Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 12:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

jeg har nogen spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan svare på,

problemets start:

for 4(+/- 1 uge) uger siden, tog jeg en streg amfetamin, efter at ha været clean i 6-8 måneder, jeg har før i mit liv haft et problem med amfetamin, hash, alcohol, og en del andre hårde stoffer, efter at ha taget den streg fik jeg selvfølgelig løst til mere,så jeg endte med 2 gram i alt på 1,5-2 døgn, dagen efter tog jeg også lidt som jeg havde tilbage, det blev nu til at jeg sniffede hver dag,

og i de sidste 4 uger, har jeg sniffed:

0,2g - 2g hver dag for det meste har det været ritalin uno/motiron, jeg har hakket ud, men i weekenderne har det også været en del amf, i hverdagene, er det for det meste: 0,3-0,4g methylphenidat, enten motiron eller ritalin, i de sidste 2 uger, har jeg også røget en del bong til at
komme ned og for at få noget søvn,

jeg har i 2 uger nu haft ekstremt paranoia hele tiden, jeg får chok bare nogen taler til mig, jeg har også noget angst, jeg har tabt mig 10 kilo,
jeg spiser kun en gang om dagen, og det er som regel meget lidt,
jeg kunne blive ved...

jeg er hundred procent indstilled på at stoppe fordi jeg ødelægger mig selv for meget pågrund af det her, så jeg har nogen spørgsmål:

her de sidste 3 dage, har jeg blødt enormt meget ud af næsen, hver gang jeg tager en streg, og når jeg tager en streg så er det som om det ryger lige igennem mig, og ned i lungerne, og så hoster jeg mega meget

1: hvad er det der bløder er det min slim hinde?

2: hvordan kan det være det ryger lige igennem? (har hørt at der er noget i næsen som langsomt bliver ødelagt hvis man sniffer meget. i lang tid)

3: hvad det nu end er der bliver ødelagt, er det så noget der heler af sig selv? og hvor lang tid er det om det?

4: hvor lang tid vil der sådan cirka gå ved et eventuelt stop før jeg er helt normal igen?

5: mit sidste spørgsmål er hvor lang tid vil der cirka gå før jeg ikke har nogen tolerans overfor det, altså så jeg ikke skal have mere for at få virkning?

ved godt nogen af spørgsmålene er lidt svære at svare præcist på, men et cirka svar er fint nok,

jeg har tænkt mig at stoppe i morgen, lige nu er jeg påvirket, men regner med at det her bliver sidste gang, i meget lang tid, hvis dette indlæg er alt for blæst, må det gerne flyttes til "fuck jeg er blæst"

på forhånd tusind tak snubi,

EDIT: jeg har det med at skrive på en ret underlig måde når jeg er påvirket, som nok kan ses på teksten, jeg retter den nok lidt til i morge,

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Snubi, jeg kan ikke rigtigt hjælpe dig med noget, da jeg aldrig selv sniffer noget som helst, men pas dog for helvede på dig selv :cry:

Stop nu, inden du kommer endnu mere galt afsted

Titel:
Flueknepper kongen

Du er 16 eller sådan noget, og har tydeligvis et problem.

Jeg har kun én opfordring til dig:
Tag op til den psykiatriske skadestue i din by. NU!.

De har styr på hvordan man håndterer den slags, og henvendelse er anonym.

Titel:
Medlem

jeg er 17 jeg bliver 18 den 31 januar,

jeg stopper med det i morgen jeg tog min sidste streg for, 1 time siden,

jeg vil bare gerne ha svar på mine spørgsmål.

Titel:
Flueknepper kongen

1: Ja, det er din slimhinde.

2: Amfetamin og andre sympatiske aminer sammentrækker blodårene, så slimhindevævet får for lidt ilt. Derfor dør det.

3: Forhåbentligt.

4: Som sagt, det kan desværre være permanent. DERFOR KONTAKT DEN PSYKIATRISKE SKADESTUE.

Titel:
Insane psychedelia user!

Levose skrev:
KONTAKT DEN PSYKIATRISKE SKADESTUE.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Syns også du skal søge en form for hjælp snubi..
Lyder til du er gået lidt for hårdt til den på det sidste..

Håber du kan holde dit stop :)

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
1 - ja, det er formodentlig din slimhinde der bløder.
2 - jeg ved ikke hvorfor du føler at du får suget det hele i lungerne - det føler jeg også tit når jeg sniffer, selv når jeg sniffer langsomt/forsigtigt. jeg tror ikke det ændres.
3 - hvis der er noget der ødelægges i næsen (udover blødende sår) skal du ikke regne med en gendannelse.
4 - normal? - mener du ikke paranoid mere...? - det kan tage en helvedes bunke tid, især hvis du har tendens til at ryge lidt hash af og til. Men umiddelbart kan man mærke en stor forandring når der er gået en uge, uden at man har givet den gas i weekenden. 2 uger er bedre, og 2 år er nok et godt mål.
5- jeg kender ikke noget til tollerance for de stoffer. men en måned og din tollerance burde været tæt på 0...

det kan være utrolig svært at stoppe et misbrug, selvom man kan se at det er i gang med at ødelægger en selv.
Som regl er det en uoverensstemmelse i ens sind der ligger an til et misbrug - og det vil ofte hjælpe meget at kortligge grunden til misbruget, og derefter tage hul på den byld, i kombination med narkostoppet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

TATP skrev:
det kan være utrolig svært at stoppe et misbrug, selvom man kan se at det er i gang med at ødelægger en selv.
Som regl er det en uoverensstemmelse i ens sind der ligger an til et misbrug - og det vil ofte hjælpe meget at kortligge grunden til misbruget, og derefter tage hul på den byld, i kombination med narkostoppet.

Kloge ord!

Titel:
Dedikeret medlem

Snubi, din paranoia er, hvad der svarer til en mindre psykose. Det får man pga. den store dopaminudladning, som din hjerne foretager ved indtagelse af amf - faktisk stiger dopaminniveauet til over 1000% af det normale. Og for meget dopamin er det, som resulterer i psykoser.

En psykose er en alvorlig sag, og du har udviklet en mindre en. Gør som der bliver sagt i tråden, før det udvikler sig til en alvorlig eller måske endda PERMANENT psykose: søg hjælp hos den psykiatriske skadestue nu! Som sagt er det anonymt, og de kender alt til det! De dømmer dig ikke, de ser ikke ned på dig - de vil bare hjælpe dig, og det samme vil vi!

Folk herinde ved, hvad de snakker om i denne sammenhæng, så tag imod rådene!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
snubi skrev:
jeg stopper med det i morgen jeg tog min sidste streg for, 1 time siden,

Jeg vil ikke punke dig på nogen måde, men det der er en klassisk overspringshandling. Jeg kender det godt fra mig selv, det er svært.:evil:
Som mange af de andre allerede har sagt, så få noget proffesionel hjælp, hvis problemet er for stort til du selv kan overskue.

held og lykke og god vind!

mvh bubbles

Titel:
Medlem

tusind tak for al den hjælp og omsorg jeg har fået, jeg har ikke taget nogen streg i dag, og jeg tror jeg kan holde det hvis jeg ikke kan holde det, og jeg bare tager en streg til, så følger jeg jeres råd og søger professionel hjælp..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg prøver at telepatere noget opbakning herfra - du har min fulde støtte!

Alene dét, at du for første gang på længere tid, har sløjfet morgenstregen, er et skridt i den helt rigtige retning.

Jeg synes du skal gøre alt, hvad der overhovedet står i din magt, for at holde op.
Med søvn og noget fornuftigt mad og mindst nogle uger fri for speed/Ritalin, kan jeg sagtens forestille mig, at din paranoia vil aftage til et ubetydeligt niveau i forhold til nu - det er meget muligt, men dog ikke 100% sikkert!

Vi ved jo ikke hvad du går rundt og laver, andet end hvad du skriver.
Men husk på, at den eneste du kan snyde i denne sammenhæng, er dig selv!

Go for it!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
snubi skrev:
tusind tak for al den hjælp og omsorg jeg har fået, jeg har ikke taget nogen streg i dag, og jeg tror jeg kan holde det hvis jeg ikke kan holde det, og jeg bare tager en streg til, så følger jeg jeres råd og søger professionel hjælp..

Du kan godt.. Vil du? Den tanke du tænkte, da du fandt ud af at du var på vej galt afsted, tænk den igen! Og hold fast i den!

GL herfra!

Titel:
Medlem

tusind tak for al jeres hjælp og støtte det betyder virkelig meget for mig,

som TATP også skrev, så bliver min paranoia værre når jeg ryger fed,
så det prøver jeg også at holde lidt igen med, men jeg vil til hver en tid heller ryge et bong hoved i stedet for at tage en streg hvis trangen/lysten bliver for stor,

edit: jeg har et spørgsmål til, hvad er forskellen på dopamin og serotonin, jeg har før i mit liv haft en depression, og jeg blev behandlet med cipralex, jeg tror nok det var 30mg, så nu er jeg lidt nervøs for om jeg skal ryge ud i en igen

Titel:
Medlem
Brugeravatar

dopamin og serotonin er transmitterstoffer i hjernen... :)

Serotonin: styrer motorisk integration, søvn, appetit, seksuel aktivitet, humør og sanseindtryk (delvist).

Dopamin: styrer bevægelse, koordination, opmærksomhedsniveau og velbehag.

// Info fra Treasure topic "Stoffernes virkningsmekanismer"

Titel:
Medlem

så det vil sige ametamin/ritalin, ikke formindsker serotonin indholdet i hjernen?

Titel:
Flueknepper kongen

snubi skrev:
så det vil sige ametamin/ritalin, ikke formindsker serotonin indholdet i hjernen?

Amfetamin har også serotonerg affinitet, men den er forholdsvis lav.

Titel:
Medlem

sidste gang jeg tog en streg var i går 15 november 17:50

den er nu: 16 november 21:40

:D første døgn!!!

jeg har haft ret hårde abstinenser i løbet af dagen, men det har været udholdeligt,så jeg tror jeg kan klare den uden, at skulle snakke med læger og psykiatere,

jeg vil også lige høre om der er nogen der har nogen gode råd vedrørende de næste uger hvor jeg stille og roligt kommer ud a mit misbrug,

altså hvad er godt at spise, og hvad er godt at gøre når man har rigtig meget løst,altså ting der kan gøre der kan gøre det lidt lettere,

jeg selvfølgelig ved jeg godt at motion og sund kost er vigtigt,
men jeg kunne godt tænke mig et lidt mere detaljeret svar på hvad der virkelig er godt at spise og sådan nogen ting,

det eneste jeg med sikkerhed ved er c-vitamin, så jeg tager 500mg morgen og aften,

på forhånd mange tak snubi,

jeg vil også lige sige tusind tak for al jeres hjælp og støtte, betyder virkelig meget for mig, hvis psychedelia ikke fandtes, ville jeg ha gået rundt med mit misbrug alene, og så var det nok gået rigtig galt.
ja jeg siger var, for er født optimistisk =)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg vil anbefale dig at dyrke lidt motion.. bare løbe (eller gå) f.eks 30 min - 60 min hver dag .. hvis du ville vil gå eller løbe kan du jo evt. cykle, svømme osv.. :).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]