøgt at sikre sig, og journalisterne har ikke overholdt aftalen. Enten har de fuldstændig skidt på den, eller også har de delvist overtrådt den.

En sådan aftale er INTET værd. Skal du deltage i den slags, så se på HVEM det er...kender du journalisten for hans gode arbejde? Se på HVOR det er...i dette tilfælde Station 2. Har de NOGENSINDE lavet andet end lort? Er det et seriøst program?

Man skal ikke lade sig narre af en journalist der er desperat efter at få folk på krogen. Han vil jo sige hvad som helst.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dank har en pointe - for hvem af os vil gå i retten med en sag om kontraktbrud (selvom vedkommende formelt set måske ville vinde)? Det ville om muligt udstille vedkommende _meget_ mere end overtrædelsen af kontrakten.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det så rigtigt nok :? Fandme træls man ikke kan gøre noget..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]