Fuck, jeg har det ringe efter at have læst den artikel om Flour, Chem!
Jeg har fået mange af de behandlinger, som nævnes i den!

Jeg har fået flourskylninger (masser af gange i folkeskolen), flourpensling, fyldninger (sikkert også med flour), og bruger Aquafresh tandpasta (med flour) hver dag!
Det jeg mangler fra artiklens ejermand, er en forklaring på, hvorfor vi skal udsættes for det, hvis det er så giftigt? Hvordan ville sundhedsstyrelsen tillade det - og tandlægerne, som altid minder én om, at det "er ligemeget hvilken tandpasta du bruger - bare der er
flour i"!
Jeg har altid troet, at det var et gavnligt stof, og derfor har jeg lidt svært ved at tro på det. Det er simpelt hen for rystende til at være sandt.
Men Chem, hvis du siger du har så gode erfaringer med at skifte til flour-fri tandpasta, er der måske noget om det.
Jeg har faktisk nogle gange studset over den tekst, som står med småt på Colgate tandpasta:
SMÅ BØRNS BRUG AF FLOURTANDPASTA BØR KONTROLLERES. BRUG IKKE MERE END HVAD DER SVARER TIL BARNETS LILLEFINGERNEGL <- Ja, det står der altså. Det, som der advares imod, er altså flour.
Men 73 kroner for en tube tandpasta?? Nej, vel!
Så hellere en 'slave'-tandpasta fra Fakta; der er nogle gange tuber uden flour.
Andre, som kan bakke op om, at flour er farligt? Hvor alvorligt skal man tage det? Jeg gider sgu ikke børste tænder i noget, som kan
øge risikoen for cancer, caries og baktus.
Måske skulle man svælge mere grøn te i sig!!
mvh Drumstick.