Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er jeg virkelig en elendig kemiker (hermed sagt at jeg næsten ikke aner en knap om kemi!), og jeg står lige med et spørgsmål, som jeg ikke kunne finde et nogenlunde simpelt svar på andre steder. Så nu prøver jeg lige her.

Jeg har overvejet at købe nogle Ecstasy-piller og finde ud af nogenlunde hvilke kemiske stoffer, de indeholder udover MDMA (ved at læse på de forskellige Ecstasy-databaser og teste dem med et testkit). Herefter vil jeg forsøge at rense pillerne for de stoffer og stå tilbage med så rent MDMA som muligt.

Hvordan kan jeg rense pillerne for de fleste af disse "uønskede" stoffer?

Titel:
Insane psychedelia user!

Kan du ikke bare skaffe ren MDMA?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

daffy duck skrev:
Kan du ikke bare skaffe ren MDMA?

Nej ikke lige for tiden.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg står faktisk lidt med samme problem, men havde ikke regnet med det var en nem "syntese", så opgav lidt :D

Titel:
Insane psychedelia user!

De uønskede stoffer i E-piller (som amfetamin og meth-amfetamin) ligner MDMA rent kemisk ret meget, så en oprensning vil nok blive ret vanskelig. Om muligt kan man fremstille derivater og således adskille de to (eller flere), men jeg tror det er en lidt for stor mundfuld at gabe over, hvis man ikke har den store kemiske viden eller et laboratorie med diverse udstyr til rådighed.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis man have en opløsning med over 80% MDxx resten f.eks. amfetamin eller methamfetamin, vil en omkrystallisering af hydrochlorid-saltene muligvis kunne skille de to aminer fra hinanden.

Derefter kan modervæsken inddampes og (meth)amfetaminen kan isoleres på den måde.

Metoden bruges ofte til adskillelse af struktur-isomere efter organiske reaktioner, men kan sikkert også bruges på aminer.

Titel:
Insane psychedelia user!

Dex -> Hvordan vil en omkrystallisering skille de to ad ? Og hvad vil du omkrystallisere med ? Det virker for mig en smule vanskelig opgave, da både MDMA og amfetamin har aromatiske systemer og begge er aminer. Jeg kunne forestille mig det var lettere at adskille N-Me-amfetamin fra resten, men kan du forklare sådan rent kemisk hvordan man kan adskille amfetamin fra MDMA? Så langt min viden rækker, vil methylendioxy-kæden på MDMA ikke have nogen indflydelse på opløselighed i diverse solventer, sammenlignet med amfetamin - eller hvad ?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Nej, blot ud fra det simple princip, at er der en overvejende større mængde af et stof i et solvent, vil få det til at krystallisere, og resten til at blive i modervæsken, som senere kan inddampes.

Jeg ville nok bruge IPA, hvis jeg havde tilladelse, tid og lyst til den slags.

Titel:
Insane psychedelia user!

Det giver da ikke nogen mening af inddampe moderluden - så ender du jo med de rester du ville skille dig af med ved omkrystalliseringen.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvis man nu både kan li' MDMA og speed? :P

Medlem
Brugeravatar

Kjær skrev:
Nu er jeg virkelig en elendig kemiker (hermed sagt at jeg næsten ikke aner en knap om kemi!), og jeg står lige med et spørgsmål, som jeg ikke kunne finde et nogenlunde simpelt svar på andre steder. Så nu prøver jeg lige her.

Jeg har overvejet at købe nogle Ecstasy-piller og finde ud af nogenlunde hvilke kemiske stoffer, de indeholder udover MDMA (ved at læse på de forskellige Ecstasy-databaser og teste dem med et testkit). Herefter vil jeg forsøge at rense pillerne for de stoffer og stå tilbage med så rent MDMA som muligt.

Ren MDMA er ret kraftigt..

men køb det rent, for besværligt at rense det selv

Senest rettet af Bobbelmund 29 nov 2006 01:33, rettet i alt 1 gang.

In our memories
Brugeravatar

Bobbelmund skrev:
Kjær skrev:

Gi mig et kald, så ordner jeg det for dig
jeg har masseeeeer !

Hænderne op, det er politiet!
Hvad er din adresse, så jeg kan komme og anholde dig? Vær nu flink at give mig den frivilligt, så jeg slipper for en masse bøvl med din internetudbyder.

Kærlig hilsen,
Torsten, narkostrisser.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tror nu mere at der menes, at Kjær vil udrense Piperaziner som oMPP, mCCP, pCPP, TFMPP! Disse stoffer burde aldrig have været lavet, og de hører ingen vegne til, i ecstasy piller.

Titel:
Insane psychedelia user!

BlueDove skrev:
Tror nu mere at der menes, at Kjær vil udrense Piperaziner som oMPP, mCCP, pCPP, TFMPP! Disse stoffer burde aldrig have været lavet, og de hører ingen vegne til, i ecstasy piller.

Hvor har han nævnt noget om piperaziner ? Han skriver bare, at han vil rense sine tabletter for andre stoffer end MDMA.

Og der er faktisk nogen, der godt kan lide piperaziner.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:
BlueDove skrev:

Hvor har han nævnt noget om piperaziner ? Han skriver bare, at han vil rense sine tabletter for andre stoffer end MDMA.

Han skrev uønskede stoffer, og der kan jeg kun finde piperaziner som uønskede. Kan ikke se hvordan man kan lide stoffer man får kvalme af, bliver totalt mærkelig og får det fucked up mystisk i hovedet, og ikke kan sove i 15 timer :S

Titel:
Insane psychedelia user!

BlueDove skrev:
Treasure skrev:
BlueDove skrev:

Han skrev uønskede stoffer, og der kan jeg kun finde piperaziner som uønskede. Kan ikke se hvordan man kan lide stoffer man får kvalme af, bliver totalt mærkelig og får det fucked up mystisk i hovedet, og ikke kan sove i 15 timer :S

Hvordan kan du vide hvilke stoffer der er uønskede og ønskede? Hvad Kjær egentlig skriver, er at han bare vil have ekstraheret sin MDMA, så han ikke indtager andre stoffer end det, hvilket man som regel gør ved at indtage MDMA gennem en E-tablet. I den sammenhæng er der langt større hyppighed af amfetamin og methamfetamin, frem for piperaziner. Hvis han mente, at han ville have fjernet piperaziner fra sine E-tabletter fordi det giver ham kvalme, gør ham mystisk oven i hovedet og forhindrer ham i at sove i 15 timer, ville han nok have skrevet det...

I øvrigt passer din beskrivelse af piperazinerne nok på de fleste af amfetamin derivaterne af 2C-X analogerne (så som DOB, DOI, DOM osv.) og nok også en del andre tryptaminer og phenethylaminer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:
BlueDove skrev:
Treasure skrev:
BlueDove skrev:

Hvordan kan du vide hvilke stoffer der er uønskede og ønskede? Hvad Kjær egentlig skriver, er at han bare vil have ekstraheret sin MDMA, så han ikke indtager andre stoffer end det, hvilket man som regel gør ved at indtage MDMA gennem en E-tablet. I den sammenhæng er der langt større hyppighed af amfetamin og methamfetamin, frem for piperaziner. Hvis han mente, at han ville have fjernet piperaziner fra sine E-tabletter fordi det giver ham kvalme, gør ham mystisk oven i hovedet og forhindrer ham i at sove i 15 timer, ville han nok have skrevet det...

I øvrigt passer din beskrivelse af piperazinerne nok på de fleste af amfetamin derivaterne af 2C-X analogerne (så som DOB, DOI, DOM osv.) og nok også en del andre tryptaminer og phenethylaminer.

Okay, jeg overgiver mig. Du vinder :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil godt lige komme med en kommentar til diskussionen om uønskede stoffer.

Jeg valgte overskriften, Ecstasy-piller til -> (ren) MDMA, da jeg på daværende tidspunkt tænkte på, om det overhovedet var muligt på en simpel måde at isolere MDMA'en i pillerne. Jeg regnede ikke med, dette var muligt, så derfor spurgte jeg til, hvordan jeg nemmest kunne fjerne de uønskede stoffer.

Med uønskede stoffer mener jeg alle stoffer foruden MDMA.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
hold jer til emnet, ludere... dex har ret, hvis man har en væske med 2 stoffer af lige opløselige stoffer, og en overvejende del af det ene stof opløst, vil den største faktor krystalliseres. udfældningen sker efter en ligevægtskoefficient, som skydes mod højre ved nedkølign, denne ligevægt sørger for at de yderste lag er i konstant rokering, og eftersom krystalstrukturen ikke er ens, vil amf, heo, STP og gnu opløses i den tilpas apolære(ikke basiske) væske, grundet 4/1 forholdet. når man så når 1/1, vel ved ~0°c.... ellers fungerer centrifugering vel?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Jeg så engang noget i tv, mener dog det var omkring coke..

Der varmede coken, for at fjerne uønskede stoffer i coken.

Kunne man ikke gøre det samme med kiks?

Men kan nemlig ikke rigtig kunne finde amfetamin/Meth-amf, og MDMA'ens smeltepunkt?

Muligvis en mulighed? :?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]