Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 08:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Cola + Kix?
Junior medlem

Jeg er igang med at overveje min nytårsaften, og som så mange andre, vil jeg gerne have en lang og mega fed nytårsaften..

Jeg har fået tilbudt noget virkelig god cola, så jeg ville høre jer hvad i har af erfaringer med at blande mdma og cola?
Jeg vil selvfølgelig indtage stofferne delvist hver for sig, dvs. indtage det ene stof når det andet aftager..

Hvad burde man starte ud med at tage for at få den optimale aften?

Er det en total dum idé det her?

Jeg har søgt lidt hist og her, men fandt ikke lige noget om emnet..

Håber i kan hjælpe mig :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Det vil nok godt kunne lade sig gøre uden at være i overhængende fare, men vær opmærksom på, at det generelt ikke er særlig god HR at blande dopamin-udløsende/øgende stimulanser (som f.eks kokain og amfetamin) med MDMA. Hvorfor har vist været diskuteret en del gange herinde, så prøv at søg lidt på det (ang. neurotoxicitet). Der er delte meninger om kombinationen, grundet usikkerhed om MDMA's præcise virkningsmekanisme og efterfølgende neurotoxicitet, men der er vist en generel holdning til, at det ikke er hensigtsmæssigt at blande MDMA med andre stimulanser. Ud over en høj puls og slid på det kardiovaskulære system (hjerte/nyrer/lever/pulsårer mm.) kunne jeg forestille mig, at det giver nogle slemme tømmermænd, men der taler jeg ikke fra erfaring, da jeg aldrig har prøvet den kombination (eller nogle af stofferne alene, for den sags skyld).

Til trods for al snakken og løftede pegefingre, tror jeg nu ikke du skal være urolig for at gøre det en enkelt aften, men jeg ville nu alligevel holde lidt igen med coke'en, da blandingen af stimulanser med dehydrering og fysisk aktivitet (og evt. varme lokaler) ikke er den bedste kombination.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Mange snakker også om kombinationen, som værende ret uinteressant, da stoffernes psykiske effekter udligner hinanden: coke puster egoet op(hos mange) og MDMA nedsmelter det. Og hvis denne udligning sker, så er MDMA'ens kvaliteter, IMO, totalt forsvundet

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Jeg har en del erfaring med at hvis jeg har snust coke en hel aften og så æder e-piller om natten, så virker de ikke det halve af hvad de rigtig ville gøre..

Titel:
Admin
Brugeravatar

Det er spild af coke imo. Man kan da godt tage et par streger for at varme lidt op inden, men når MDMA'en først slår ind har coken praktisk taget ingen effekt. MDMA'en overskygger coken meget fordi cokens virkning er så spidsfindig i forhold til MDMA'ens.

Men jeg tror dog ikke det er decideret farligt. Bare ikke en kombo der er noget værd imo.

-Jimmy Carter

Titel:
Junior medlem

Nu ser jeg det heller ikke rigtig som en decideret combo, da jeg først vil indtage det ene når effekten fra det andet aftager ;)

Vil 100% kix nytårsaften, men kunne være fedt at prøve noget god cola, da det jeg tidligere har prøvet har været en kæmpe skuffelse..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg ville i hvert fald til enhver tid tage MDMA først. Når MDMA'en så er blevet kedelig, er det rigtig lækkert at køre videre på coke, så man føler sig lækkert tilpas resten af natten også. Og coke kan man jo køre på, næsten lige så længe det skal være. Men det kommer selvfølgelig også lidt an på, hvor lang du vil have din nytårsaften til at være. :wink: Hvis jeg gjorde det omvendt og tog coke først, så ville jeg også være nødt til at tage coke under resten af forløbet for ikke at blive frustreret og nederen, og som de andre siger, så er det på en måde spild af coke, og det kan godt ødelægge noget af MDMA-trippet. For mig ville cokelysten stadig sidde der, selvom jeg tog MDMA efterfølgende, så jeg ville ikk' bryde mig om at sniffe coke og så tage på MDMA og ikk' fortsætte coken.

På den anden side kan jeg godt se, at MDMA ligesom er klimakset (måske vil du æde det, så det virker fuldt ud, når klokken er 12), hvor coke er mere stille og roligt, så hvis du nu skulle tage stoffer under hele forløbet, så kunne du jo også bare varme op til den store finale ved at tage coke først (ville foretrække bajere til det). Klimakset vil bare ikk' være lige så stort. Og der vil også ku' sidde en irriterende følelse tilbage efter coken.

Ville helt klart tage MDMA, når klokken var måske 23 og så sniffe så meget coke hele natten, at jeg fortryder det på økonomien langt ind i det nye år. :D

Titel:
Junior medlem

haha, du formår sgu at sætte det ordenligt op :D
tror jeg følger dit råd og hopper på mdma'en først!

tak for alle rådene folkens!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Minimal skrev:
Hvis jeg gjorde det omvendt og tog coke først, så ville jeg også være nødt til at tage coke under resten af forløbet for ikke at blive frustreret og nederen

Jeg synes slet ikke man mærker irritation over at man stopper med at tage coke, når MDMA'en først begynder at virke.

Jeg ville til enhver tid starte med at tage coke, og evt. drikke et par genstande, og så senere på aftenen (når folk er blevet så stive, at man kan være fuldstændig blæst uden at de lægger mærke til det) tage MDMA, stoppe med at drikke og evt. begynde at ryge nogle joints.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Nå, HLX, så er spørgsmålet, om du er mest Minimal-typen eller Zarathustra-typen. :P

Det er jo egentlig meget fornuftigt at starte med coke, hvis man kan afslutte det ved at tage MDMA. Så passer det også med, at man måske går i seng, inden solen står op, hvis man altså ikk' ønsker det modsat. :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg vil gætte på, at det i harm reduction-sammenhæng er bedre at starte med coke, vente lidt og så tage MDMA, da det ifølge en af teorierne om MDMAs neurotoxicitet ikke er godt at øge dopamin-udløsningen under/efter MDMA.

Teorien siger sådan ca., at hvis man tager MDMA, og derved tømmer serotonin-reserverne i hjernen, er det skadeligt bagefter at udløse ekstra mængder dopamin, da dopaminen binder sig til serotonin-receptorerne og ødelægger dem.

Endnu en grund til at gøre som jeg siger :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Arrogante røvhul! :D

Titel:
Junior medlem

haha, det var da en masse fine uddybende besvarelser. Bliver jo helt i tvivl.. :) Men noget siger mig dog at jeg burde gå lidt op i HR når jeg nu blander. Det virker også federe at være oppe på coke når der bliver varmet op, og så gå lidt til den efter 24:00.
Jeg gider sgu ikke være være sober til midnat, det er da for kedeligt. (jeg tåler ikke alkohol)

Men T.... nævner at effekten fra pillerne kan være knap så optimal, hvis man har indtaget coke forinden. Kan nogen bekræfte/modbevise dette?

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg synes kokain først ødelægger alt andet. Så snart posen er tom indtræder nedtrykt stemning, no matter what man ellers har i blodet.

Hvorfor ikke bare begynde med LSD og så tage lidt MDMA kl. 12? ;-)

Ellers fuck coke og lam dig i GHB op til kl. 12

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har det på samme måde som Daffy... Det ville ikk' fungere særlig godt for mig at starte noget med coke. Ville også tage LSD eller lamme mig med et eller andet, der ikk' er jordens slemmeste "mere! mere!"-stof. Livet er fuld af valg. hehe!

Men husk nu lige: Harm Reduction og nytår er altså ikk' nogen fed cocktail. :wink: Så må fanatikere punke mig, for det vil jeg til enhver tid holde fast i. Det er én gang om året, for fanden!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude i Hampen
Jeg hart prøvet at sniffe coke fra middag til kl 20.00 ca også tage noget MDMA , og det var go mdma Men ingen virkning selv om jeg var til tramp da jeg intog mdma´en .

Titel:
Insane psychedelia user!

Efter 8 timers coke-binge er både kroppen og psyken jo også smadret.

Da jeg tog coke og derefter kix var det ca. ½-3/4 g coke (ikke specielt god) sammen med alkohol på ca. 4 timer og derefter kix. Og det virkede altså fint.

Hvis jeg skulle udføre stuntet nytårsaften ville jeg starte med coke lidt tid efter middagen (dvs. ved 20-21-tiden) og blive ved til omkring midnat, og så tage MDMA dér, evt. med en redosering efter ca. en time.
Så er man glad og fuld under og efter middagen, og bliver først for alvor blæst ved 1-tiden. Så er man påvirket indtil 5-6-7-tiden og kan derefter tage hjem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Det er da en fin sammensætning, starte aftenen på Cola og siden fyre den af på kiks :P men ik gøre det samtidig, så ka man alligevel ik mærke den dyre sne når først man bliver sendt til en anden planet af de små dingenoter 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]